Jak na affiliate recenzní web – díl 2
Trvalo to sice více jak slibovaný týden, ale nakonec mám pro vás další tipy na tvorbu recenzního affiliate webu. První díl najdete zde: Jak na affiliate recenzí web.
Výrazné klady a zápory
Pokud jedete cestou recenzí, nezapomeňte na konec článku dát stručný blok kladů a záporů. Bodově vypíchněte to nejlepší i chyby (pokud jsou) daného výrobku.
A hlavně graficky zvýrazněte jak samotné nadpisy Klady a Zápory, tak využijte symbolů plus a mínus – pokud možno v grafické podobě ikony. Ne všichni totiž chtějí číst sáhodlouhou recenzi, ale podívají se jen na klady/zápory a prokliknout na e-shop.
Mně osobně se osvědčily jednoduché symboly se základním stylováním (můžete se u mě inspirovat s rozložením prvků na 3 sloupce – klady, zápory, CTA prvek). Pokud znáte základy HTML + CSS jistě si umíte napsat jednoduché pozicování jednotlivých prvků, ale pokud vám bude stačit mé řešení, můžete ho použít.
Kódy (HTML + css) pro trojsloupcový layout hodnocení recenze můžete stáhnout zde:
CTA prvek určitě testujte (A/B, multivarietní testování) – zkuste výrazné buttony (v kontrastní barvě) oproti jednoduchému ohraničení – testujte, testujte a testujte.
Minimalizujte počet únikových cest
Cílem affil webu je, aby návštěvníka navnadil ke koupi a pak ho přes affil link přivedl do e-shopu. Snažte se strukturu webu navrhnout tak, aby všechny externí (odchozí) odkazy byly affilové – nenechte své návštěvníky odcházet jinudy (a bezplatně).
Vlastní obsah je vždy lepší
Máte možnost získat produkt k testování? Výborně – využijte toho na maximum. Ne všechno zboží je „fotogenické“, ale vlastní fotky u recenze udělají divy s konverzemi. Pokud to jde, vyfoťte recenzovaný produkt a vytvořte instruktážní video. Proč by vám měl někdo věřit, že jste produkt testovali, když použijete fotky z cílového e-shopu?
TIP na závěr
Pravidelně kontrolujte nefunkční linky (404 chyby apod.) přes Google Webmaster Tools či přes speciální WP pluginy – například WP Broken Links. Často totiž vaší chybou přepíšete část odkazu a zbytečně odkazujete… no prostě nikam:) A to u affiliate webu může být poměrně problém, nemyslíte?
Co dál? Jak pracovat s affil stránkou zaměřenou na recenze produktů/služeb? V komentáři na minulý díl jsem nastínil, že chci připravit několikadílný návod na stavbu, plnění, propagaci a vyhodnocení výkonnosti affiliate recenzního webu. Snad brzy bude první díl:) Přeji vám hodně konverzí!
Aktualizace k 4. 8. 2015 – vytvořil jsem pro své čtenáře další díl návodu na recenzní affiliate stránku.
Perfektní clánek dekuji za nej.
Díky za „Snažte se strukturu webu navrhnout tak, aby všechny externí (odchozí) odkazy byly affilové“.
Na základě článku, jsem si prošel některé své affil weby a našel jsem několik neaffilových odkazů, kvůli kterým mi mohly utéct konverze.
Není zač – dříve jsem s tím měl také dost problémy:)
Mohli jsme být „třeba“ milionáři, kdybychom si toho všimli dříve.
😀 no fakt „třeba“ 😀
také děkuji za zajímavé pokračování, bude ještě nějaké další ?
Díky:) chci určitě tipy rozšířit, ale raději neslibuji kdy se k tomu dostanu.
Zatím se pořád věnuji jen obsahovým webům s reklamou, o affilu jen uvažuji. Články jako tento mě utvrzují v tom, že bych to měl zkusit. Minimálné proto, abych diverzifikoval zdroje příjmů. Díky za články a teším se na ten seriál.
Pokud máš obsahové weby, navázej synergicky i affily na tvoje zpracovaná témata – budeš mít do začátku náskok a budeš už v oboru, který dobře znáš 🙂 Ať se daří!
[…] navážu na mé předchozí 2 články nazvané Jak na affiliate recenzní web – DÍL 1 a DÍL 2. To, co jsem v nich psal je stále platné a využitelné, takže je vezmu jako základ. Před […]