NÁVOD: Jak na recenzní affiliate stránku (0. díl)

dlouho svým čtenářům slibuji (a vlastně i affiliate partnerům v mnou spravovaných programech), že jim ukážu, jak vytvářím mini stránky monetizované affiliatem založené na recenzích produktů.

Takových stránek, magazínů, blogů jsem vytvořil bezpočet. Mnohé úspěšnější, mnohé ne. Vyzkoušel jsem hodně cest a ukážu vám v tomhle několikadílném seriálu, co se mi osvědčilo.

#CZAFFIL recenzní weby

Obsahem navážu na mé předchozí 2 články nazvané Jak na affiliate recenzní web – DÍL 1 a DÍL 2. To, co jsem v nich psal je stále platné a využitelné, takže je vezmu jako základ. Před tímto seriálem bych je vám tedy doporučil.

Je poměrně logické, že chci tímto návodem podpořit partnery, kterým pomáhám v rámci affiliate manažerství u 2 programů. Jsou to Econea.cz a Svetcukraru.cz. Jde o mnoha produktové e-shopy, každý s naprosto jiným sortimentem, ale moje rady na ně jdou aplikovat stejně.

Struktura mého praktického návodu bude:

  1. Návrh – zaměření, výběr affiliate programu.
  2. KW analýza – vhodné pro SEO a PPC.
  3. Stavba webu – jaké technické řešení?
  4. Výběr vhodných reklamních prvků – odkazy versus bannery, CTA, XML?
  5. Základní propagace – SEO, PPC, sociální sítě, e-mailing.
  6. Vyhodnocení v Google Analytics – trackování odchozích prokliků (event tracking)

Předem upozorňuji – tohle není návod na rychlé peníze. Ani na pasivní příjem – affiliate marketing vás neuživí bez práce. Bez té to nejde. Na internetu těžko vyděláte peníze bez práce – a kdo to tvrdí, tak kecá 🙂

Recenzní weby patří k těm časově náročnějším. Ale co nezvládnete vy, můžete delegovat na někoho jiného.

Proč se jim vlastně věnovat?

Vytváříte uživatelsky užitečný obsah, přidáváte do affilu přidanou hodnotu, která může vydělávat dlouhodobě. A pro mnohé to může být zajímavá pracovní náplň.

Není to jen čistý výkonnostní marketing, aneb za levno nakoupíte (traffic) a prodáte za draho (objem konverzí). Přidáváte do této rovnice i reálný styk s produktem. S něčím reálným, co mi celou dobu podnikání na internetu chybělo.

Na Affiliate-forum.cz jsem odpovídal jednomu z tázajících ohledně recenzních affil webů:

„Je to náročná cesta, která je vždy závislá na dostupnosti produktů v affil shopech – s tím souvisí nějaká potřeba časté aktualizace, kontroly jestli je zboží skladem.

Na uživení je to neskutečná řehole, na přivýdělky to lze. Když to chceš dělat echt dobře, tak potřebuješ solidní foťák/kameru, musíš si připravit čistý pozadí pro focení/točení, pak úprava fotek, ořezy, vodoznaky… A to jsme jen u vizuálu.

Pak zbývá samotná textová recenze, vypíchnout klady a zápory, výrazné CTA. A pak promovat a promovat. A znova fotky, videa, článek a promovat a promovat. Je to nekončicí cyklus, protože pravděpodobně nenajdeš produkt, který je x let skladem, prodávají se nové verze, jiné varianty, mění se poptávka apod.“

Neodradil jsem vás ještě? Ne? To je dobře. Pokud vás odradí práce, zlepšování se, učení se… nejspíše nemáte u affiliate marketingu co dělat.

Chci vám předat fungující návod, jak postavit vydělávající recenzní stránku. A taky to udělám 🙂

Všechny díly recenzního návodu:

5 komentářů ke článku “NÁVOD: Jak na recenzní affiliate stránku (0. díl)”

  1. Petr Malec napsal:

    Tak na to se těším a držím palce ať neztratíš motivaci seriál dokončit.

    • Ondřej Martinek napsal:

      Připravoval jsem ho dlouho, část je rozepsaná, část bude postavená na novém webu, který ukážu, takže snad to zvládnu 🙂 díky za podporu.

  2. […] Aktualizace k 4. 8. 2015 – připravil jsem pro vás 0. díl návodu na recenzní affil stránku. […]

  3. […] Aktualizace k 4. 8. 2015 – vytvořil jsem pro své čtenáře další díl návodu na recenzní affiliate stránku. […]

Přidejte komentář

Pošlete tento článek e-mailem: