NÁVOD: Jak na recenzní affiliate stránku (1. DÍL) – zaměření, synergie a aff. program

Dnes začneme zlehka, protože tento návod není určený jen protřelým affilákům, kteří si chtějí zlepšit pestrost svých webů produktovými recenzemi, ale i pro začátečníky, kteří s partnerským marketingem teprve začínají.

Pro ty bude tento příspěvek hodnotnější, než pro zkušené partnery. Ty si dostatek praxe užijí v dalších dílech, kde ukážu, jak bych dnes stavěl provizní web založený na recenzích.

Jak vybrat téma recenzního webu:

  1. co nás baví,
  2. máme návštěvnost do začátku,
  3. synergie s vlastními weby,
  4. co se dá recenzovat / testovat / fotit / natáčet,
  5. dostatečně velký obor pro růst a uživení.

Jestli začínáte s affiliate marketingem, určitě nemáte vybudovanou odolnost vůči stresu, neúspěchům, demotivaci… Když teď začínám s novým segmentem (jiný typ zboží/e-shopů, než dělám běžně) už vím, co mě čeká a můžu si dovolit jít do oboru, kde mě nečeká moc zábavy, zboží mi není blízké a neznám ho, ale je tam hodně peněz na vydělávání.

Díky tomu, že jsem recenzních/obsahových webů postavil mraky, zvládnu už cokoliv – vždy se dá podstatná část delegovat. Když jste ale na začátku, musíte si vybrat obor, u kterého vám nesmí vadit, že třeba půl roku budete dělat zadarmo. Nebudete pravděpodobně mít na delegování nového obsahu (textů, fotek, videí, …) = budete si muset všechno dělat sami a svépomocí.

Musí vás to bavit – první krok k úspěchu

Začněte tedy s oborem, který je vám blízký a splňuje body 1, 4 a 5. Ty jsou klíčové pro začátek. Zbylé 2 a 3 jsou plusovými body, ale ty na začátku nevyužijete, protože nemáte na čem stavět (= nemáte vlastní weby, mailingové/ remarketingové seznamy apod.).

Seriál postavím na jednom z mých 2 svěřených partnerských programechEconea.cz a Reedog.cz – oba obory dlouhodobě fungují, rostou a vydělávají. Dají se fotit, testovat i natáčet. Pro mě splňují dané požadavky.

Ale vás třeba pečení či šetření v domácnosti nemusí bavit (zde však nezapomeňte, že o recenzní web se nemusíte starat sami, ale máte třeba partnerku/partnera, příbuzné, známé – a ti třeba mají jiné záliby než vy – nechte si od nich pomoci). Najděte si svůj obor/segment, který vás naplňuje.

Jak vybrat affiliate program:

  1. technické řešení
  2. provize a cookies
  3. pokročilé statistiky/kanály programu
  4. rychlost reagování podpory

Co mě osobně zajímá, když si vybírám nový affiliate program?

Na čem běží? Affilbox, Post Affiliate Pro, affiliate síť (CJ, Affilnet, Espolupráce, Dognet, apod.)?

Affilbox

Pro začátky postačí Affilbox – je jednoduchý, čistý a dle testování perfektně měří konverze. Pro pokročilé partnery ale ztrácí své klady, protože neumožňuje pokročilejší testování návštěvnosti – můžete zde jen k jednotlivým zdrojům návštěvnosti přiřadit tzv. kanály. S Affilboxem rád pracuji a pro menší kampaně je vhodný.

Post Affiliate Pro

Dalším častým řešením je Post Affiliate Pro – dříve jsem měl proti němu silnou averzi, ale vzhledem k tomu, že jsem si ho vybral pro svou dřívější kampaň e-shopu Světcukrářů.cz, nejspíše jsem názor změnil 🙂

Jen musí být dané technické řešení dobře hostované – třeba přímo od tvůrců PAPu. Jinak je to problém, který vám přidá hodně vrásek… Ale máte zde perfektní statistiky prokliků, zdrojů návštěvnosti, můžete si označkovat všechny návštěvy kanály a subid. S tím už se dá dobře pracovat na vyšší úrovni.

Affiliate sítě

Dále zde máme affiliate sítě – sdružují pod sebou více programů, takže máte jednodušší výplaty, více možností díky jedné registraci. Jednotlivé sítě mají své mouchy (CJ není z použitelného hlediska moc přívětivý pro začátečníky, ale najdete v něm hodně zajímavé a konverzní produktové kampaně), ale je pravděpodobnější, že známější e-shopy najdete právě pod hlavičkou některé z českých affiliate sítí. Takže k nim stejně budete muset jít.

Jaké provize?

Jsou provize dostačující? 5 % bude pravděpodobně málo na jakýkoliv produktový obor, 10 % použitelný program a více je vždy kladem.
U cookies většinou problém nebývá – zde platí, že čím delší, tím lepší, ale rozdíly se stírají někde u 60 dní, protože po takové době je podstatná část cookies přepsaná, ztracená, vymazaná apod.

Analýza návštěvnosti?

Je možné u programu využívat pokročilé sledování návštěvnosti? Zdroje prokliků? Kanály? U Affilboxu (ve stávající verzi) jste hodně omezeni – návštěvnosti můžete odlišit jen díky kanálům, kterými si označkujete jednotlivé odkazy, bannery – uvidíte je však až při objednávce, takže nemůžete sledovat, které zdroje návštěvnosti vám přivádějí nejvíce prokliků.

U Post Affiliate Pro a affiliate sítí to zpravidla nebývá problém a máte k dispozici více dat pro rozhodování.

Napište jim = otestujte si je

Každému začínajícímu affilákovi doporučuji před zapojením do programu kontaktovat podporu programu / affiliate manažera. Ať už na telefonu nebo mailu, skypu či jakoukoliv uváděnou kontaktní metodou. Zjistěte, jak rychle reaguje, co o svém programu ví, jaké jsou nejlepší možnosti propagace, jak často se vyplácí, jaké jsou možnosti růstu…

Našli jste už vhodný obor a affiliate program/y?

Výborně 🙂 jste o krůček blíže k vydělávání. Ale čeká vás ještě hodně práce. Když vás neodradí a budete se základně držet tohodle seriálu, tak výsledky se dostaví. Bez práce to ale nebude. A díky tomu 90 % začínajících skončí… Nevydrží první měsíce pracovat bez vidiny výsledků. Ale ti, kteří vydrží, těm se bude dařit. Platí to jak v životě, tak v podnikání… A stejně tak i v affiliate marketingu.

Co příště?

Ukážu vám, jak u svých webů dělám základní analýzu klíčových slov – je důležitá pro základní rozvržení struktury weby, linkbuilding/SEO a PPC. Bez ní nespouštím žádný web, protože dobrou přípravou si vyřešíte do budoucna hodně starostí s doplňováním/překopáváním celého webu.

Všechny díly recenzního návodu:

Jeden komentář; ke článku “NÁVOD: Jak na recenzní affiliate stránku (1. DÍL) – zaměření, synergie a aff. program”

Přidejte komentář

Pošlete tento článek e-mailem: