NÁVOD: Jak na recenzní affiliate stránku (5. díl) Základní propagace

Mám tu pro vás (možná) předposlední díl mého návodu jak vyzrát na affiliate weby, které pracují s recenzemi produktů. Roky s nimy pracuji, vylepšuji je, rozšiřuji a fungují a vydělávají. Ale proč? Čím se liší od jiných webů (byť s recenzemi), které začnou a vlastně hned skončí? Co je na jich tak výjimečného? To se snažím ukázat v tomto seriálu.

Jsem možná milovník affilu a chci ho dál podporovat mými aktivitami a blogem, ale tento návod slouží i jako pomocná ruka pro „mé“ affiláky, které mám ve svěřené kampani = Affil.Econea.cz a také na Partner.Naturhouse-cz.cz by se daly některé tipy a postupy naroubovat a zpeněžit.

Co v základu využívám u všech recenzích webů? Jsou to 4 marketingové metody, které ohýbám a zneužívám pro potřeby recenzních webů = jsou v leccčems unikátní, proto zde základní teoretické poučky a přístupy fungovat nebudou.

A také se jednotlivé zapojení a využití mění dle segmentu zboží = někde třeba uživatelé nehledají produkty podle značek či typu zboží, ale inspirují se třeba v foto galeriích, inspiracích a agregátorech… A na ně se musí zase jinak 😉

4 metody osvědčeného marketingu u recenzního affilu:

SEO

SEO beru jako základ návštěvnosti u recenzích webů, protože se snad vždy dá pracovat s názvem produktu + klíčové spojení typu recenze, zkušenosti, test, …. Případně s názvem značky, vlastnostech produktu, značky a velikosti…

Variací je nespočet a na tento krok neexistuje návod = každý obor je specifický a velmi provázaný. Pokud jste nezačali v oboru, který znáte do hloubky a v postatě jím žijete, tady budete mít velkou porci učení, zkoumání a experimentování, než najdete funkční kombinace klíčových slov.

PPC

PPC se dá v affilu využít, protože můžete kupovat obecnější fráze kolem vašeho produktu či kategorie zboží a můžete jejich konverznost (která u obecných variant není nijak oslnivá) nakopnout právě dobrou recenzí s fotkami, videem a zkušenostmi z používání.

Dobře strukturovaná recenze s výraznými akčními prvky je základem toho, abyste neprodělávali. Do této „rovnice“ musíte započíst i hodnotu daného produktu v prodejní ceně a také provizi u doporučovaného e-shopu. I u dražších produktů se bych nešel pod 10 %, protože cena kupované návštěvnosti rostě s komerčním smyslem celého segmentu zboží.

Takže PPC musíte volit už v situaci, kdy znáte prodejnosti, konverznost a dokážete si to dopočítat = jinak je to díra na peníze. Ale díky 4. metodě ji dokážete vytěžit lépe, než většina českých e-shopů, nebo i affiláků.

Sociální sítě

Strategie pro sociální sítě musí být dlouhodobá, konzistentní a nesmíte ji flinkat = stejně jako ostatní marketingové metody potřebuje dostatečnou přípravu a čas na zhodnocení.

Základem je najít zobecněné označení pro jednotlivé části nákupního procesu či typů zboží a podle nich vytipovat segmenty, které by mohly mít u uživatelů Facebooku odezvu – obecně celá tematika (největší obsah), návody a tipy pro používání, různé typy zbožových kategorií = každý obsah má jiné publikum a s tím musíme hledat, případně připravovat vlastní obsah (články, fotky, videa, infografiky, animace, …).

Fanoušky nabírejte organicky, nebo si pro prvních pár set kousků připravte peníze pro Facebook a jeho možnost zviditelnit stránku u vaší cílovky… Pro začátek se urychlení vždy hodí.

E-mailing

E-mailing je moje tajná zbraň – hodně lidí se ho bojí, odpuzuje je, nadávají, že nefunguje = přitom je to nejkonverznější a nejvýdělečnějí kanál. Neslouží ale primárně k získání návštěvnosti, ale jejímu lepšímu využití, řekněme vytěžení.

Nechytnete do e-mailingového seznamu všechny vaše draze vykoupené návštěvníky. Jen některé z nich = ale když budete dobří, může to být i 20 % vaší návštěvnosti. Ti se vám násobně vyplatí, protože je můžete už zalevno oslovovat znovu a znovu = dokud je neotrávíte přehnaným prodáváním.

Pokud budete jen slepě sbírat e-maily a nebudete o vašich kontaktech nic vedět, budete vždy střílet naslepo. Zeptejte se jich co chtějí od vás slyšet – jaký obsah, produkty, informace je budou zajímat.

Oni vám to rádi řeknou – ale něco za něco. Získejte si je (na vstupu nebo i v průběhu e-mailingu) slevami, dárky, UŽITEČNÝMI e-booky, tajným obsahem pro zasvěcené, … Najděte, co vaše cílovka miluje, zabrnkejte na jejich správnou strunu a máte jejich důvěru.

Pro e-mailing a automatické e-maily (tzv. autorespondery) využívám už několik let SmartEmailing.cz – vyzkoušel jsem i Mailchimp, či GetResponse, ale vrátil jsem se zpět k SE, protože má skvělé nastavování autoresponderů a triggerů (spouštěčů) jednotlivých e-mailových sérií.

Na e-mailingu není nic tajemného či nekalého, s trochou selské logiky a psychologie při návrhu rozesílek a obsahu ho zvládne každý. Jen musíte začít – když vytrváte, nebudete se chtít vracet zpět ke starým metodám 🙂 #VyzkoušenoZaVás

TIP: Základem je návštěvnost – bez návštěvníků nejsou zákazníci = první 3 metody jsou na získávání návštěvnosti, 4. metoda je na její lepší vytěžení a větší konverznost. Budou fungovat i jednotlivé metody samy o sobě, ale vždy vyberte alespoň 1 ze „zdrojů trafficu“ a doplňte ji e-mailingem – nebo remarketingem, pokud ho umíte na takové výši využívat.

Co si z dnešního dílu máte odnést? Zhuštěná podoba tipů:

SEO – základem je analýza klíčových slov z 2. dílu návodu = tvorba struktury weby, článků, nadpisů, obsahového plánu, slovníček hesel, značek, typů zboží, materiálů, … odchytávání long tailů + žrádlo pro socky a e-mailing.

PPC – jen nejdražší produkty s dostatečnou provizí – směrování na jednoduché vstupní stránky (landing page), kategorii s filtrovanými recenzemi či na konkrétní recenzi.

Sociální sítě – založte vícero tematických sociálních stránek z vašeho oboru (rozkrájejte si ho na různé segmenty) a plňte ho obsahem – hlavně i z jiných zdrojů, než jen od vás. Postupně zamíchávejte i vlastní články a odkazy na vlastní fan page webu.

E-mailing – sbírejte e-maily = segmentovaně – předem e-bookem či zaškrtávacím dotazníkem, nebo expost dotazníkem či pomocí chytrých triggerů a psychologckého plánu. Nejdříve vzdělávejte a pomáhejte a budujte vztah a důvěru, potom prodávejte a znova a znova a znova.

Všechny díly recenzního návodu:

Přidejte komentář

Pošlete tento článek e-mailem: