Můj report affiláka/správce za rok 2016 #ZLOM A RŮST

Proč jsem na konci roku dál nepřispíval na blog? O 6 hodin později po posledním článku jsem se stal tátou krásné dcerušky Mayi 🙂 Takže jsem měl spoustu jiných starostí (krásných a náročných). V novém roce blog trochu oživím, mám připravené podklady na pár případovek, … návody, reporty…

Celý rok jsem nadměrně pracoval, abych s maličkou a přítelkyní mohl pak trávit více času a měli jsme co nejvíce dostupných peněz (hlavně z diverzifikovaných příjmů). Splněno? Rozhodně, znásobil jsem příjmy z minulého roku. Ale tak moc jsem najel do pracovního tempa, že teď je těžké brzdit. Ale už se začínám držet „normálních“ 8 hodin ve všední dny.

Každý rok je to lepší a lepší

Vždy si říkám, že uplynulý rok je lepší než ten minulý, ale tenhle ty předchozí (v reportech níže) překonal násobně. V radosti, penězích, rodině, vztazích…

Mé dřívější reporty

Pracovní milníky v roce 2016

Ve zkratce:

Letos byl opravdu rok práce – rozdělení příjmů z partnerských příjmů, konzultací, správy mi pomohlo více investovat do růstu, kupovat konkurence, více reklamy, rozšířit externí redakce o další pisatele. Vlastní sro mě letos nakoplo citelně.

Affil Econey roste skvěle – letošní rok jsme začínali s 119 partnery, k dnešnímu dni jich máme už 256 (z toho je přes 100 aktivních). V nejsilnějších měsících jsme měli stovky konverzí, takže i obratově jsme skvěle rostli.

K programu NATURHOUSE během pár dní vydám nový článek, protože měníme podmínky pro všechny affiláky (a překvapivě k lepšímu), takže tam jsme celoročně také nespali a makali (redesign, nové podklady, nová kampaň, …). Nová kampaň bude solidním oživením hubnoucích #czaffil programů.

Jako jeden z důvodů, proč se mi letos tak dařilo (a to ve více segmentech, typech spoluprácí, …), je i udržení pravidelného pondělního „brainwashe“ (mastermind) s Jardou Janíčkem a Honzou Janouškovcem. Každé pondělí si v 8 hodin večer zavoláme a navzájem řešíme, co jsme za uplynulý týden udělali, co se povedlo, co ne, co teď řešíme za problémy, …

Dříve mi podobné debaty suploval affiliate čtvrtek, ale každotýdenní skype s lidmi, kterým věřím a mohu jim odkrýt, čemu se přesně věnuji, jak to funguje, jak to rozvíjím, mě neskutečně posunul. Každý máme zkušenosti z trochu jiných sfér/směrů affilu, takže si nekonkurujeme a vykrýváme si své mezery ve zkušenostech (v marketingu, vývoji webů, úspory času, práci s lidmi, …).

Copywritingu a externím zakázkám na marketing (mimo affil) se věnuji minimálně. Udržuji jednu poslední zakázku, ale vše nové z klientské práce se týká jen a jen affilu. Díky tomu si můžu udržet soustředění a můžu sbírat zkušenosti jen v „jednom“ oboru (všichni víme, jak affiliate je multikanálový marketingový obor, v kterém se snoubí i cit pro grafiku, řešení vývoje webu (sám či externě), webová analytika, copywriting/psychologie pro prodejní texty, … = prostě brnkačka).

Stále se držím mé strategie o synergiích z roku 2014. Úspory vzniklé ze synergií můžete zpět investovat do růstu. Každý může takto šetřit a růst.

Osobní úspěchy

  • Zrzka mě neopustila 🙂 Maya ji pryč nepustí 🙂
  • Měsíční rekontrukce bytu (přístě by to bylo ideální spojit s nějakým výletem za hranice).
  • Měsíc a čtvrt v zahraničí (Čína, Japonsko – via Cestačajem.cz, Slovensko, Německo, Belgie a Španělsko).
  • Start cestovatelského „čajoblogu“ Cestačajem.cz.
  • Příprava čaje pro cca 15 lidí v rámci degustační večeře japonské kuchyně.
  • Držím se stále co nejlepší kvality – co se týče jídla, pracovních nástrojů, … (+ jsem si letos zamiloval chození v barefoot botech)

Faily

  • Nezvládl jsem navštívit logopedku (ač jsem byl už objednaný), tak snad příště.
  • Z cest po Číně a Japonsku jsem se vrátil odpočatý, ale s minimem udělané práce. Jen jsem se věnoval e-mailům, drobnému e-mailingu, ale plně jsem tam nepracoval („neposouval“ jsem weby dál). A díky tomu moje obsahové weby stály, stagnovaly a nevydělávaly tolik, kolik mohly.
  • Hrazdu jsem sice po rekonstrukci domů vrátil, ale nezvládnu ani jednotlivé přítahy, natož 10, které jsem si předsevzal.

Plány pro 2017

  • Úkolem pro příští rok je zbavit se rutinní práce = například najít editorku (publikování hotových článků do WordPressu dle obsahového plánu, jejich formátování, doplnění o upravené fotky/videa, …) Kdybyste o někom věděli, napište mi 🙂
  • Navštívit logopedku a vypilovat mluvu.
  • Naučit se více čínštinu/japonštinu – obě země chci znovu navštívit (nejenom díky čajům), takže studium jazyků (které jsou v leccčems blízké) se bude hodit.
  • Růst příjmů z podnikání není tak klíčový, důležitá je (dle mě) diverzifikace, na té budu pracovat nejvíce.
  • Rozšíření služeb pro školy / rodiče, které budou v budoucnu stěžejním příjmem na Pravopisně.cz – s Tomem Tučkem nás čeká hodně práce a nových překážek, ale o to bude zábavnější.
  • Ještě chytřeji pracovat (teď toho stíhám tolik, protože si ulehčuji poloautomatizací různých procesů, drobnými skriptíky, autorespondery, delegací, … ale je ještě co zlepšovat), abych mohl více být se svojí rodinou (a více vědomně bez myšlení na práci).

Kdybych vám měl poradit jen 2 věci, které mně samotnému pomáhají v podnikání a vám také mohou, tak to jsou:

sdílejte své zkušenosti s ostatními (vrátí se vám to),
využívejte synergií (díky nim budete růst).

Reporty mých přátel a známých:

A jaký byl váš rok 2016?

17 komentářů ke článku “Můj report affiláka/správce za rok 2016 #ZLOM A RŮST”

  1. Kamil Staš napsal:

    Gratuluji k holčičce. Dali jste ji zajímavé jméno. Jinak moc krásné čtení. Nejvíc mě zaujaly ty konzultace po telefonu. Něco takového ve mě zraje již měsíce. Udělat malou skupinu v mém okolí a sem tam zajít na čaj, či kávu. Jak vidím že to funguje, tak mě to snad popostrčí k realizaci. (Ostraváci kteří by měli zájem ozvěte se) Přeji ještě úspějšnější nový rok.

    • Ondřej Martinek napsal:

      Díky 🙂 Chceme dost cestovat do zahraničí a čistě česká jména by mohla dělat problémy a moc krásnějších jmen jsme ani nenašli. Tak ho dostala do vínku a snad jí bude přinášet jen štěstí.

      Určitě to sdílení zkušeností s ostatními je skvělé – nemusí změnit celé tvé podnikání, ale v příbězích a práci ostatních najdeš (byť malinkaté) střípky, které jsi třeba neznal, nenapadlo tě takové použítí mark. kanálu, … rozvíjí to neskutečně.

      Ať se ti taky daří – bude report?

  2. Jiří Pavlas napsal:

    Pěkný report. Gratuluji k holčičce a přeji hlavně hodně zdraví. Taky mě zaujal ten mastermind nad kterým vlastně už uvažuji od nějakého Affiliate čtvrtku, kde o něm padla zmínka. Jen mám asi trošku obavy se takhle otevřeně někomu svěřit s celým projektem a s tím, co vlastně dělám 😀

    • Ondřej Martinek napsal:

      Díky 🙂 My jsme se domluvili právě na Aff. čtvrtku, kde o tom mluvil Mário – a od té doby to až na pár vyjímek, kdy jsme jeden, nebo dva z nás byli nedostupně v zahraničí, dodržovali. Jak si nekonkurujeme – každý má trochu jiný přístup – tak to postupně přišlo samo. Hlavně každý má tolik nápadů a tolik své práce, že by nebyl ani čas ještě někomu něco krást či kopírovat 😀

  3. Milan Pichlík napsal:

    Gratulace ke skvělému roku! 🙂 Výborná motivace. 

    Je vidět, že když se pracuje chytře, tak jde vše. 

     Ať se daří i nadále. 

  4. Gratulace k dcerce, to se člověku hnedka přerovnají priority 🙂 O affilu si rád čtu, ale pořád ho tak nějak neumím. Tak snad 2017 se to zase o chlup zlepší.

    Můj report zde http://diginomad.cz/jak-se-vydaril-rok-2016/

    • Ondřej Martinek napsal:

      Díky 🙂 je rozhodně se změní – já jsem naštěstí v posledních 9 měsících přišel na to, že roky jsem šel správným směrem a můžu dál rozvíjet užitečné a navštěvované weby, které jsem třeba i těch 6 let postupně budoval. Takže v práci ty priority zas tak ovlivěné nejsou – jen je větší tlak na více delegování/automatizaci.

  5. Roland napsal:

    K tomuto článku (a tvojmu webu) som sa dostal cez report Františka Szaba. Každopádne, klobúk dole, nad tým, čo robíš.

    Mám taký pocit, že som tak 5 rokov za tebou. Zatiaľ čo ty s copywritingom pre klientov končíš, ja sa ho ešte len chystám študovať. Všetci vravia, že copywriting je pre internetové podnikanie skill #1, takže ma v budúcom roku čaká veľa práce 🙂

    Tvoje zhrnutie som pridal k odkazom do toho môjho (http://vojkovsky.sk/rok-2016/). Ak by si sa ti moje zhrnutie zdalo zaujímavé, poteším sa, ak ho pridáš sem. Ak nie, nevadí 🙂

    Veľa úspechov aj do roku 2017!
    Roland

    • Ondřej Martinek napsal:

      Určitě není potřeba smekat, jen pracuju, pracuju a pracuju 🙂 a i těch cca 8 let coby osvč má vliv.

      Copy je klíčové pro prodej a já jsem měl to štěstí, že mě pár let (cca 5 let) živilo. Ale je to náročné. Psal jsem, psal jsem, psal jsem a mezitím někteří klienti vydělávali (i na affilu) a já jsem neměl hlavu ani nápady, na vlastní weby/projekty. Až časem se to zlomilo.

      Máš ho tam a ať se ti daří nejenom v novém roce 🙂

      • Roland napsal:

        Vďaka za odkaz a odpoveď 🙂

        Ja mám zase to šťastie, že už mám rozbehnutý web a preto si môžem copywriting „trénovať“ na svojom publiku. A to, čo píšeš, mi dáva zmysel. V copywritingu som slabší ako v obsahovom marketingu, pretože mám menej natrénované.

        Takže mi ostáva len jediné: študovať a trénovať 🙂

  6. Michal Hardyn napsal:

    Ahoj Ondro, diky za sdileni zkusenosti. Bavi me procitat tohle bilancovani. Obzvlast, kdyz je videt to srovnani s minulymi roky. Je videt, ze do toho pekne dupes.

    Jmeno dceri jste vybrali paradni – gratulace k dceri! 🙂

    Pro uplnost prikladam do popisku odkaz na moje shrnuti roku 2016.

    At se dari!
    Michal

  7. Robert napsal:

    Páči sa mi najmä to – ,,kupovanie konkurenicie,, a tá mastermind skupina – tá musí byť fakt pecka 🙂

    • Ondřej Martinek napsal:

      Akvizice je nejrychlejší cesta, jak růst v daném oboru a mastermind mi zas pomáhá jakým způsobem dál růst, nebo to udržet profitabilní. 🙂 Je to brutální kombinace.

Přidejte komentář

Pošlete tento článek e-mailem: