Jak na základní segmentaci návštěvnosti a využití nejenom pro leadgen NH
Jedním ze způsobů, jak nejlépe využít vaši přiváděnou návštěvnost na web, je získání e-mailu na návštěvníky. Můžete je znovu a znovu poté oslovit a tím ještě zvětšit objem objednávek, které dokáže váš web generovat.
A to vše po prvotním nastavení a sérii testů i automatizovaně díky autoresponderům a triggerům, které zvládne každý lepší e-mailingový nástroj.
Této strategie se dá využít jak v produktovém affilu (třeba v „mé“ kampani Affil.Econea.cz, ale hlavně v lead-gen (zde se přímo vybízí doporučení pro kampaň NATURHOUSE CZ a SK).
Segmentace e-mailů pro affiliate:
- před sběrem e-mailů,
- po sběru e-mailů.
PŘED
Před samotným sběrem e-mailů můžete návštěvníky segmentovat již podle podstránky, na kterou je pošlete – budete mít tedy připravené vstupní stránky na x různých cílovek a už tím si ulehčíte (ale jen lehce) do budoucna segmentování na úrovni e-mailů.
Když máte jen jednu LP (landing page = vstupní stránku), nebo vlastně celý web, bude segmentace e-mailů před sběrem jednoduchá. Na sběrném formuláři budete mít kromě pole pro e-mail (a nejlépe i jména) i zaškrtávací políčka ohledně informací, které chtějí uživatelé dostávat. Zde si vyplníte to, co chcete od uživatelů zjistit (typ informací, frekvenci, zájmy …). Nepřehánějte to ale s počtem možností a dotazů – vždy se můžete na detaily ptát později, kdy už je „slepice v kurníku“ a vy máte e-mail jistý.
PO
Po sběru e-mailu využijte například dotazník, který automatizovaně pošlete svým kontaktům po uplynutí určité doby (doporučuji z mé praxe 2-3 týdny po registraci u vás). V tomto dotazníku je požádáte o vyplnění (zase informací, které pro segmentaci potřebujete) a na oplátku jim za strávený čas dáte nějakou odměnu – tajný tip, výraznou slevu, zákulisní informace = cokoliv, co bude pro vaši cílovku relevantní a lákavé.
Příklad jednoduché segmentace formou dotazníku v módním affilu:
Marketingový trychtýř
Tyto dva způsoby se dají použít především pro obsahové weby a landing page, ale existuje i metoda nazvaná „marketingový trychtýř“, který je celý postavený na segmentování a „data miningu“ vaší návštěvnosti.
Na vstupní stránku přivedete nového uživatele a ten přes jednotlivé podstránky, které na sebe tematicky navazují, vyplňuje údaje o sobě, abyste na konci pro něj měli na míru připravenou nabídku – tento koncept se dříve ve velkém používal v segmentu zdraví (jídelníčky, …), ale dá se aplikovat na velkou část i dalších oborů (bydlení, finance, sport, …), protože všude potřebujete pro efektivní a automatizovaný marketing znát co nejvíce o svém návštěvníkovi.
Nejenom pro jeden cílený aff. obor
Můžet touto metodou segmentovat i obecnou návštěvnost a formou otázek z nich vytáhnout, kdo jsou, co je zajímá a postupně je směřovat k finální konverzi/prokliku na e-shop.
Affiláci – používáte úspěšně některé z těchto metod?
[…] máme otestovanou větší konverznost – větší šance pro výdělky u e-mailingu, PPC, segmentaci návštěvníků přes dotazníky (co vás trápí: a) xxx, b) xxx, c) xxx = prodej na […]
[…] pokud jste celý rok pilně segmentovali, tak víte kdo je v rámci mezí kdo (muž, žena, jaké mají preference ohledně obsahu, …) […]