Report z affiliate konference AffilHero 2017 v Brně

Tahle affiliate konference byla ojedinělá – neměla ji pod palcem jediná affiliate síť, ale rovnou 8 a k tomu 4 affiliate manažeři. Samotné konferenci předcházely měsíce příprav, hlasování o celkové koncepci, jednotlivých workshopech a přednáškách (z původních 22 návrhů jsme vybrali finálních 7).

Affiliate sítě z ČR a SK a affiliate manažerři - všichni co stojí za AffilHero

Affiliate konference v Česku trochu jinak…

Program byl nakonec (po pár změnách) následující:

Workshopy

Jaroslav Janíček – WP ALL IMPORT mastery
Štefan Polgári – Alternatívne a netradičné zdroje trafficu pre projekty
Peťo Chodelka – Ako si vytvoriť obsahový plán v Google Sheets

Přednášky

Ondra Hájek – Jak se affiliate trh vypořádává s kuponovými weby a cashbacky v zahraničí?
Mgr. Petra Dolejšová – Jak GDPR zasáhne affiliate publishery?
Štefan Polgári – Ako pripraviť affiliate projekt na predaj a ako vypočítať cenu
Karel Fillner – Bitcoin, kryptoměny a affiliate – jak to jde dohromady?

Co mě osobně nejvíc zaujalo:

Jak jsem psal v mé pozvánce minulý týden, stěžejní byly pro mě přednášky/workshopy ohledně GDPR a BI dashboardu. Druhý workshop bohužel díky nemoci Maigiho nedopadl, tak se náhrady zhostil Štefan z Dognetu s netradičními zdroji traffiku – šlo dost o „low quality“ zdroje, které se i tak dají využít pro konverze v affilu (ač je v tom hromada testování a testování).

Tipy na jednotlivé zdroje:

  • Adult traffic z trafficjunky/pornnub – ideálně získat welcome bonus pod příslibem, že u nich budete utrácet pár tisíc euro měsíčně.
  • Popunder traffic například z Zeroparku
  • Taboola jako native ad zdroj – low traffic x azet klik
  • Redirect traffic z Zeroparku

Cashbacky a jejich vliv na affil

Ondřej Hájek se podíval na zoubek mému dřívějšímu článku Každým nákupem na cashbacku / kuponovém webu zabijete jednoho králíčka, který nakrknul hodně lidí (hlavně z řad cashbacků a kuponových webů). Oceňuji, že si Ondřej dal takovou péči s analýzou problému, která se na světě řeší už dlouho a první zmíňka u nás byla už v roce 2006 – takže to není domnělý problém, který vyvstanul dnes.

Z dat affiliate sítě Ehub.cz vycházelo, že průměrně cashbacky přepisují konverze ostatních v 6 %.

Za mě je to o dost málo, než jsem sám zjistil u programů, které spravuji, nebo které mám čas od času k nastartování. Na konci přednášky jsem se k tomu vyjádřil, že daná data jsou z sítě sdružená/agregovaná, takže se tím skryjí jednotlivé programy u kterých má cashback vyšší % podíl a vyšší překryv.

Za mě se musí programy analyzovat separátně a na základě toho použít některá z opatření, které Ondřej H. našel ve světě – jsou to: úpravy podmínek, které rozdělují cashbacky/kupony od zbylé kampaně, mají odlišná %, nebo se rovnou jedná o speciální skripty, které ovlivňují atribuční modely (ať už lineárním, nebo jiným modelem). Nejsou to jednoduché metody a skripty a rozhodně nejsou běžné v ČR (snad i ve střední Evropě).

Souhlasím s Ondřejem, že je náročné zvolit to nejvhodnější řešení pro férovější odměňování cashbacků/kuponů – ani jedno z těch světových není 100 % dokonalé pro všechny strany. Každopádně děkuji Ondřejovi, že tomuto tématu věnoval hodně času a připravil ho v záživné podobě (atribuční modely nejsou moc sexy téma).

(Video doplním co nejdříve, ať si můžete poslechnout celou přednášku se všemi daty.)

GDPR a affiliate marketing

Neskutečně živá a přínosná přednáška od advokátky Mgr. Petry Dolejšové z advokátní kanceláře E-legal.cz. Tak velkou, vtipnou a mnohdy děsivou jízdu (affiláci toho musí splnit hromady věcí, aby mohli pracovat s osobními údaji) snad žádná konference nezažila. Byla to dost studená sprcha, ale podle mě jsme přesně takovou potřebovali. Díky za to!

Pár poznámek za běhu:

  • Je nutný souhlas uživatele (s čím, proč, na jak dlouho, jaká má práva, …).
  • Týká se například i komentářů na webech (asi nikdo zde nežádá souhlas, takže by se teoreticky měly všechny komentáře doposud smazat).
  • Ohledně GDPR je velmi problematický Facebook like / share kódy, které sbírají data o všech návštěvnících vašeho webu.
  • Je nutné zkontrolovat, kde jsou umístěné servery našich služeb – smarsupp, emailing, servery…
  • Musime mit zpracovatelskou smlouvu.
  • Je potřeba mít samostatná zaškrtávátka pro jednotlivé požadavky na zpracování os. Údajů – registrace, e-mailing, … pokud jsem to správně pochytil, mělo by se to označovat jako granulace souhlasu.
  • Osobní udaje nesmíme uchovavat max. 3 roky pro marketing.
  • Na vsechny podklady a dokumenty potřebujete papírovou verzi, elektronická nestačí!
  • E-maily bez souhlasu s GDPR jsou neplatné a nesmí se používat.
  • Nakonec klasika: v patičce e-mailingu musí být jasná identifikace odesílatele.

Musíme mít připravené pro kontrolu:

  • zpracovatelská smlouva,
  • smlouva společných správců,
  • podklady a souhlasy od uživatelů,
  • záznamy o činnostech zpracování údajů,
  • proškolené zaměstnance,
  • procesy/směrnice ve firmě (i kvůli lidskému zásahu),
  • posouzení vlivu na ochranu osobních udajů.

Co říkám na AffilHero

Vzhledem k tomu, že jsem byl v organizátorském týmu, tak mohu říct, že konference byla přesně taková, jakou jsem si ji představoval. Otevřená, pro-partnerská a zaměřená na pokročilejší partnery. Účastníci dostali dotazník ohledně spokojenosti a připomínek, tak z něj později vydolujeme tipy a rady na zlepšení pro další ročník.

A co vy? Byli jste na konfeře? Co jste na ni říkali? Nebo nebyli a zvažujete to na příště?

6 komentářů ke článku “Report z affiliate konference AffilHero 2017 v Brně”

  1. Diginomad napsal:

    No takže GDPR v kostce a) je naprosto ekonomicky neúnosné b) a je to technicky na hraně či dokonce za hranou možností. Už vidím jak to budou blogy či OSVČ s obratem v řádu pár (desítek) tisíc ročně řešit.

  2. Blogy a SMB přestanou používat kanály, které nebudou únosné. Část toho vyřeší providers, například komentáře na WP budou anonymizovat jméno a nebudou chtít mail (na to nemusí mít člověk velkou fantazii).
    S odstupem – byl jsem tam jako Ondra – toho značkou část opravdu udělají poskytovatelé. Ruku na srdce, kdo ze SMB má vlastní řešení na sběr, uložení a oslovení nějaké databáze? To je byznys providerů, oni jej budou chtít udržet a přizpůsobí se.
    Pravdou je, že část dnešních procesů umře, třeba budování CRM, kdy část toho „C“ ve skutečnosti tvoří Cíle, a ne Customers, půjde s GDPR dost těžko (Cold outreach). Ale byznys si najdes svoje cesty, i to trapné „obchodní sdělení“ v předmětu mailingu dáte na konec, kde to většina mail klientů nezobrazuje:)

    Ale první dojem z obsahu přednášky GDPR byl dost ostrý!

    • Ondřej Martinek napsal:

      Díky Zdendo za vyčerpávající rozbor 🙂 Souhlasím, najde se nějaká cesta – s tím WP už mě to taky napadlo, že to bude nejjednodušší (hlavně z logiky věci, kdo vlastně potřebuje u komentářů e-mail?).

      Jo, přednáška byla dost výživná a náročná 😀 Ale hlavně to nebylo jen čisté strašení, ale nabízení řešení – plus rozbor asi 5 affiláckých projektů stál taky za to (škoda, že všichni by dostali flastr jak Brno).

  3. Radek napsal:

    Asi to trochu vypadá, že bych se měl možná trochu bát, protože já jsem s legislativou nikdy kámoš nebyl. Nebude někde záznam z přednášek? Je fakt reálně možné, že bych mohl mít nějaké problémy (nedělám mailing)?

    • Ondřej Martinek napsal:

      Nedokážu říct, když neděláš mailing, tak to jsi o více v pohodě, ale bude se to týkat i třeba remarketingu, Google Analytics a třeba i komentářů na webech. Ale na tyhle věci se postupně asi vytvoří nějaké návody, takže to bude jednodušší (snad tedy, zatím nikdo nic pořádně neví jak to realizovat).

Přidejte komentář

Pošlete tento článek e-mailem: