NÁVOD: Jak na recenzní affiliate stránku (6. díl) Vyhodnocení v Google Analytics

Mám pro vás finální díl mého návodu Jak na recenzní affiliate web. Dnešní díl nepomůže jen těm, kteří v affiliate oboru pracují s recenzemi, ale i ostatním affilákům – všichni potřebují vědět, jaká návštěvnost má smysl, která projde celým webem a proklikne na web inzerenta = ta, která vydělává.

Jak toho docílíme? Z mnoha pokusů a dlouhodobých testů mi nejlépe vyšla varianta event trackingu pro Google Analytics = do GA si posíláte tzv. události, kterými pak určujete jak moc jsou dané odkazy proklikávané.

Poté si z dané události vytvoříte cíl a GA vám v přehledu zdrojů návštěvnosti počítá „konverzní poměr“. Ale POZOR je to konverzní poměr jen pro proklik ven z vašeho recenzního webu a ne reálný konverzní poměr návštěvnosti u vašeho affil inzerenta.

Pokud byste chtěli opravdový konverzní poměr vaší návštěvnosti v mateřském e-shopu, musíte se mrknout dolů pod článek na můj „tajný tip“. Možná mu nebudete věřit, ale chytřejší inzerenti, kteří to myslí s affilem vážně, na něj přistoupí a vyplatí se jim to ve vašem větším objemu.

„Aneb když neměříte, tak nevíte co děláte a co můžete ještě více zlepšit.“

Jak nastavit sledování prokliků na odchozí odkazy?

Předně – pro sledování interních prokliků na webu nedoporučuji používat utm parametry, protože vám zkreslují statistiky v GA ohledně zdroje reffereru/kampaně. Používejte raději sledování „Událostí“ a „Cílů“, které se dají pro Google Analytics nastavit.

V základu jsem pracoval s klasickými „onclick“ parametry, které vypadají následovně (pro „nové“ Google Analytics Universal – původní Analytics používaly parametr _gaq.push a celkově zápis této aktivity byl složitější):

ga(‚send‘, ‚event‘, ‚kategorie‘, ‚akce‘, ‚názevkategorie‘);

Ale vznikal problém v tom, že když jste měli proklik ven z webu v rámci stejného okna, nestihl se tento kód poslat do GA, protože uživatel hned prošel na odkazovaný web. To jsem ošetřil tím (což je stejně vždy mé doporučení z dřívějších dílů recenzního návodu), že se odchozí odkaz otevře v novém okně (target=“blank“). V tomto případě už se eventový kód správně propisuje do GA.

Jak takový odkaz vypadá v praxi?

Otevřete si tento odkaz v Průzkumníku prohlížeče

Variantou na základní „event tracking“ kód je tzv. Outbound link tracking.

function handleOutboundLinkClicks(event) {
ga(‚send‘, ‚event‘, {
eventCategory: ‚Outbound Link‘,
eventAction: ‚click‘,
eventLabel: event.target.href
});
}

Další rady pro konkrétní nastavení a úpravu tohoto základního kódu najdete v jako vždy perfektní Google dokumentaci.

Případně můžete čerpat z článku ze Sunitka.cz.

TAJNÝ TIP: požádejte inzerenta o přístup do GA. Možná bude na začátku protestovat, že vám nedá plné přístupy (a je to jedině dobře). Můžete ho ale ubezpečit, že se dostanete v případě dobrého nastavení – například díky Google Tag Manageru – jen ke svým „datům“. Jak na to? Cílem je, aby se spouštěl konverzní kód jen u návštěvnosti z vašeho aff. id = bezpečné předávání dat affilákovi, aniž by mu odkryl všechna data z GA a o objednávkách ostatních či samotného e-shopu.

A tím končíme :)) Snad vám můj praktický návod z mých x letých zkušeností s tvorbou recenzních affiliate webů pomohl a nakopnul vaše on-line podnikání. Věřím, že by se daly zmíněné rady využít nejenom v partnerské propagaci, ale mohly by se přiučit i samotné e-shopy či on-line markeťáci.

Všechny díly recenzního návodu:

Přidejte komentář

Pošlete tento článek e-mailem: