Když chcete srát na affiláky, affil raději ani nedělejte!

Nechtěl jsem na svém blogu moc nadávat, ale tohle mi fakt nedá. Když chcete kašlat na affiliate, tak proč ho máte? Proč jste s ním začali? O kom mluvím? O Rajpradla.cz.

Upozornění pro čtenáře: článek je staršího data (pár měsíců), bohužel problémy s proplácením provizí aff. partnerům stále trvají. E-shop sice slíbil nápravu, ale nedodržel to. Čekal jsem, jestli se RP zmátoří, leč nestalo se. Myslím, že affiláci by měli vědět, od koho dát ruce pryč.

Affiliate manažer na baterky

Když máte problém s affiliate programem, napadne vás jednoduchá věc. Napíšete affiliate managerovi. Je fajn, že v programu na něj mají vyvěšeno hned několik kontaktů (Skype, Google Talk, oficiální e-mail a telefon).

Vše se „řeší a řeší“

Ale k čemu to je, když mi telefon zvedne a dozvím se, že e-mail, co jsem jim poslal, řeší. Fajn. Tak ho asi řeší a bude vyřešený. Ale houby. Stále se nepřičítají prokazatelné prokliky, v rozhraní se nezobrazují ani kliky čistého affiliate odkazu typu http://www.rajpradla.cz/?a_aid=affid. Prostě nic. Jen jeden proklik za 6 dní prošel (netuším, proč zrovna tento).

Prokliky se nepočítají

Píšu další e-mail. Odpoví, že banují autosurfy a IP z TORu – fajn, ani jedno nepoužívám. Posílám jim URL adresy mých webů a také, že prokliky budou i z mých Facebook stránek přidružených k daným doménám (banovat moje weby – kdoví proč – můžou, ale Facebook asi ne). Odpověď nulová.

Nic se neřeší

Naštval jsem se, chtěl jsem zpětnou vazbu od dalších affiláků co sledují na Facebooku skupinu Affil koutek:

„Zdravím Affiláci, používáte někdo affiliate program Rajpradla.cz? Mám poslední dny problémy s „ignorací“ kliků (mám podezření na parametry v URL, které přidává samotný shop – dle kódu bych to odhadoval na Experimenty v Google Analytics) – i někomu jinému se nepočítají prokliky? Podpora na mě spíše kašle, než něco řeší.“

Až poté jsem se od aff. manažera RP dozvěděl, že byla chyba na jejich technickém řešení (PAP4):

„Pravděpodobně chyba byla v některém z podprocesů affiliate softwaru a po vyprázdnění cronů se kliky načítají jak mají.“

To je sice fajn vysvětlení, ale mě šly tedy peníze z kampaní do kopru. A rozhodně se prokliky/konverze nepočítaly jen mně – viz fórum Affiláci.cz.

Nejsem jediný s problémy

A ejhle. Ozve se mi jejich pravděpodobný TOP affilák, že mu dluží peníze. A rozhodně ne malé. Jemu neodpovídají už několik měsíců na e-maily, nezvedají telefony… A co se dovídám dál, není rozhodně jediný.

Takže pokud chcete propalovat peníze v kampaních, posílat traffic do černé díry a pak koukat na prázdný účet, vřele vám doporučuji Rájprádla.cz a jejich affiliate program. HOWGH.

Aktualizace k 4. prosinci 2014: Rájpradla se nejspíše chytl za nos a začal jednat – menší affiláky vyplácí postupně vcelku rychle, s těmi většími mají individuální domluvy ohledně vyplácení dlužné částky a vyplácí opravdu. Aspoň, že tak – otázkou je, jestli jim bude ještě někdo věřit…

Slyšel jsem černohumorné vtípky o tom, že affil v jejich podání je bezúročná půjčka na zboží 😉

9 komentářů ke článku “Když chcete srát na affiláky, affil raději ani nedělejte!”

  1. Ris napsal:

    Se ani nedivím, že to nedávají – chvíli jsem je promoval a konverze dobré, ale od té doby začali mít každý týden nějaké výprodeje, super AKCE apod. a šlo to do kopru. Jako kdyby měli v rozpočtu díru a teď se ji snaží honem honem vyrovnat. A peníze affiláků používali jako výplň pro tu díru…

  2. Jan napsal:

    Mám podobné skúsenosti so slovenským Provizuj.sk – konkrétne shopy na trika Armik – ako provízie naskákali, tak i odskákali. Zrazu zmizli všetky konverzie a vysvetlenie? „Nevieme čo sa stalo, žiadne konverzie neevidujeme“ Na ďalšie moje e-maily sa už neobťažovali odpovedať… Tak tiež vrelo odporúčam na utopenie peňazí :/

    • X napsal:

      Celé provizuj jsou obchody pana Polácha, zkopíruje i texty na webu, takže čekat, že by ti něco vyplatil je opravdu zbytečné. Ale na každého se vaří voda..

      • Jop napsal:

        Také mám s panem Polákem podobné zkušenosti. Nemyslím s nevyplacenými provizemi, ale jeho kopírovacími praktikami….

        • Adam Polák napsal:

          Celkově provozuji přes 400 domén, kde obsah přidává 9 různých lidí, na eshop 2 na hlavní pracovní poměr a mimo eshopy 7 externě. Bohužel nemám více informací, co mělo být zkopírováno.

          • Ondřej Martinek napsal:

            U X a Jop nejsou reálné e-maily, takže se nedá napsat o více informací, takže do toho nevidím. Osobně jsem se taky setkal s tím, že externista, který se dušoval, že všechno napsal sám, jen kopíroval z konkurenčních webů… Těžko se to dokazuje a prokazuje jestli za to může majitel, nebo jen najatá síla na tvorbu obsahu.

    • Adam Polák napsal:

      Dobrý den, konverze se počítají automaticky dle objednávky, dohledával jsem nyní v historii emailů. Nejsem si nyní téměř po roce jistý, jestli je to toto, ale myslím, ze jsem Vám psal, že se jednalo o objednávky dělané po telefonu z IP v naší kanceláři, kde byla po prohlížení, odkud se na nás linkuje, uložena Vaše cookies. Aktuálně má Provizuj 273 affiliate partnerů, kde 89 jich má 1 a více schválenou provizi a 35 jich bylo vyplaceno. Nejaktivnější partner byl vyplacený dle statistik 5x.

      • Ondřej Martinek napsal:

        Děkuji za zpětnou vazbu.

        Z mé praxe aff. manažera vím, že se tohle stává, protože někdo, kdo má na starosti přepisování objednávek třeba z telefonu od zákazníka si přes stejnou IP od aff. manažera natáhne partnerské cookie a problém je na světě. Je potřeba to řešit individuálně a co nejrychleji.

        V affboxu jsme to vyřešili tím, že 1x týdně si admini „kliknou“ na aff. účet obchodu a tím přepíšou všechny případné cookies (v budoucnu má být snad samostatná fičura na mazání zaměstnaneckých prokliků). Affbox používá evercookies a ty prostě nejdou lehce vymazat, proto jsme to museli takhle vyřešit.

        V PAPu lze vyfiltrovat jakékoliv IP, takže tomu se dá lehce předejít.

  3. Michal... napsal:

    Vzhledem k negativním recenzím na Heuréce, tak čekám, že do měsíce vyhlásí bankrot. Jdou do hajzlu… A asi dle všeho právem, když kašlou na affiláky, kteří jim sehnali objednávky… a oni je nechtějí proplatit, přestože za ně dostali od zákazníků peníze. Pěkný chování…

Přidejte komentář

Pošlete tento článek e-mailem: