Jak se daří Econea.cz v affilu po půl roce?

Před víc jak půlrokem jsem na tomto blogu informoval o spuštění affiliate programu e-shopu Econea.cz. Jak se mu daří? Kolik má partnerů? A jak se změnila naše strategie?

Jak se nám daří:

  • aktuálně máme 68 partnerů (20 z nich má schválené konverze),
  • nejvyšší provize za 1 objednávku byla 251 Kč, nejmenší 8,9 Kč (průměrně je cca 170 Kč),
  • neschválených konverzí (storno zákazníka / duplicitní objednávka) bylo 4,
  • v květnu 2015 udělali aff. partneři 1/5 obratu celého shopu.

Co se povedlo

Připraveny desítky bannerů na míru, napsáno xx článků pro partnerské weby, 4 dílný návod pro začátek propagace (formou autoresponderů – orientace v affboxu, vhodné reklamní prvky, tipy na propagaci, pokročilé promo), připraven XML feed (nová verze půjde ven koncem nového týdne)… Nově od června budou schváleným objednávkám doplňovány do poznámky produkty, které byly součástí objednávky.

Program je funkční cca 7 měsíců a paradoxně 1/4 provizí za celé období získali partneři v posledních 21 dnech. Je vidět, že partnerský program potřebuje čas na zavedení, partnerům trvá určitý čas najít, co jim konvertuje (když to nevzdají po 1. pokusu jako 90 % z nich), ale pak to funguje.

Co se mi osvědčilo?

Základní propagace programu (psal jsem o ní v 5 dílném guest-postu na Affilblogu) je naprosté minimum, které musíte po startu udělat. Ale mnohdy to nestačí. V hodně specifických segmentech (jako je právě šetření, eko, kosmetika = econea) musíte především pracovat s těmi, kteří affiliate neznají.

Komu se u nás daří?

Kovaným affilákům moc ne, protože nemají získanou „pozornost“ naší cílovky. Daří se především těm, kteří mají už zavedené obsahové weby – magazíny, eko-blogy, influenceři na soc. sítích. Mají už získanou pozornost a nedělá jim problém svým čtenářům čas od času říci o Econee.

Jak partneři přivádějí návštěvnost?

Prim hrají čisté odkazy (mailing, soc sítě + v rámci reklamních článků). Bannery dělají malé množství konverzí – například reklamní články jsou na tom neporovnatelně lépe (ať už čisté tematické texty například o šetření v domácnosti, nebo recenze konkrétních produktů s fotkami a videem).

A kde je slibovaný návod na recenzní mini affil-stránky?

Původně jsem měl v plánu zde na blogu připravit x dílný seriál jak postavit recenzí stránku (pro podporu Econey), ale začít u tohoto oboru z naprosté nuly s obsahovám webem je těžké a je to na dlouho.  Takové partnery také v programu máme, ale jsou jich jednotky. Konverze jim padají, ale věřím, že jsou vydřené.

Takže seriál trochu odložím – budu ho však zpracovávat pro nový program, který mám pod svou správou (viz boční panel na tomto blogu). Šikovně to propojím a pomohu partnerům obou programů, které mám na starosti…

Co dál?

Práce s vlivnými magazíny v oboru, podpora malých affiláků, hledání nových a nových… Je toho stále hodně 🙂 Jen trochu jiná, než jsem čekal (je rozdíl učit nadšence affilu x vést zkušené affiláky). Ale o to více mě to baví. Sám stále působím jako aff. partner (ne v tomto oboru) a učím se jak od zkušených, tak začátečníků – každý má svůj unikátní pohled na propagaci a dá se učit od všech…

A teď… jdeme zase MAKAT!

Aktualizace k 4. 11. 2015 – Plošně jsme zvýšili partnerské odměny o 20 % – z původních 10 % na nových 12 %.

12 komentářů ke článku “Jak se daří Econea.cz v affilu po půl roce?”

  1. Oetr napsal:

    ta mini provize je vtipná! to si někdo objednal jeden produkt v hodnotě 100 Kč? jinak ale program vypadá dobře připravený. věřím, že eco obor bude víc a víc růst, takže možnost se zapojit není marná.

    • Ondřej Martinek napsal:

      Ty pidi provize 8-15 Kč chodí pravidelně od cashbacků/kuponovačů – je vidět, jaký přínos mají pro affil 🙂

      Plus jich bylo dohromady za celou existenci programu 5 kousků – uvedl jsem tu nejmenší 8,9 Kč (shodou okolností byla dneska) spíše pro zabavnost.

      Od běžného partnera s magazínem, blogem, recenzemi chodí normální objednávky v řádu vyšších stovek a tisíců Kč.

      • Michal napsal:

        S těmi kuponáky mám stejné zkušenosti – ta cílovka, co hledá kupony/slevy není pro žádného obchodníka zajímavá, protože je neloajální a hledá jen, kde by to našla levněji a levněji. A to, že se musí zaplatit slevový kupon, affilák, expedice, cena zboží a práce e-shopáka nechápají. Chtějí jen šetřit a šetřit

  2. Ondřej Martinek napsal:

    A ano – opravdu někdo koupí 1 ks aviváže i přestože je poštovné cca kolem 100 Kč… Pokud je to opravdu nutné, tak vlastně proč ne.

  3. Petr napsal:

    Co bude nového v novém xml feedu pro parťáky? Díky za tvou práci!

    • Ondřej Martinek napsal:

      Díky za tvůj komentář 🙂 asi 60 % affiláků, kteří u nás používají xml feed, si kromě klasiky (popisku, názvu, URL adresy, kategorie, ceny a obrázku) vyžádali:

      strom kategorií,
      výrobce,
      náhledový obrázek,
      alternativní obrázky,
      parametry produktu (barva, velikost apod.),
      a skladovou dostupnost (skladem, není skladem, ale lze objednat, není skladem a nelze objednat).

      A to tam bude :))

  4. Ráďa p. napsal:

    Cílení na soc. sítích (eko, zdraví apod.) může být docela zábava – do toho jdu!

    • Ondřej Martinek napsal:

      Pokud to umíš dobře se soc. ppc, tak cestu si určitě najdeš. Jen je potřeba počítat, že ne všechny konverze budou hned první den – do platnosti cookies ale připlavou s dobrým cílením :))

  5. […] k 17. 6. 2015 – Jak se našemu programu daří po 7 měsících mám pro vás zde: https://blog.ondrejmartinek.cz/jak-se-dari-econea-cz-v-affilu-po-pul-roce/. Dále o programu vyšly dva rozhovory – jeden na firemní blogu Affilboxu a druhý na […]

  6. […] dlouho svým čtenářům slibuji (a vlastně i affiliate partnerům v mnou spravovaných programech), že jim ukážu, jak vytvářím mini stránky monetizované affiliatem založené na recenzích […]

Přidejte komentář

Pošlete tento článek e-mailem: