Jak odkazovat z partnerských webů? Napřímo, skrývaně či přiznaně?

Čas k přečtení: 3 minut

Tato problematika se mezi affiliate partnery řeší už roky. Jak je nejlepší odkazovat na affiliate inzerenta? Mají se skrývat affiliate odkazy? Přesměrovávat? 301? Nebo je vůbec nepoužívat – v případě, že to inzerent dovoluje?

Základem je používání odkazů s nofollow parametrem – některé kampaně je mají v základu nastavené, některé však ne – a to ať už záměrně, nebo svou liknavostí.

Přiznané odkazování s affiliate identifikátorem

Sem jsem zařadil klasické affiliate odkazy, které použijete v html kódu přímo s affiliate identifikátorem dané kampaně:

Affiliate odkaz vypadá: http://hosting.wedos.com/cs/webhosting.html?affd=167879

Výhody

  • základní a jednoduchá metoda, kterou zvládne každý
  • možnost odlišit jednotlivé odkazy přes doplňující kanály/subid

Nevýhody

  • neefektivní ruční správa všech affil linků v jednotlivých článcích
  • adblocky tyto odkazy mohou blokovat/zkracovat/kazit, …
  • předává váš linkjuice inzerentovi
  • zkušení uživatelé hned vidí, že máte web s affiliate odkazy

Skrývané/přesměrované odkazování

Problém vzniká u této metody, pokud využíváte primárně přesměrování přes 301, která sice korektně přesměruje návštěvníka i vyhledávač na cílovou stránku, ale danou url Google stejně indexuje (ač na ní nikdy nic nebylo) a zobrazuje ji v SERPu s titulkem a popiskem inzerenta.

Problém s nevhodnou indexací vyřešil linkbuilder / affiliate manažer Zdeněk Dvořák takto:

I přes své nevýhody (které jsem vyřešil třeba PrettyLinkem PRO, který umí i jiné přesměrování uživatele než klasickou 301) používám nejčastěji na svých webech právě tuto metodu.

Affiliate odkaz vypadá: https://blog.ondrejmartinek.cz/prettylink

Výhody

  • přesné statistiky o proklicích (refferal, podstránka, reklamní prvek, …)
  • efektivní správa aff. odkazů z jedné administrace

Nevýhody

  • náročnější změna z klasického odkazování na skrývané (pro majitele webu)
  • při špatném nastavení (301) vytváří spoustu neexistujících podstránek, které jsou indexované vyhledávačem

Přímé odkazování bez affiliate identifikátoru

Nejčistší, nejméně problematické a za mě nejodolnější affiliate odkazy vytvoříte tím, že je použijete bez aff. id = ALE musí vám to umožnit technologie vaší kampaně.

Ne všechna technická řešení to umí – z krabicových kousků to má rozhodně Affilbox a PostAffiliatePro.

Používáme je s úspěchem třeba u mnou spravované kampaně Affil.Econea.cz. Po registraci stačí zaregistrovat svůj web do sekce Registrované weby. A po mém schválení máte všechny odkazy vedoucí na Econea.cz hned affilácké.

Dle mě je tohle i budoucnost affilu, protože snahy o omezení naší práce budou neustálé (GDPR, ePrivacy, Adblocky) a čistý html odkaz pokazit/omezit jen tak nejde.

Affiliate odkaz vypadá: https://www.econea.cz/

Výhody

  • rychlá implementace na webu
  • odolná vůči Adblockům, kazení affil linků u zkracovačů, …
  • návštěvník netuší, že klikl na affil link

Nevýhody

  • nemožnost trackovat jednotlivé reklamní prvky či dokonce vícero webů
  • ovlivňuje link juice (chová se jako běžný odkaz) inzerenta
  • při propagaci mimo váš web (Youtube, Facebook, Instagram, e-mailing, musíte stejně používat standardní affil linky – přiznané či skrývané)

Affiliate kupony

Podobně nerozbitelné a těžko detekovatelné jsou affiliate kupony – nepleťe si to s běžnými kupony co si může vystavit každý e-shop. Tyto kupony jsou vázané v affil rozhraní na konkrétního partnera a při jeho aplikování v objednávce, se na děkovačce tento nákup správně přiřadí danému partnerovi.

Takže propagace je bez affiliate id, beze čehokoliv detekovatelného a návštěvník ještě dostane malou ale přesto motivační slevu/bonus. Tuto technologii jsem dříve využíval u programů na PAPu, ten jako jediný co vím to umí v základu.

Výhody

  • díky slevě/bonusu může zvýšit konverznost
  • kupony mohou mít podobu brandu daného webu/partnera
  • nerozbije je žádný adblock či zákonné nařízení
  • návštěvník netuší, že používá affil kupon

Nevýhody

  • těžká implementace mimo Post Affiliate Pro (a ani u něj to není žádná pohoda)

Jak to řešíte vy?

Používáte některou z těchto 3 metod? Nebo máte nějaké jiné řešení či postup? Napište své zkušenosti do komentářů, ať se všichni posuneme dál 🙂

Zeptal jsem se i formou ankety na svém Twitteru – po odeslání hlasu se dostanete k výsledkům od ostatních.

3 komentáře ke článku “Jak odkazovat z partnerských webů? Napřímo, skrývaně či přiznaně?”

  1. Zdeněk Dvořák napsal:

    Myslím, že u čistého linku bez ID a více webů vidíš v Affilboxu odkazující doménu jako kanál.

    • Ondřej Martinek napsal:

      Ale jen myslím u konverzí jako takových, v přehledu prokliků to z administrátorského pohledu není v kanálu, ale jen referrer.

  2. Adam Gajdečka napsal:

    Krásně sepsáno

    Jen bych doplnil, že právě čisté odkazy podporuje naše řešení Affiliate Features. Považujeme to za jakýsi standard u nás, také jsme vyvinuli scripty na automatické ověřování vlastnictví dané webové stránky inzerentem,

    Následně je jednoduché sečíst profity z jednotlivých kampaní pro každou webovou stránku inzerenta.

Přidejte komentář

Kliknutím na tlačítko PŘIDAT KOMENTÁŘ udělujete
souhlas se zpracováním osobních údajů.

Pošlete tento článek e-mailem: