Report z 8. #czaffil konference v ČR

Už podruhé se affiliate konference konala na „půdě“ Františkánského klášteru v Praze. A nečekaně znovu pod hlavičkou VivnetWorks, který v ČR zastupuje světovou affiliate síť Cj.com.

Jak na mě konference působila oproti minulým ročníkům? Je něco nového? Dozvěděl jsem se něco, co změnilo mé affiliate počínání? Moje „reportáž“ přichází znovu s křížkem po funusu, protože #czaffil konference se konala již 5. listopadu.

Pro začátek – chci pochválit „Vivnet“ za to, že měli odvahu vystoupit z běžné škatulky affiliate přednášejících a zabrousili do dalších oborů, které vždy budou s affilem jako takovým souviset. UX, copywriting, řízení projektů, získávání konverzního Facebook trafficu, AB testování, …

To jsou věci, v kterých by se měl už malý affiliate partner vzdělávat, aby mohl držet krok s těmi nejlepšími. Nebo alespoň aby dal na frak těm, kteří na vzdělávání sebe a vylepšování svých webů kašlou a brzy jim ujede vlak.

Je veřejným tajemstvím, že pozice „TOP“ affiláků ve většině segmentů se po pár letech mění a do popředí se dostávají nový hráči. Ti, kteří umí lépe přivádět návštěvnost, lépe vypilovat konverznost webu, umí vyjednávat lepší podmínky… Nebo pojmou celý affil z jiné strany – řekněme „out of box“.

Dle mě přesně na takové nadějné začínající i pokročilé hráče letošní 8. konference cílila. Chtěla vzdělávat, posouvat hranice a dle mého se jí to dařilo.

Program konference:

  • A/B testování – Tomáš Růžička
  • Jak nezabít návštěvnost webu aneb síla slova – Michaela Mužíková
  • Jak vybírat trhy pro affiliate a růst v nich – Mark Hergenrother
  • Jsou všechny vaše on-line projekty a aktivity skutečně řízené? Lubomír Jochim
  • Jak nepokazit finiš – Vratislav Kopp
  • Jak pracovat s xml feedy když máte web na WordPressu – Vladislav Musílek
  • Přínos affiliate pro e-shop Pilulka.cz – Michal Hanáček
  • Jak nejlépe nastavit PPC reklamu na Facebooku – Jiří Pokorný
  • Základní chyby affiláků a které oblasti jsou zajímavé pro růst – Tomáš Dekan

bidovani-fb

tdekan

K tomu si připočtěte 2 workshopy, které byly zaměřené především na inzerenty – jeden pod vedením Magdalény Vojtové a druhý od dua Andreas Muller & Bjorn Klein.

Co jsem si osobně z konference odnesl?

1) Projekty musíte řídit, nastavovat jim cíle, volit vhodné KPI (a klidně i u obsahových webů) – takže trochu zatopím pod kotlem a vše, na čem pracuji chci akcelerovat. Na 2-3x násobek aktuálních čísel.

Jak toho dosáhnu? Tak jako jsem rostl dosud – ne přes násobky návštěvnosti, ale zlepšování konverznosti – lepší průchod webem, lepší vytěžení návštěvnosti, lepší analytika = více peněz a lepší konverznost. Až pak můžu schánět větší a klidně i dražší traffic, protože budu mít data na vyhodnocení návštěvnosti a odsekávání toho, co právem nekonvertuje.

Hodně z toho jsem znal a aplikoval dříve, ale je na čase vše urychlit – organický růst je příjemný, ale někdy chcete více… třeba jen dat, abyste se mohli lépe rozhodovat. Pro tohle byla přínosná přednáška o KPI od
Lubomíra Jochima a také o vylepšování formulářů od Vratislava Koppa.

2) I přednáška o copy měla své dobré tipy, ale vzhledem k tomu, že jsem 5 let působil jako copywriter, tak pro mě moc nová nebyla. Ale opakování je matka moudrosti, takže také palec nahoru.

3) Pokud budu chtít expandovat do zahraničí (a že aktuálně chci), musím si udělat solidní „research“, jak na tom daná země je. Jaké možnosti kupování trafficu tam jsou, jestli jsou dostatečné kapacity u e-shopů a poskytovatelů on-line služeb na další stovky až tisíce leadů/objednávek, …

V těhle ohledech byla velmi přínosná přednáška Marka Hergenrothera. Pokročilá RTB, prospectoring a lookalike modeling – cesty, které dávají do budoucna smysl, ale v ČR se jim nejspíše na takové úrovni věnuje málokdo.

4) WordPress a XML feedy jsou zajímavé téma, které mě drží několik měsíců a stále hledám vhodnou cestu, jak vybalancovat konverznost, náklady a přínos pro návštěvníka – není to lehká cesta, ale testuji a testuji a testuji a snad k něčemu dorazím. Cestu vidím v té nejnáročnější možnosti, kterou znám – tvorbě vlastního inspirativního obsahu, na který bude navázaná produktová část – ne naopak.

Hodně se mi líbla otevřenost zástupce Pilulky, který neměl problém zmiňovat konkrétní čísla ohledně konverznosti, marketingu a jejich přístupu k affilu. Pohled hodný následování – kdo bude další takto otevřený?

Afterparty

Samozřejmě nechyběla ani afterparty – bohužel byla zvolena poměrně maličká kavárna/restaurace (stejná jako minule). Příště bych volil raději afterparty ve volnějším prostředí – snad nejlepší „after“ byla s mini Dish burgery, které jsme nemohli ani sníst, jak jich bylo hodně.

Asi poprvé v posledních letech byla tahle konference skvěle obsahově vyvážená, aby byla přínosná nejenom díky networkingu mezi účastníky při obědu či přestávkách, ale i díky samotným přednáškám.

Díky týmu VivnetWork za letošní práci!

Další report z této akce najdete na Affilblog.cz Františka Szabó

2 komentáře ke článku “Report z 8. #czaffil konference v ČR”

  1. […] nekonečné debaty s affiláky, inzerenty a dalšími kolem výkonnostního marketingu – už minulá konference ukázala, že přednášky mohou překonat jinak velmi otevřený networking o přestávkách. Po letmém […]

  2. […] velmi silném minulém ročníku (který považuju za jeden z nejlepších v přednáškách) bylo těžké udržet vysokou laťku. Bohužel letos mi chyběla energie a drive jednotlivých […]

Přidejte komentář

Pošlete tento článek e-mailem: