NÁVOD: Jak na recenzní affiliate stránku (2. díl) Analýza klíčových slov a její použití
Jak já postupuji před tvorbou nových recenzních webů či jednotlivých recenzí? Začínám klíčovkou – je opravdu KLÍČOVÁ pro získávání návštěvnosti pomocí SEO (organická návštěvnost z vyhledávání Seznamu či Googlu konvertuje u recenzí skvěle) či PPC (kupovat návštěvnost se vyplatí jen u dražších kousků, ale časem se k tomu také dostanete).
Nejsem odborník na klíčové analýzy, dělám je ručně, jednoduše a rychle, abych stáhl základní objem návštěvnosti k sobě. TOP klíčovky s „open refinem“ a hodinami strávenými nad čísličky ode mě nečekejte.
Co používám pro analýzu klíčových slov:
- Sklik,
- Adwords,
- Našeptávače pro návštěvníky u Seznam.cz a Google.cz.
Pro mé čtenáře a affiláky přikládám 2 jednoduché klíčovky pro zajímavé produkty u Econea.cz.
U Econea.cz jsou i designové kousky, které plní svůj účel a dá se v recenzích na nich rozebírat také dost věcí. O tom však v jiných dílech našeho návodu.
Klíčovka s tipy na stažení:
Jak vytvořit základní analýzu klíčových slov
Nikdy jako první nedělejte klíčovou analýzu pro všechny kategorie najednou – vezměte si třeba názvy hlavních kategorií a ty si vyzkoušejte v jednotlivých nástrojích. Až pak hledejte hledanosti konkrétnějších spojení, tedy:
Obecná slova pro daný obor → konkrétní klíčová spojení
Pokud neznáte význam long tail, tak si ho hned objasníme. Jako „long tail“ (dlouhý chvost) se označují ty výrazy, které nemají velikou hledanost samy o sobě (oproti obecným slovům). Ale když dáte dohromady více těchto malých slovíček, tak v objemu mají větší hledanost, než obecné fráze – například:
lednička vs lednička Bosh, lednička Bosh dvoudvéřová, lednička Goddness, Lednička Goddness 20l, …
Moje tipy:
- zajímavá slova jsou zpravidla od 50 hledání za měsíc (u malých segmentů vezměte v potaz i menší hledanost),
- hledejte slova v Skliku/Adwords, která jsou levná = čím levnější slova, tím menší konkurence,
- více levných slov je lepší, než pár drahých = efekt „dlouhého chvostu“,
- u recenzních příspěvků jsou často důležitá spojení „NÁZEV PRODUKTU/KATEGORIE + recenze / test / zkušenosti / diskuze“,
- při hledání vhodných slov nezapomeňte i na značky produktů, nejenom konkrétní názvy či nadřazené tematické kategorie,
- pro každou tematickou kategorii si vyberte nejlepší slova a vyexportujte si je pro pozdější použití do samostatného souboru – nazvěte si ho dle dané kategorie pro pozdějí přehlednost.
Tipy pro econeu:
- kombinujte názvy běžných kategorií s eko / bio,
- pracujte s názvy kategorií v kombinaci se značkami.
Co s výsledky klíčové analýzy?
Víte, jaká slovíčka používají lidé, kteří hledají tematické obory, jak nazývají produkty či nadřazené kategorie, které chcete recenzovat a používat na svém webu, … To je hodně silný nástroj. Tato klíčová slova můžete vetknout jak do samotné recenze – ale decentně, ale hlavně i do samotné struktury/navigace webu.
Můžete dle klíčovky tvořit podnadpisy v rámci recenzí, detailní slovníčky pojmů, seznamy značek, výrobců, prodejců, materiálů, vlastností – všeho, co dává u daného oboru smysl a má hledanost podle vaší klíčové analýzy.
TAJNÝ TIP 1: občasně si projděte diskuzní fóra, příspěvky, skupiny na sociálních sítích, články o daných produktech – ne všechna klíčová slova najdete v nástrojech pro hledání. Až zde plně pochopíte, jak vaše cílovka nazývá vaše recenzované produkty… A přesně takový jazyk použijte v recenzích = budou s textem více ztotožnění, protože budete mluvit „jazykem jejich kmene“.
TAJNÝ TIP 2: podívejte se, jak to dělá Heuréka.cz – málokdo to ví, ale patří k největším recenzním webům v ČR. Že ne? Najděte si nejprodávanější produkty v dané kategorii a mrkněte se na záložku recenze – mnohdy jich najdete stovky. Inspirujte se od těch nejlepších – těch, které by vám svým hodnocením také pomohly v rozhodování.
A jak připravujete analýzu KW vy?
A jak připravujete základní analýzu klíčových slov vy? Využíváte i jiné zdroje dat? Jak ji aplikujete na svůj web? Ať už nový, nebo již zavedený? Napište své tipy a zkušenosti do komentářů 🙂
Všechny díly recenzního návodu:
Díky za další díl 🙂 už pilně stavím a konverze docela padají – recenze jsou prodejnější, než běžné články!
Já vím 🙂 proto je sám dělám a snad brzy i další to naučím…
Mně se docela zamlouvá nový affil od Heuréky s možností provize i z Heuréka košíku, toto by mohla na recenzní weby být voda na mlýn.
Zdravím, nevím jak moc je nový, protože provize (byť pidi) z Heuréka košíku byly zavedené už od před rokem. Pro affil je to zajímavá alternativa jen v případě, že neexistuje mateřský e-shop s požadovaným produktem a affilem = ty provize jsou hodně směšné.
Plus můj názor je takový, že Heuréka jen už využívá svého dominantním postavení – Heuréka Košík je toho příkladem… Postavila ho na datech od e-shopů, které mu je důvěřivě poskytovali a teď mohou lidé nakupovat na Heuréce a z e-shopů se stanou pouzí odesílatelé…
[…] Analýzou klíčových slov si zjistíte, jestli jednotlivé kategorie a produkty v nich jsou hledané (jak postupuji při základní analýze slov mám v 2. dílu recenzního seriálu). […]
[…] 2. díl – analýza klíčových slov a její použití […]