NÁVOD: Jak na recenzní affiliate stránku (4. díl) Výběr vhodných reklamních prvků

Jaké reklamní prvky se hodí pro recenzní affiliate web? Jaké vlastně máme na výběr?

Vezměme to popořadě:

  • odkaz,
  • banner,
  • iframe.

Mohl bych tu i zmínit xml feed, který se dá u recenzí používat, ale v konečném důsledku spadá pod odkaz (ten je hlavním prvkem pro klik/objednávku).

ODKAZ

Vzhledem k tomu, že budeme pracovat především s recenzemi jednotlivých produktů, základem bude čistý affiliate odkaz (doplněný o trackovací kanál /subid = abychom věděli, z jaké recenze kdo nakoupil). Leč trochu vylepšený – o tom níže.

Z mých zkušeností je nejlepší vzít jednoduchý odkaz, třeba podtržený a pomocí kaskádových stylů (css) ho změnit na výrazné tlačítko. To mnohem lépe láká ke kliknutí, je jasným návodným prvkem na webu a vlastně i v samotné recenzi.

Odkaz rozhodně umístěte do recenze vícekrát – nejvíce se mi osvědčilo na začátek do textu, poté do výrazného bloku přes celý řádek a nakonec recenze ke kladům a záporům.

TIP: nezapomeňte na responzivitu svých CTA prvků a vlastně i celého webu. Dělá to v konverzích (pokud je cílový e-shop také responzivní) divy.

BANNER

Bannery nejsou nejvhodnější reklamní prvky v affilu a u recenzí to platí dvojnásob. Návštěvníci už mají zafixováno, že banner je reklamní plocha, která se vám snaží něco prodat. A zpravidla není ani kontextově cílená, takže je nerelevantní k obsahu článku / recenze. Vykašlete se na ně a bude se vám více dařit.

IFRAME

Není to obvyklé, ale funguje to skvěle. Při přechodu návštěvníka přes proklikávací odkaz/CTA prvek na mateřský e-shop mohou být návštěvníci zmateni změnou designu, domény, … a ovlivňuje to konverze.

Jak jsem na to přišel? Otestoval jsem si to. V mém prvním affiliate programu, který jsem měl na starosti jako správce, jsme měli jen 1 produkt na koupi.

Primárně affiláci přiváděli návštěvnost přímo na detail produktu, kde se dal rovnou koupit – a to bez několikakrokového objednávkového procesu. Rychle a impulzivně. Konvertovalo to skvěle.

Ale jako jedni z prvních v ČR jsme do produktové kampaně přidali iframe. Takže affiláci nepřiváděli návštěvy na cílový e-shop, ale zpracovávali si je plně na své straně.

Od nás měli jen „responzivní“ iframe = měnil velikost prvků a seřazení polí dle nastavené velikosti. Mohli jste si ho přizpůsobit velikosti webu. Na svou dobu celkem pokročilé řešení.

Jaký to mělo vliv? Konverze vyskočily na trojnásobek

Má to své ALE: u recenzního webu pracujete s důvěrou návštěvníků = máte být nestranní vůči prodejci zboží. Když budete mít objednávku hned u sebe, návštěvníci (nejsou hloupí) budou čekat menší nestrannost a vetší touhu po penězích.

Takže iframe se hodí jen pro jednoproduktové mini weby s minimem produktů – v konečném důsledku uděláte jen konverznější variantu mateřského jednoproduktového obchodu. Ale funguje to skvěle.

Iframe se ale nebude hodit pro větší magazíny/autoritativní stránky, které v sobě mají desítky až stovky recenzí.

Dá se u recenzních webů použít XML feed?

XML produktový feed je většinou doménou automatizovaných katalogů a srovnávačů produktů. Pracuje se zde s množstvím (i tisícovkami produktů) kousků a ne jednotlivými produkty. Přitom recenze (i porovnávací) jsou založené na jednom produktu. Jde to zkombinovat?

Ano jde – paradoxně XML feed (ač v základu duplicitní) může být základem úspěšných recenzích webů. Ale musíte si vybrat jen malou niku/část z celého feedu a postavit specializovaný recenzní web – jen třeba na desítku produktů z 1 konkrétní kategorie.

Produkty ručně doplňte o klady a zápory, lepší popisky, prvky důvěry (pečetě, garance vrácení peněz, dobu dodání, … nevymýšlejte si = pracujte s benefity mateřského e-shopu).

TIP: nezapomeňte si zajistit, aby importér nepřepisoval váš náročně změněný obsah do původní duplicitní podoby – zabilo mi to už hodně času, když jsem na to zapomněl 😉

Všechny díly recenzního návodu:

8 komentářů ke článku “NÁVOD: Jak na recenzní affiliate stránku (4. díl) Výběr vhodných reklamních prvků”

  1. Kamil Staš napsal:

    Pěkně napsáno, taky to tak vnímám. Nejšílenější je dávat na weby nabízené flash bannery. Taky nejraději dávám textové odkazy, ty mi neomezí ani různé snahy vyhledávačů či operátorů osekat weby o reklamy. Na druhou stranu bannery sem tam na stránky přidávám z důvodu, že si myslím že u člověka buduji povědomí o eshopu na který odkážu. Mám to tak nějak pocitově.

    • Ondřej Martinek napsal:

      Já jsem bannery dříve zkoušel také na recenzních webech, ale moc mi to tam nesedělo + nemělo to žádný výkon oproti výrazným cta s doporučením, tak jsem od nich ustoupil.

      Ať si povědomí o e-shopu buduje sám e-shop, nebo ostatní affiláci – já potřebuju výkon:)

  2. Peter napsal:

    Najlepšie sú klasické textové odkazy ľudia im pomerne dôverujú a nedájú sa nijako zablokovať adblockom apod. len treba aby boli správne vložené v kontexte webu, lebo práve kvôli dobrému umiestneniu majú preklikovosť.

  3. Jirka napsal:

    Wpallimport umožňuje importovat xml i do příspěvků ve WP, nebo to importuješ do woocommerce? Nebo jedeš na vlastním CMS?

    • Ondřej Martinek napsal:

      WPAI v základu umí jen do příspěvků, s doplňkem pro WOO umí i do produktů WOO. Jedu na WP vše 🙂

  4. Petr napsal:

    Přiznám se, že úplně asi nechápu smysl xml feedu u recenzí. Přeci jen se takto naimportuje pouze tak nadpis článku, samotný text a další obsah si stejně musím napsat. Takže mi přijde, že není moc rozdíl oproti ručnímu přidávání článků.

    • Ondřej Martinek napsal:

      Klíčem k dlouhodobému zisku u recenzních webů je udržitelnost/aktuálnost. Když u ručního přidávání článků a odkazů se daný produkt vyprodá a vy nemáte v článku další variantu, jeho smysl razantně klesá.

      U xml máte vždy aktuální sadu produktů a když jste dostatečně zkušený, takže dokážete na základě xml feedů od více e-shopů prohazovat provizní odkazy podle aktuální skladovosti, případně pod samotnou textovou recenzí vypsat „mini“ porovnávač daného produktu u x e-shopů = tím se vám šance na úspěch v podobě konverze násobněkrát zvýší. Takže v základu nemusíte pracovat s údaji v xml (nadpis/popisek/vlastnosti/kategorie), ale dají se i v rámci textové recenze využít pro třeba jasně strukturované parametry, zařazení produktu v kategorii, …

      V Česku je tohle řešení dost v plenkách, protože ho nezvládne každý, ale je to veliká výhoda a paradoxně jedna z mála možností, jak udržet recenzní weby aktuální a velmi konverzní – a to myslím na úrovni ne měsíců, ale let. Když se produkt celkově vyprodá u některého z prodejců od kterého čerpáte data v xml, můžete ho automaticky skrýt, když bude vyprodaný celkově u všech, můžete automaticky (na předem ručně nastavené url) prohodit affil linky na produktovou podstránku na nadřazenou kategorii u daných e-shopů.

Přidejte komentář

Pošlete tento článek e-mailem: