Jak začít v novém #czaffil oboru? Třeba v bydlení?
Jak bych postupoval, kdybych začínal v novém oboru? To vám ukážu na příkladu partnerského programu AaaHome.cz, který jsem v posledním měsíci revidoval a vylepšoval.
Je to produktová kampaň se vzhlednými produkty? ANO! Tak pracujte s produkty – zde moje oblíbené recenze moc šancí nebudou mít. Těžko si koupíte lampu / komodu / zrcadlo. Bohužel – recenzní affil weby mě hodně baví (pokud jste si toho na mém blogu ještě nevšimli).
Jak si ale udělat první průzkum daného e-shopu?
- Analýza klíčových slov
- Použití XML feedu
- Webová analytika
= data na rozhodování a stavbu větších a smysluplnějších webů.
KLÍČOVKA
Analýzou klíčových slov si zjistíte, jestli jednotlivé kategorie a produkty v nich jsou hledané (jak postupuji při základní analýze slov mám v 2. dílu recenzního seriálu).
XML + ANALYTIKA
Díky nasazení XML feedu na webu zjistíte reálně o které produkty je zájem. Pro urychlení získávání dat musíte ale použít web s historií u vyhledávačů – má zpětné odkazy, nějaký obsah = nejlepší je mít do začátku v daném oboru už nějaké weby (viz můj článek o synergiích). U bydlení to může být například magazín o bydlení, který doplníte o produktovou „XML“ část.
JENŽE nám tady jde o progress / o sbírání dat na pozdější větší web. Takže neskončeme jen u xml katalogu. Můžete si ho sice vyšperkovat, ale musí být cestou k něčemu většímu. Třeba i ke zjištění, že daný obor není dostatečně silný.
U AaaHome.cz se toho nebojím. Bydlení je celkově silné (ač konkurenční), takže poptávka bude i nadále. Tímto „xml“ pokusem můžeme už v rámci týdnů (v případě organické návštěvnosti z Googlu) či měsíců / let (v případě organické návštěvnosti ze Seznamu :)) mít dostatek podkladů pro další rozhodování.
Co budete dál řešit?
- Jít cestou XML? Rozšiřovat základní obsah? Vybrat si jen úzkou, ale zajímavou niku a postavit specializovanou minisite?
- Dá se v daném oboru pracovat s obsahem? Inspirační články s CTA prvky na e-shop? Návody na výběr xy?
- Nepůjde to zkloubit dohromady? Podívejte se na Glami.cz či Biano.cz – xml + obsah = bomba.
- Je segment hodně zajímavý? Co jít do přeposílání objednávek zpravidla za vyšší provize? Nebo vlastní e-shop?
Článek o ničem totok…
Totok napiš lepší, nebo aspoň konstruktivní kritiku Mrzoute 😉
[…] předminulém článku jsem vám radil při začátku v novém segmentu – třeba v bydlení díky AaaHome.cz, který […]
Nemyslím si, že o ničem – použití xml pro něco jiného než finální web tu nikdo neukazuje na blozích = takže důvod k zamyšlení, jak se ještě dá použít 🙂 díky
Základní výchozí pozice je u všech stejná – pak už jen záleží, jak ten stejný základ použijete jinak, aby to dávalo smysl = komerční, časový i užitný :)) Je potřeba si hrát, hrát a hrát….