Jak na affiliate recenzní web – díl 2

Trvalo to sice více jak slibovaný týden, ale nakonec mám pro vás další tipy na tvorbu recenzního affiliate webu. První díl najdete zde: Jak na affiliate recenzí web.

Výrazné klady a zápory

Pokud jedete cestou recenzí, nezapomeňte na konec článku dát stručný blok kladů a záporů. Bodově vypíchněte to nejlepší i chyby (pokud jsou) daného výrobku.

A hlavně graficky zvýrazněte jak samotné nadpisy Klady a Zápory, tak využijte symbolů plus a mínus – pokud možno v grafické podobě ikony. Ne všichni totiž chtějí číst sáhodlouhou recenzi, ale podívají se jen na klady/zápory a prokliknout na e-shop.

Mně osobně se osvědčily jednoduché symboly se základním stylováním (můžete se u mě inspirovat s rozložením prvků na 3 sloupce – klady, zápory, CTA prvek). Pokud znáte základy HTML + CSS jistě si umíte napsat jednoduché pozicování jednotlivých prvků, ale pokud vám bude stačit mé řešení, můžete ho použít.

Kódy (HTML + css) pro trojsloupcový layout hodnocení recenze můžete stáhnout zde:

HTML, CSS.

Jeden ze způsobů zobrazování kladů a záporů v recenzi produktu - plus call to action prvek s affiliate odkazem

CTA prvek určitě testujte (A/B, multivarietní testování) – zkuste výrazné buttony (v kontrastní barvě) oproti jednoduchému ohraničení – testujte, testujte a testujte.

Minimalizujte počet únikových cest

Cílem affil webu je, aby návštěvníka navnadil ke koupi a pak ho přes affil link přivedl do e-shopu. Snažte se strukturu webu navrhnout tak, aby všechny externí (odchozí) odkazy byly affilové – nenechte své návštěvníky odcházet jinudy (a bezplatně).

Vlastní obsah je vždy lepší

Máte možnost získat produkt k testování? Výborně – využijte toho na maximum. Ne všechno zboží je „fotogenické“, ale vlastní fotky u recenze udělají divy s konverzemi. Pokud to jde, vyfoťte recenzovaný produkt a vytvořte instruktážní video. Proč by vám měl někdo věřit, že jste produkt testovali, když použijete fotky z cílového e-shopu?

TIP na závěr

Pravidelně kontrolujte nefunkční linky (404 chyby apod.) přes Google Webmaster Tools či přes speciální WP pluginy – například WP Broken Links. Často totiž vaší chybou přepíšete část odkazu a zbytečně odkazujete… no prostě nikam:) A to u affiliate webu může být poměrně problém, nemyslíte?

Co dál? Jak pracovat s affil stránkou zaměřenou na recenze produktů/služeb? V komentáři na minulý díl jsem nastínil, že chci připravit několikadílný návod na stavbu, plnění, propagaci a vyhodnocení výkonnosti affiliate recenzního webu. Snad brzy bude první díl:) Přeji vám hodně konverzí!

Aktualizace k 4. 8. 2015 – vytvořil jsem pro své čtenáře další díl návodu na recenzní affiliate stránku.

9 komentářů ke článku “Jak na affiliate recenzní web – díl 2”

  1. Kamil Stas napsal:

    Perfektní clánek dekuji za nej.

  2. Martin napsal:

    Díky za „Snažte se strukturu webu navrhnout tak, aby všechny externí (odchozí) odkazy byly affilové“.

    Na základě článku, jsem si prošel některé své affil weby a našel jsem několik neaffilových odkazů, kvůli kterým mi mohly utéct konverze.

  3. Marec napsal:

    také děkuji za zajímavé pokračování, bude ještě nějaké další ?

  4. Domácí kutil napsal:

    Zatím se pořád věnuji jen obsahovým webům s reklamou, o affilu jen uvažuji. Články jako tento mě utvrzují v tom, že bych to měl zkusit. Minimálné proto, abych diverzifikoval zdroje příjmů. Díky za články a teším se na ten seriál.

    • Ondřej Martinek napsal:

      Pokud máš obsahové weby, navázej synergicky i affily na tvoje zpracovaná témata – budeš mít do začátku náskok a budeš už v oboru, který dobře znáš 🙂 Ať se daří!

  5. […] navážu na mé předchozí 2 články nazvané Jak na affiliate recenzní web – DÍL 1 a DÍL 2. To, co jsem v nich psal je stále platné a využitelné, takže je vezmu jako základ. Před […]

Přidejte komentář

Pošlete tento článek e-mailem: