Black-hat, agresivní marketing a European Summit

Pokud už vám leze krkem tvrzení obsah je král a kvalita se prodává sama, doporučuji dorazit na příští adult affiliate konferenci European Summit, která snad bude příště zase v Praze. Poslední část této 4 denní konference končí dnes, takže letos to už nestihnete.

Lákadla na vstup do „dospěláckých“ affiliate sítí a na promo jednotlivých livecam promotérek v podobě spoře odděných dívčin nejspíše nikoho nepřekvapí… Stejně jako pompéznost celé akce – jestli jsou v nějakém oboru peníze, tak v adultu.

S pár affil přáteli jsme stihli jen část jednoho dne a i to nám stačilo pro rozhodnutí, že příště si nenecháme ujít ani minutu. Na českých konferencích se vždy mluví o white-hat metodách, ale je dobré je vybalancovat / okořenit trochou netradiční propagace.

Moje poznatky z ES…

  • Adult / dating jako obory jsou hendikepovány v běžných on-line marketingových metodách, takže když si chcete šáhnout na větší návštěvnost, nevystačíte si s klasickým SEO apod.
  • Musíte být hodně vynalézaví, případně sklouznout do zajímavějších vod grey a black hat metod.
  • Affiláci jedou na stovky, tisíce webů (zpravidla „tube“ stylu = očesaný xml katalog s videi), postavit autoritativní web není zrovna jednoduché a hlavně ani obvyklé.
  • Black hat můžete využít nejenom na webu, ale můžete s ním laškovat na sociálních sítích, ale nikdy s hlavním svým profilem/kanálem = testujte na pískovištích, na stránkách, které kvůli banu zabalíte, zahodíte a pojedete dál.
  • A více než jinde se zde tlačí na technologie – geolokační skripty pro třídění návštěvnosti, personalizované weby dle typu návštěvníka, responzivní verze je nejnutnějším dnem toho, co můžete udělat, …
  • Pop-upy, agresivnější sběr e-mailů a ještě agresivnější e-mailing jsou na denním pořádku (uživatelé v tomto segmentu snesou nejspíše ledascos).
  • Ve velkém se zde řeší blokování reklam = pro adult je to obrovské téma a dle promo stánků existuje na trhu už více řešení, které dokáží klasické adblockery obcházet s vysokou úspěšností (jak, to je mi záhadou).
  • Pokročilá analytika (dohledání konverzního zdroje na úroveň přivedeného návštěvníka, …), značkování návštěvnosti a využívání robustnějších řešení typu Voluum není nic neobvyklého.

Ale kdo má běžně k dispozici tisíce až desetitisíce návštěvníků denně, kteří ještě nejsou z naší krásné, ale malé české kotliny? Asi málokdo – možná proto jsme tam moc Čechů nepotkali.

Hlavně ten obor nebude pro každého, protože je pořád prolezlý „viagrami“, scam dating stránkami, minimální morálkou, … nebo vám to nevadí? To budete na příštím European summitu jako doma.

Případně to bude skvělá škola jak dělat/nedělat výkonnostní marketing až na dřeň…

3 komentáře ke článku “Black-hat, agresivní marketing a European Summit”

  1. Lukáš napsal:

    Celkem jsem tam potkal cca 15-20 čechů/slováků, takže na tom nejsme zas tak zle 🙂
    Jenom o těhlech lidech nikdy neuslyšíš, na pivě je nepotkáš.

    • Ondřej Martinek napsal:

      Díky za doplnění 🙂 umím si představit, že nebudou moc sdílní a nebudou chtít být v komunitě vidět – chápu je.

  2. Robert napsal:

    Hodne zaujímavá konferencia. Škoda že som o nej nikdy nikde nepočul predtým ale na najbližší ročník sa plánujem tiež prísť pozrieť. Ved celkom zaujímavým know how to tam musí úplne tiecť 😉

Přidejte komentář

Pošlete tento článek e-mailem: