Jak odkazovat z partnerských webů? Napřímo, skrývaně či přiznaně?

Tato problematika se mezi affiliate partnery řeší už roky. Jak je nejlepší odkazovat na affiliate inzerenta? Mají se skrývat affiliate odkazy? Přesměrovávat? 301? Nebo je vůbec nepoužívat – v případě, že to inzerent dovoluje?

Základem je používání odkazů s nofollow parametrem – některé kampaně je mají v základu nastavené, některé však ne – a to ať už záměrně, nebo svou liknavostí.

Přiznané odkazování s affiliate identifikátorem

Sem jsem zařadil klasické affiliate odkazy, které použijete v html kódu přímo s affiliate identifikátorem dané kampaně:

Affiliate odkaz vypadá: http://hosting.wedos.com/cs/webhosting.html?affd=167879

Výhody

  • základní a jednoduchá metoda, kterou zvládne každý
  • možnost odlišit jednotlivé odkazy přes doplňující kanály/subid

Nevýhody

  • neefektivní ruční správa všech affil linků v jednotlivých článcích
  • adblocky tyto odkazy mohou blokovat/zkracovat/kazit, …
  • předává váš linkjuice inzerentovi
  • zkušení uživatelé hned vidí, že máte web s affiliate odkazy

Skrývané/přesměrované odkazování

Problém vzniká u této metody, pokud využíváte primárně přesměrování přes 301, která sice korektně přesměruje návštěvníka i vyhledávač na cílovou stránku, ale danou url Google stejně indexuje (ač na ní nikdy nic nebylo) a zobrazuje ji v SERPu s titulkem a popiskem inzerenta.

Problém s nevhodnou indexací vyřešil linkbuilder / affiliate manažer Zdeněk Dvořák takto:

I přes své nevýhody (které jsem vyřešil třeba PrettyLinkem PRO, který umí i jiné přesměrování uživatele než klasickou 301) používám nejčastěji na svých webech právě tuto metodu.

Affiliate odkaz vypadá: https://blog.ondrejmartinek.cz/prettylink

Výhody

  • přesné statistiky o proklicích (refferal, podstránka, reklamní prvek, …)
  • efektivní správa aff. odkazů z jedné administrace

Nevýhody

  • náročnější změna z klasického odkazování na skrývané (pro majitele webu)
  • při špatném nastavení (301) vytváří spoustu neexistujících podstránek, které jsou indexované vyhledávačem

Přímé odkazování bez affiliate identifikátoru

Nejčistší, nejméně problematické a za mě nejodolnější affiliate odkazy vytvoříte tím, že je použijete bez aff. id = ALE musí vám to umožnit technologie vaší kampaně.

Ne všechna technická řešení to umí – z krabicových kousků to má rozhodně Affilbox a PostAffiliatePro.

Používáme je s úspěchem třeba u mnou spravované kampaně Affil.Econea.cz. Po registraci stačí zaregistrovat svůj web do sekce Registrované weby. A po mém schválení máte všechny odkazy vedoucí na Econea.cz hned affilácké.

Dle mě je tohle i budoucnost affilu, protože snahy o omezení naší práce budou neustálé (GDPR, ePrivacy, Adblocky) a čistý html odkaz pokazit/omezit jen tak nejde.

Affiliate odkaz vypadá: https://www.econea.cz/

Výhody

  • rychlá implementace na webu
  • odolná vůči Adblockům, kazení affil linků u zkracovačů, …
  • návštěvník netuší, že klikl na affil link

Nevýhody

  • nemožnost trackovat jednotlivé reklamní prvky či dokonce vícero webů
  • ovlivňuje link juice (chová se jako běžný odkaz) inzerenta
  • při propagaci mimo váš web (Youtube, Facebook, Instagram, e-mailing, musíte stejně používat standardní affil linky – přiznané či skrývané)

Affiliate kupony

Podobně nerozbitelné a těžko detekovatelné jsou affiliate kupony – nepleťe si to s běžnými kupony co si může vystavit každý e-shop. Tyto kupony jsou vázané v affil rozhraní na konkrétního partnera a při jeho aplikování v objednávce, se na děkovačce tento nákup správně přiřadí danému partnerovi.

Takže propagace je bez affiliate id, beze čehokoliv detekovatelného a návštěvník ještě dostane malou ale přesto motivační slevu/bonus. Tuto technologii jsem dříve využíval u programů na PAPu, ten jako jediný co vím to umí v základu.

Výhody

  • díky slevě/bonusu může zvýšit konverznost
  • kupony mohou mít podobu brandu daného webu/partnera
  • nerozbije je žádný adblock či zákonné nařízení
  • návštěvník netuší, že používá affil kupon

Nevýhody

  • těžká implementace mimo Post Affiliate Pro (a ani u něj to není žádná pohoda)

Jak to řešíte vy?

Používáte některou z těchto 3 metod? Nebo máte nějaké jiné řešení či postup? Napište své zkušenosti do komentářů, ať se všichni posuneme dál 🙂

Zeptal jsem se i formou ankety na svém Twitteru – po odeslání hlasu se dostanete k výsledkům od ostatních.

Ohodnoťte článek: post

3 komentářů ke článku “Jak odkazovat z partnerských webů? Napřímo, skrývaně či přiznaně?”

  1. Zdeněk Dvořák napsal:

    Myslím, že u čistého linku bez ID a více webů vidíš v Affilboxu odkazující doménu jako kanál.

    • Ondřej Martinek napsal:

      Ale jen myslím u konverzí jako takových, v přehledu prokliků to z administrátorského pohledu není v kanálu, ale jen referrer.

  2. Adam Gajdečka napsal:

    Krásně sepsáno

    Jen bych doplnil, že právě čisté odkazy podporuje naše řešení Affiliate Features. Považujeme to za jakýsi standard u nás, také jsme vyvinuli scripty na automatické ověřování vlastnictví dané webové stránky inzerentem,

    Následně je jednoduché sečíst profity z jednotlivých kampaní pro každou webovou stránku inzerenta.

Přidejte komentář

Kliknutím na tlačítko PŘIDAT KOMENTÁŘ udělujete
souhlas se zpracováním osobních údajů.
Pošlete tento článek e-mailem: