6. affiliate konference ve „zkratce“ – vytvářejte hodnotu!

Nechci vás nudit sáhodlouhými reporty z affiliate konferencí, které jsem tu dříve publikoval. Předposledně jsem se spojil s Frantou Szabó a publikovali jsme společný report na jeho Affiblog.cz. Dnes opravdu jen ve zkratce o 6. affiliate konferenci.

Stejně jako posledně jsme se sešli v Kině Atlas, které tentokrát hostilo rekordní počet účastníků. Byl jsem už předem přihlášený na oba partnerské worshopy, a proto jsem přišel o dvě přednášky (Davida Eiselta a Pepy Kroupy), které jsem chtěl vidět. Naštěstí by výhledově měly být videa, takže si své resty brzo vyřeším (tedy pokud videa nebudou trvat Vivnetu stejně jako předposledně:)).

Konečně workshopy

Workshopy byly sestavené poměrně prakticky, jen u Františka byla přednáška určená spíše pro začátečníky v leadgenu. Klidně bych příště ocenil pokročilejší metody pro zlepšování konverzí, A/B testování apod. U autority sites od Tomáše Dekana jsem si poznamenal asi 6 stránek poznámek do sličného matného zápisníku od CJ (super – konečně se vejde do kapsy). Už jsem z toho dobrou polovinu využil, takže díky Tome:)

Affiliate v podání ne-affiláka

Z přednášek mě nejvíce zaujal Marek Prokop. Začal slovy „v posledních dvou týdnech přednáším na konferencích o věcech, o kterých vlastně vůbec nic nevím“. I přesto nám měl co předat.

Hlavní myšlenkou bylo to, že nákup zboží má 4 důležité fáze (v závorkách jsou příklady):

  • problém (potřebuji lépe fotit),
  • průzkum (jaké fotoaparáty jsou na trhu),
  • výběr (který z nich si vyberu),
  • nákup (samotný nákup fotoaparátu).

Největší tlačenice u affiláků bývá právě v posledním kroku – často jde o propagaci metodami PPC, e-mailingem a sociálními sítěmi. Všichni si chtějí ušetřit tu práci s edukováním zákazníka a chtějí easy-fast-money.

Právě díky tomuhle přístupu vznikají rychlokvašky (MFA – made for affiliate), které návštěvníkovi (a vlastně společnosti – ač to zní jako sebevětší klišé) nic nedají. A proto je na affiliate často nazíráno přes prsty…

Pomozte návštěvníkovi a on se vám odvděčí

Nebylo by prozíravější se zaměřit na druhou a třetí část, kdy návštěvníka uvedete do celé problematiky (dá se využít pro téměř jakékoliv hmotné zboží – fotoaparáty, domácí spotřebiče, kosmetika, …) a pomůžete mu s výběrem?

Formou recenzí/testů (s vlastními fotkami a videi), srovnávači, tipy a radami či návody? Zde tlačenice rozhodně nebude veliká, protože tvořit dlouhodobě kvalitní obsah (ať žije buzzword obsahový marketing) není jednoduché – ale často výrazně konverznější a v podobě autority sites můžete budovat i brand. Mrkněte se třeba na Davidův Cestujlevne.cz, které měsíčně dokáže generovat více jak 1 000 000 zhlédnutí a o penězích ani nemluvě.

Ne všichni jsou affiliate nakloněni

Je zajímavé, jak přínosný dle mě dokáže být M. Prokop pro affiliate komunitu, když sám není tak nakloněný affilu. Sleduji (a nakupuji) na „jeho“ Cajtydne.cz (mimochodem doporučuji skvělý Zelený Nefrit), o kterém v části přednášky mluvil.

10462872_897502833599819_3785656867963389523_n

Škoda, že si myslí, že zvládne vlastními silami obhospodařit vzdělávání milovníků čaje – tvorbu návodů jak se čaj pije, připravuje, skladuje.. To by mohli zvládnout i šikovní affiláci. Právě tenhle segment by mě velmi zajímal, ale dle všeho partnerskému programu u Marka pšenka nepokvete. Škoda.

I přesto byla pro mě Markova přednáška nejhodnotnější...

Další reporty z konference:

http://www.affilblog.cz/6-affiliate-konference-podrobny-report/

http://duben.org/propagace-webu/6-affiliate-konference-report-z-akce

http://affilak.cz/report-z-6-affiliate-konference/

Přidejte komentář

Pošlete tento článek e-mailem: