Výhody interních dat o vyhledávání na webu + 3 tipy pro obsahové affiláky
K čemu je dobré sledovat, co vaši návštěvníci na webu hledají? Mohou to affiliate partneři k něčemu využít? Aneb = dá se na tom vydělat?
Jak sbírat data o vyhledávání?
- Specifické nastavení Google Analytics
- WordPress plugin Search Meter (Bennett McElwee)
Osobně používám druhou možnost – nijak zvlášť nezatěžuje web a statistiky mám v přehledných sloupcích přímo v administraci.
Jak na tom vydělat?
Vytvářejte obsah, který vaši návštěvníci chtějí = proto ho u vás hledají. Ale bohužel asi nenacházejí, tak se musí spokojit s jiným obsahem, nebo utečou ke konkurenci. Tato data jsou skvělá pro tvoření FAQ sekcí, slovníčků, seznamů značek, herců, míst, produktů = čehokoliv, co se týká vašeho oboru a třeba vás ani nenapadlo ve změti klíčových spojení, že by mohlo být také zajímavé.
Nezapomeňte i na překlepy či zkratky
Při tvorbě obsahu nemusíte vždy podchytit všechny varianty daného spojení – pokud znáte svůj obor do hloubky, jistě víte, že dané slovíčko má x variant či dokonce synonym nebo i zkratek.
Ale ne každý ví všechno – ale společná znalost vašich návštěvníků může vyplnit tyto díry. A vy můžete vytvářet nový a nový obsah na míru vašim návštěvníkům = levná návštěvnost z vyhledávačů, která má i zajímavou konverznost.
3 moje tipy
Při vytváření slovníčků se často stane, že jedno označení má více synonym = použijte je v jednom nadpisu, abyste nemuseli znovu a znovu popisovat to samé = můžete z článků linkovat jen 1 podstránku a netříštit sílu a návštěvnost na x různých.
Překlepy u daného slovíčka uvádějte do jednoho bloku, aby byly přehledně na jednom místě (třeba formou citace, jako je tento celý blok s tipy).
V základu se snažte vychytat co nejvíce long-tailových slovíček (kvantita) a až později rozšiřujte jednotlivé zápisky (kvalita) o další odstavce, fotky, videa, loga, CTA prvky (i slovníček může konvertovat = ověřeno za vás).
Ahoj
Nejmenuje se ten plugin nějak jinak? Pod tímto názvem jej nemohu najít.
Tak jsem to našel je to s mezerou
Máš pravdu 🙂
[…] šel po 1. cestě, protože vám časem ukáže více zajímavých klíčových slov – třeba z interního vyhledávání, Search console a dalších zdrojů. Ty můžete využít právě pro stavbu případných […]