Jak se daří affiliate programu Econea.cz po 3 letech?

Nedalo mi to a připravil jsem aktualizovanou verzi mého 3 roky starého článku, který popisoval první půlrok života affiliate programu Econea.cz, který stále spravuji jako manažer.

Jak se nám po letech daří:

  • aktuálně máme 404 partnerů (175 z nich má provize),
  • nejvyšší provizí je 3 704 Kč,
  • průměrná výše provizí osciluje mezi 100-140 Kč,
  • 92 % schvalovatelnost konverzí za posledních 6 měsíců,
  • 61:39 je poměr aktivních/neaktivních partnerů za 6 měsíců,
  • EPC (provize za návštěvu) je 5,66 Kč za posledních 6 měsíců,
  • 6.08 % konverzní poměr za posledních 6 měsíců.
  • cca 10 % podíl na obratu e-shopu (v minulém článku to bylo 20 %, ale marketing samotného shopu partnerům utekl vzhůru).

Co se povedlo

Vysoká aktivnost partnerů – dle Affilboxu a jeho metriky aktivní partneři máme 313 partnerů, kteří za dané období měli alespoň jeden proklik.

Noví stále přibývají – je až s podivem, že partnerů máme nově přes 400 a i ti noví jsou schopni se zapojit a přivádět také konverze. Můj původní odhad byl 250 jako strop, dnes už raději stropy nemám. 🙂

Co se mi nejvíce osvědčilo

Pravidelný e-mailing s akcemi e-shopu a novými tipy na propagaci

Partneři vždy ví, jaká akce (u Econey jsou na měsíční bázi) je aktuální, kde najdou bannery, v čem se mohou všeobecně zlepšit (technicky či marketingově), co se v nejbližší době bude nejlépe prodávat, …

Dostupnost historických e-mailingů i novým partnerům

Zdá se to jako hloupost, ale spoustu know-how a odkazů na užitečné články je rozeseto v průběhu let v mnoha e-mailinzích. Takže mají svou aktuální hodnotu stále vysokou a je škoda o to partnery ochudit. A to jen kvůli tomu, že se registrovali nově do programu.

Informovanost partnerů o úspěšnosti kampaně

Dělám to u svých programů pravidelně – i jako partnera samotnému mě zajímá kontext mého snažení. Aneb jak se daří kampani jako celku, jestli má čísla jsou průměrná, nebo nadprůměrná, … Z mé zkušenosti ta informace může jen partnery nakopnout (viz výše data jak se nám daří) a konkurence si z toho vezme kulové, protože nemá kontext.

XML feed na mírů affilákům

Sám jsem affilák, který pracuje také s xml katalogy (ač trochu specifičtěji). Takže návrh xml feedu pro partnery jsem si vzal na sebe a postavil jsem ho tak, aby byl co nejlépe použitelný pro produktové katalogy (struktura, vhodné položky, kategorizace, parametry, …).

Produkty na recenze obsahovým webům

Chceme podporovat obsahové partnery (blogy a magazíny), protože přinášejí dlouhodobě největší hodnotu – jak svým čtenářům, tak nám. Proto jsme začali v průběhu letoška nabízet balíčky produktů pro tyto partnery – výstupem této spolupráce jsou recenzní články s fotkami, popřípadě videi.

Zaučení začátečníků přes autoresponderový kurz a aff. slovníček

Základ všech mých kampaní – pomůže jim se zorientovat v affiliate rozhraní, jaké možnosti mají technicky, jaké marketingové kanály jim doporučím, … Pro úplné začátečíky jsem přidal jsem k tomu i slovníček pojmů z aff. oboru – ten aktuálně kompletně přepisuji od podlahy.

Praktické návody – recenzní weby, jak na katalogy, analytika, …

Všechna moudra světa jsou skvělá, ale někteří partneři potřebují vést přes konkrétní kroky ve stavbě úspěšných affiliate webů. Pro ty průběžně připravuji praktické návody – recenzní weby, analytika, katalogy, … a další přibudou brzy.

Rychle reagovat partnerům (e-mail, telefon, skype)

Základ každého funkčního programu, ale mnohdy se podceňuje. Přitom partner potřebuje mít aktuální informace co nejrychleji.

Obepisování jak nejlepších, tak nejhorších partnerů

U počtu 400 partnerů je už hoňka zvládnout vše pro všechny. Základní servis mají všichni přes newslettery, e-mail, telefon, … K tomu proaktivně pracuji na pravidelných intervalech s úspěšnějšími partnery (co se dá ještě zlepšit) i méně úspěšnými (proč se jim nedaří růst).

Je to časově náročné, ale své výsledky to má – aff. program je na dlouhé roky, proto se musí vše pečlivě pilovat postupně. Econeáci mě neskutečně podporují a já jim to rád vracím v péči o program. Symbióza (až poetická) jako v přírodě.

Komu se u nás daří

Blogeři, recenzenti, tematické magazíny hrají prim. Cashbacky si ukrojili také část, podobně jako u ostatních affiliate programů. Jejich aktivita velmi záleží na potřebě cílové skupiny e-shopu ušetřit na nákupu.

O katalozích produktů píšu níže, takže netřeba se opakovat. Jsem rád, že skladba partnerů je dost pestrá a snažíme se více podpořit tvorbu obsahu, který je nositelem nějaké hodnoty. I proto partnerům nabízíme zdarma produkty na recenze.

Jak partneři přivádějí návštěvnost

Stejně jako historicky jsou nejsilnějším způsobem klasické odkazy. Bannery sice partnerům připravujeme (jak k měsíčním akcím – nebo na míru), ale nejsou hlavním hybatelem návštěvnosti.

Z prvotního nadšení z XML feedu mnozí vyrostli, protože v dnešní době pracovat jen s čistým feedem už nestačí. Však to neustále opakuji v mém několikadílném návodu jak postavit soběstačný affiliate katalog/magazín. Už je potřeba jak kvůli vyhledávačům, tak čtenářům tvořit obsah kolem aktualizovaných produktů, tipy a rady na výběr, slovníčky, přehled značek, návody na použití produktů, kalendáře akcí v eko-oboru, … Je toho hodně co se dá dělat a stále je co zlepšovat.

Jak posunout program dále?

  1. Pro naše partnery aktuálně připravuji analýzu klíčových slov – rozdělenou jak tematicky dle kategorií, tak značek v oboru. Ulehčí jim to orientaci v oboru, start, případně rozvinou své obsahové weby či marketingové kampaně o nová hledaná klíčová slova.
  2. Jak Econea roste, zlepšují se jí marže, takže je možné, že se časem (ač selektivně třeba dle kategorií/značek) dostaneme k navyšování odměn. Už jednou jsme je plošně zvyšovali z 10 % na 12 %.
  3. Plus do našeho oboru se dostávají i velcí hráči z známých mediálních domů, takže i s nimi probíhají první spolupráce a vzájemné oťukávání. Je to velká škola.

A stále to stejné

A pak už jen zbývá stále opakující se kolečko servisu informací, podpory a hledání nových možností, jak zlepšit partnerům konverzní poměr.

Půjdete do toho s námi? Pomůžu vám vyrůst 🙂

2 komentáře ke článku “Jak se daří affiliate programu Econea.cz po 3 letech?”

  1. Miroslav Beran napsal:

    Zdravím, tyhle články mám rád. Člověk si alespoň udělá obrázek, zda musí přidat a nebo nikoliv. Jak sháníte partnery, makáte na tom stále, investujete do toho hodně času? Já to teď nechávám spíš na samospádu. Jinak u nás to teď dělá kolem 4-5% obratu po dvou a půl letech. Přeci jen hodně se šlape do PPC-ček, takže také affiliatům unikáme.

    • Ondřej Martinek napsal:

      Ahoj,

      ohledně partnerů mám posbíraný seznam všech aktivních webů/blogů/magazínů/fór v našem oboru, plus sociální profily/fanpage na Facebooku a postupně je obepisuji. Plus samozřejmě neustále přibývají další a další, takže to asi jen tak neskončí.

      I po letech stále narážím na to, že lidé buď nevědí co je affiliate, nebo ho zkusili v dřevních dobách s nějakým obskurním e-shopem a předpotopním affil systémem a mají k tomu despekt. Takže součástí obepisování je i taková malá osvěta, že to jde dělat i lépe.

      Třeba jsem se ještě nedostal k tomu, abych oslovoval konkurenční partnery (ale ti většinou stejně míchají nás a konkurenci, nebo rovnou k nám přejdou úplně). Až mi dojdou weby z těch seznamů, reverzně objevím konkurenční affiláky a začne další práce – takové on-line affil HR 🙂

      Ta práce je pořád konstantní, desítky hodin to budou stále = čím více partnerů, ať už novějších, nebo starších, tím více se stále na něco ptá, zjišťuje. Letos jsme začali s produkty na recenze a kolem domluvení, distribuce a kontroly je taky víc času.

      Plus si vždycky vymyslím na sebe nějaký bič v podobě slíbeného návodu, nebo teď klíčovky ve které zahučelo dost času, ale zase ten efekt u 400 partnerů to krásně vyrovná. Až dokončím klíčovku na značky, přejdu na klíčovku pro kategorie jako takové a pak se zase něco najde, co jim mohu naservírovat jako na podnosu.

Přidejte komentář

Kliknutím na tlačítko PŘIDAT KOMENTÁŘ udělujete
souhlas se zpracováním osobních údajů.

Pošlete tento článek e-mailem: