Jak na affiliate recenzní web – díl 1

Dnes vám poradím, jak postavit konverzní affiliate web (konkrétně minisite) zaměřený na recenze konkrétních produktů. Sám jich několik provozuji (některé i pár let) a tvoří podstatnou část mých affiliate výdělků. Text je rozdělený na dvě části kvůli jeho délce – další díl jsem publikoval zde: druhý díl affiliate tipů.

Jedno-recenze versus porovnávací recenze

Z počátku se věnujte recenzím jednotlivých produktů, a když si vytvoříte menší databázi jedno-produktových recenzí a získáte mezi lidmi v dané tematice důvěru, dejte se do porovnávacích recenzí.

Můžete jít sice cestou, že „vyhraje“ dražší (leč nekvalitnější produkt) a vy budete mít větší provize, ale nedoporučuji to. Kvalita se vždy projeví a je dobré jednat narovinu.
A když jednou ztratíte důvěru svých čtenářů, těžko se získá zpět. Takže raději doporučujte kvalitu – tu, kterou byste si sami koupili.

CTA – Call to action prvky

Akční prvky, které mají vyvolat reakci se nazývají CTA.  Doporučuji využít co největšího kontrastu pro tyto prvky. Nejenom barevně, ale vhodným odsazením od ostatního obsahu.

Pozor na interní prolinkování

Na affil webech, které mají větší množství textového obsahu, se mi vyplácí interní prolinkování – vyhledávače ho přímo milují. Ale snažte se na linky zbytečně neupozorňovat ztučněním, či podtržením (ač je zvyklostí, že aktivní odkazy mají podtržení).

Vaším cílem je totiž to, aby člověk, který přišel na článek s affil odkazem, aby ho proklikl – ne, aby odešel přes zvýrazněný odkaz v textu, který vede hlouběji do webu na nějaký článek.

Na tento nešvar jsem přišel díky Google Analytics (Chování -> Analýza na stránce). Dříve u mě například třetina všech návštěvníků odešla přes tyto zvýrazněné linky. A při změně zvýraznění interních odkazů na „neviditelné“ se výrazně zvýšil počet prokliků na affiliate linky – a v přímé úměře se zvedl počet prodejů.

Příště vám poradím s: minimalizací únikových cest, vlastním versus cizím obsahem a dalšími problémy…

Aktualizace k 4. 8. 2015 – připravil jsem pro vás 0. díl návodu na recenzní affil stránku.

12 komentářů ke článku “Jak na affiliate recenzní web – díl 1”

  1. LukasP napsal:

    Návody vítám, protože se tam vždy dá najít nějaký zajímavý tip, který mě třeba nanepadl. Jen mi přijde, že to bereš hodně obecně a na takové téma jen dva články? Bylo by super jít do hloubky a rozdělit to na více dílů.

    • Ondřej Martinek napsal:

      Máš pravdu – jsou to spíše obecnější tipy/rady. V článku jsem nezmínil svůj budoucí plán – udělat to-do návod (několikadílný) na recenzní affiliate web – s výběrem tématu, základem na wordpressu, tvorbou obsahu (texty/fotky/video), následnou propagací (linkbuilding, ppc, soc. sítě, …) a analytikou (google analytics + pár případných jiných nástrojů).

      Tímhle obecným začátkem si chci trochu ulehčit do budoucna, kdy ostatní jen odkážu na obecný základ a budu moci jít k praxi.

  2. David napsal:

    Díky za tento seriál, rozhodně ho budu sledovat, jelikož mě podobná tématika zajímá a rád se přiučím případně nějaké nové fičuře 🙂

  3. Radek napsal:

    Souhlasím, doporučování kvality je rozhodně lepší, než doporučování produktu jen kvůli provizi. Mám takové obecnější recenzní weby a lidi se mi tam pravidelně vrací, už je tam taková malá komunitka a radí si dokonce navzájem mezi sebou 🙂

    • Ondřej Martinek napsal:

      Vlastní komunita (byť malá), která tvoří originální obsah, je k nezaplacení – pokoušel jsem se ji uměle vytvořit na fóru přidruženém k jednomu většímu affiliate webu (dle typografie Affiliate Mystery šlo o authority site) a nevyšlo mi to. Takže gratuluju:)

  4. Zaujal mě tip na vizuálně nevýrazné odkazy, jsou aspoň odlišeny barevně nebo je cílem, aby je návštěvníci vůbec neviděli?

    • Ondřej Martinek napsal:

      Jsou barevně odlišeny, ale nejsou klasicky podtržené. Jaký je tvůj názor, z pohledu linkbuildera, na odkazy, které nebudou nijak vizuálně odlišeny od ostatních textu? Může to Googlu vadit?

  5. Marec napsal:

    díky za užitečné informace, chtělo by to ale opravdu více do hloubky 🙂

  6. Peter napsal:

    vďaka za tip na interné linkovanie, idem si to hned pozriet na svoj web 😉

  7. […] navážu na mé předchozí 2 články nazvané Jak na affiliate recenzní web – DÍL 1 a DÍL 2. To, co jsem v nich psal je stále platné a využitelné, takže je vezmu jako základ. […]

  8. Nelzu napsal:

    Také jsem zastáncem toho nic moc nezvýrazňovat (z odkazů) a klíčových slov. Když něco zvýrazňuji, tak celé věty, popř. části, které mi přijdou podstatné, ale zvýrazňovat něco kvůli vyhledávačům je nesmysl.

Přidejte komentář

Pošlete tento článek e-mailem: