Adult affiliate konfera TES (The European Summit) 2019 v rychlosti

Na tuhle akci jezdíme s kamarády z affilu už 4 roky (2018 bez reportu, 2017 a 2016) a vždy je to příjemné osvěžení pro ospalé podzimní dny. Tentokrát však naše obvyklá skupinka z mastermindu (Jaroslav Janíček a Honza Janouškovec) umírala na rýmičky a dovolenkování u moře, takže jsem vyrazil sám.

O TESu

Ve stručnosti – je to několikadenní adult konference, která se týká affiliate marketingu kolem porna, seznamek (dating) a dost okrajově gamblu. Citelná většina návštěvníků je určitě zahraničních, ale občasně uslyšíte i češtinu.

Akce je s podtitulem: WHERE AFFILIATES, MEDIA BUYERS, ADVERTISERS & PUBLISHERS MEET…

Vždy se střídavě pořádá v Barceloně (jaro) a v Praze (podzim). Vstup stojí 600 Eur, ale pokud jste affiliate partner v „oboru“, vstup máte zadarmo, protože ho platí některý ze sponzorů akce.

Akce je kombinací několika souběžných „tracků“ s přednáškami, workshopy a klasických stánků jednotlivých inzerentů, reklamních systémů, trackovacích platforem, billing společností a samozřejmě i prostředníků v podobě velkých adult affiliate sítí z celého světa.

Trendy

Trendy jsou poměrně stálé – VR, niche stránky, blokování ad-blockerů (skvělá slovní hříčka), GEO cílení, … Na tom se nic nezměnilo a asi nezmění.

Pro tenhle report jsem si vybral jen 2 přednášky, které mě zaujaly (o VR a SEO). Zbytek většinou nestál ani za zmínku (kromě mé výhry chytrého repráčku Amazon Echo 2 s asistentkou Alexou O:).

VR

  • Virtuální realita (VR) je velké téma v adultu, posouvá se hlavně lepší technologií/hardwarem. Teď jsou na špici přenositelné brýle Oculus Quest, které se i cenově dostávají do mainstreamu. Už je prodávají i na Alze za 14-16k Kč.
  • Velmi zajímavým trhem pro VR (jakékoliv) je Japonsko, kde mají velkou technickou vybavenost zákazníků, ale naráží na propustnost internetových linek – VR potřebuje pro třeba live stream extrémní kvalitu a stabilitu.
  • VR musí být pro TOP kvalitu v 5-6K rozlišení, 4K kvalita je minimum a už tehdy se díky latenci a stávajícím technologiím brýlí zhoršují prožitky.
  • Fungují atypické formáty, u klasických videí sice táhne stále POV (point of view – neboli z pohledu jednoho z herců = tedy diváka), ale úspěch mají i videa bez klasické akce, jen třeba povídavé.
  • V případě cílení reklam je důležité pro LTV zákazníka (můžete mít i livetime share z jeho útrat) cílit na uživatele velkých platforem – typicky Xbox, Playstation, Oculusů, HTC Vivů, … ne na majitele cardboard brýlí pro iPhony či Androidy. Typicky iPhony technologicky nezvládají dostatečné rozlišení a obnovovací frekvenci (to až příští generace s 120 hz – dnes mají jen iPady Pro).

SEO – string to things

V rámci marketingových přednášek mě tentokrát zaujala jedna z posledních sobotních přednášek od SEO specialisty Jasona Barnarda. Ten tvrdil, že nás naučí to jediné, co potřebujeme znát ohledně SEO. A tím měly být entity.

Přesněji entity, jejich vlastnosti a vztahy mezi entitami (entities, attributes, relationships).

Entity pod drobnohledem

Princip této strategie vycházel z toho, že kolem roku 2014 vyhledávač Google přešel na vnímání obsahu právě na entity (či řekněme věci – things).

Jako entitu můžeme chápat jakoukoliv fyzickou či představitelnou věc, objekt, osobu, … Každá z těchto entit, má své vlastní vlastnosti a má také vždy nějaké vazby, neboli vztahy s ostatními entitami.

Například můj počítač je entitou. Je výkonný, značky Apple, hliníkový, elegantní. A leží na stole, stůl je v místnosti, tak je v kanceláři (velké, vzdušné, s plísní, …), v konkrétní čtvrti, ta je v Hradci Králové, ten je v České republice, …

A samozřejmě k tomu počítači jsou připojené 2 monitory, … značky Dell, Full HD rozlišením, … a tak dále, dále a dále, než můžeme na fenomenální úrovni popsat vše kolem nás, vlastnosti okolních předmětů a jejich jednotlivé vazby.

A právě tato strategie, kdy v rámci copywritingu extrémně do hloubky popisujeme jednotlivé prvky a objekty v daném téma, mělo by nám to pomoci v SEO. Protože Google daný text také rozkládá na tyto 3 různé aspekty a navzájem je porovnává.

Kouzlo by nemělo být ukryté jen v čistém copy, ale také v jeho formátování a úpravách (viz technologie níže). Takže parametry by měly být v tabulkách, výčty v odrážkách, vše přesně tak ideálně, aby to Google dokázal technologicky zpracovat a tím nakrmit svůj Knowledge graph.

Rich data – HTML5, Schema.org, sémantika, …

UGC

Pro 2019-2020 by neměl chybět důraz ani na UGC, neboli user generated content, tedy obsah, který vytvářejí samotní uživatelé. A to jsou:

  • komentáře na blogu,
  • obsah na webových fórech,
  • recenze,
  • hodnocení,

Právě v UGC by měl být nejvíce vidět ten důraz na komplexnost textu a obsahu, protože majitelé/markeťáci mohou být zastření svojí „neprůstřelnou“ analýzou klíčových slov, ale zapomínají na to, jak běžní lidé mluví a komunikují mezi sebou. A to by právě Google měl umět poznat a vyhodnotit.

Aneb kavárna v centru může na svém webu popsat, jaká skvělé kafe, ale až v uživatelských recenzích bude vetknuté, že mají pohodlné židle (židle jsou v kavárně – vazba entity na entitu, … židle jsou pohodlné – vlastnost), příjemnou hudbu, … tedy detaily, které majitele nemusí vždy rovnou napadnout a budou mu chybět v popisku služby na webu, či Google Places či jiných platformách.

Co říkám na entity?

Je to úctyhodná strategie, střípky z ní jsem hned druhý den realizoval, takže jsem více zapracoval na označení například adres, telefonů, e-mailů v kontaktech, kde už ale byly i z dřívějška Google mapy, … a další návodné prvky pro vyhledávače a uživatele.

Ale… za mě je Knowledge graph částečně sebevražedná mise, protože my mu naservírujeme data ve strukturované podobě (právě přes Schema.org označení, apod.), on si je zpracuje a v budoucnu už ho bude ukazovat i uživatelům u sebe ve výsledcích v SERPu a nebude vodit návštěvnost nám, autorům těch dat…

Aneb Polovina hledání na Google končí bez kliknutí. Zničí to SEO?

Celkově

Každopádně TES konference je za mě hodně zajímavá na ukázání jiného směru uvažování nad marketingem, zdrojích trafficu, … V adultu byl vždy obrovský hlad pro extrémní efektivitě, konverznosti LP, A/B testování a tenhle přístup se i na této konfeře odráží.

Jak jsem zmiňoval na Twitteru, na první pohled vás to nenapadne, ale zdrojem trafficu může být i:

Úroveň přednášek nebývá vždy 100 %, mnohdy to může být jen hard promo něčí služby, ale střípek po střípku se můžete trochu posunout dál. A to přestože nebudete adult nijak zvlášť propagovat. Vaše tradiční (a pravděpodobně konzervativní) konkurence sem jistě nedorazí a to může být solidní výhoda i pro vás, že si trochu změníte mindset.

Pokud budete mít možnost TES navštívit příští rok, doražte… Nebudete tam sami:

2 komentáře ke článku “Adult affiliate konfera TES (The European Summit) 2019 v rychlosti”

  1. Dominik napsal:

    Byl jsem tam na jedný přednášce o SEO a ta byla teda příšerná 🙂 Celkově většina přednášek je spíš promo (jak si zmiňoval) a málokdy je tam něco fakt zajímavýho. Každopádně konference jako celek je naprosto super. Pokud člověk dělá v adultu tak najde mraky nových kontaktů – vždycky se domluví lepší spolupráce při osobním setkání než při psaní přes maily. A afterpárty v Duplexu, kde jsou všechny drinky zdarma, to seznamování ještě víc usnadní 🙂

Přidejte komentář

Kliknutím na tlačítko PŘIDAT KOMENTÁŘ udělujete
souhlas se zpracováním osobních údajů.

Pošlete tento článek e-mailem: