Jak se připravuji na Vánoce v obsahovém affilu?

Blíží se nám Vánoce (ano, píšu to už v říjnu, protože kamenné řetězce už zařadily do své nabídky vánoční ozdoby), takže je nejlepší čas už začít. S čím? No přeci s přípravami na nejlepší retailové období v celém roce. Tedy pokud neprodáváte bazény, plavky a žabky. Už několik měsíců se připravuju na prodejní špičku a napadlo mě… proč se o to vlastně nepodělit s vámi.

Tyto kroky jsou pro mě nejdůležitější u obsahových awebů:

Obsahové osvěžení

Projdu dle Google Analytics nejčtenější články a podívám se, co se na nich dá vylepšit:

  • větší a relevantnější obrázky (ty z free fotobank typu sxc.hu nejsou moc ideální),
  • rozšířit texty, pokud třeba ve slovníčku máte u hesel jen 1 odstavec,
  • zlepšit formátování textu (boldy, italiku, citace, odrážky, seznamy, H1-Hx podnadpisy, …),
  • přidat CTA affil prvky tam, kde chybí (ve stovkách článků za x let už nemusíte mít všude všechno tip-top).

Ideálně, pokud to váš obor umožňuje, udělejte oddělené seznamy tipů na dárky pro muže a ženy. Kdybyste jó chtěli super přípravu, tak připravte whishlisty (seznamy přání), které lidé mohou sdílet mezi sebou a tím se zvětší šance na konverzi. Přeci jenom když někdo z vašich blízkých chce xyz produkt a hned je u toho odkaz na e-shop, tak nebudu ztrácet čas a koupím to tam.

TIP: osvědčilo se mi udělat přehledy nejlepších/nejhodnocenějších produktů, které mohou sloužit jako dárky. Ideálně doplním do nadpisu aktuální rok – například 10 TOP nej xyz pro rok 2017, nebo 10 nejlepších dárků z xyz.

E-mailingové osvěžení

Na řadě je e-mailing, který sice GDPR od příštího března rozstřílí na maděru a mnozí budou začínat od 0, ale zatím můžeme v rámci mezí fungovat tak, jak jsme zvyklí. Ohledně vánočních příprav je pro mě hlavní e-mailing.

Může být naplánovaný klidně i měsíc dopředu – obsahem budou tipy na shopy, kde se dají dárky nakoupit výhodně a doporučení na již dříve připravené články 10 tipů na nejoblíbenější dárky za rok 2017, …

TIP: pokud jste celý rok pilně segmentovali, tak víte kdo je v rámci mezí kdo (muž, žena, jaké mají preference ohledně obsahu, …) a můžete e-mailing efektivněji zacílit.

PPC osvěžení

Pokud přivádíte na konverzní stránky/LP svého affil webu návštěvníky z PPC reklam, zrevidujte si svoje kampaně, cílení a inzeráty už předběžně – zkontrolujte výkony, CTR a také vyznění inzerátů.

TIP: ideálně si pro předvánoční čas – za mě půlka listopadu až začátek prosince – připravte i vánoční kreativy s tipy na dárky. A odkazujte klidně z nich na seznamy produktů, které doporučujete = rychlá a jednoduchá konverze.

Běžné, ale opomíjené oživení

Zkontrolujte klasiku:

Mobily mi neskutečně rostou ve statistkách přístupů… u některých obsahových webů mám i 50 a více návštěv z mobilů, tak jim to ulehčete jak jen můžete.

TIP: pro někoho může být tipem i implementace AMP technologie od Googlu – v jednoduchosti je pak vaše stránka kešovaná přímo Googlem a načítá se extrémně rychle.

Sociální oživení

Můžete připravit i promo články na vaše sociální profily (zase je můžete předplánovat), které budou promovat právě tipy na dárky, whishlisty.

Běžné oživení, ale můj šálek čaje to není

Můžete i ověnčit web a socky vánoční/zimní tematikou – osobně to nemám rád, ale zajímalo by mě, jaký vliv to má na konverznost o Vánočním období. Máte někdo zkušenost nebo statistiku přínosu takové „vánoční kamufláže či faceliftu“?

Po takovém generálním úklidu si můžete říct, že máte dobře našlápnuto na letošní Vánoce. A donutí vás to projít podstatnou část vašich webů, zrevidovat je, uklidit na nich a to vám pomůže i po skončení vánočního šílenství 🙂

4 komentáře ke článku “Jak se připravuji na Vánoce v obsahovém affilu?”

  1. Kamil Staš napsal:

    JJ příprava na vánoce probíhá v plném proudu. Já jsem před týdnem psal vánoční články a teď postupně prolinkovávám ze starších článků z předchozích let.

  2. AMP je fajn, jen bacha, když máte nějaké netradiční formáty reklam, třeba bannery z affilu na Heuréce to nepobere, atp.

    • Ondřej Martinek napsal:

      Díky za zpětnou vazbu – souhlasím, je to náročnější technologie a u nás zatím moc neaplikovaná, takže moc se neví co to všechno ne/může podělat.

Přidejte komentář

Pošlete tento článek e-mailem: