NÁVOD: Jak jsem vytvořil affiliate katalog MMP (2. díl) Jak na WordPress a vhodnou šablonu

Druhým dílem pokračujem v praktickém návodu Jak jsem stavěl affiliate katalog/magazín MiniMaxiPes.cz. Dnes vám ukážu, jak využívám WordPress já, jakou šablonu jsem použil a jak jsem ji vybíral.

Podčásti:

Druhá část návodu na stavbu affiliate katalogu

WordPress a jak na něj

Zde není moc co řešit – „konkurenční“ systémy typu Joomla či Drupal neberu ani v potaz, nejsou pro moje potřeby vhodné. Roky pracuji na WP a vzhledem k tomu, že mi na něm spokojeně běží cca 80 webů, tak měnit nebudu, ikdyby se blýskalo na nebi 🙂

Instalace WP na hosting je zpravidla na pár kliknutí – instalaci typu „one-click-solution“ nabízí už hodně českých hostingů. Namátkou to je Wedos, Gigaserver, Savana, Ebola a hodně dalších…

Na hosting vám samozřejmě nainstalují starší verzi, než je dnes aktuální, takže hned po instalaci musíte aktualizovat na nejnovější verzi – z bezpečnostních i funkčních důvodů.

Šablona

Šablona určuje, jak váš publikovaný obsah (fotky, videa a hlavně texty) bude na webu vypadat. Dnes je už základem, že šablona musí být responzivní = musí být použitelná na všech zařízeních typu desktopový počítač, tablet, telefon, … Responzivita je dost relativní, asi žádná bezplatná či kupovaná šablona nebude mít perfektní použitelnost/UX pro vaši cílovku, ale pro začátek většiny webů na WP plnohodnotně stačí.

Šablona čistě na míru jen pro vás stojí od cca 20k výš, takže se to vyplatí investovat jen do ověřených webů, které fungují, vydělávají, rostou a vám už stávající šablona nestačí.

Nebude moc fungovat, když bez znalosti konkrétního segmentu a požadavků uživatelů si vytvoříte vlastní šablonu, kterou byste dle dat o návštěvnících, proklicích, konverznosti, … stejně upravovali a upravovali. Na vlastní šablonu a třeba i vlastní pluginy si dejte čas, vše si ošahejte, a až pak můžete o něčem takovém uvažovat.

Stručně co potřebuji od šablony:

  • čistý a přehledný design,
  • rychlost,
  • responzivitu,
  • přípravu pro Woocommerce.

Konkrétní výběr šablony

Ideálně pro naše potřeby to bude ta, která má podporu WooCommerce, já jsem použil moji nejoblíbenější WooCart od Mythemeshop.com.

Používám po asi 2 letech testování XML affil katalogů i tyto:

Ale WooCart u mě momentálně nejvíce boduje. WooCart je placená šablona, která má v sobě dost zajímavý „builder“ úvodní stránky, změnu nastavení barev, písem, widgetů, bloků, … = můžete si s ní hodně hrát a hodně upravovat. A samozřejmě je „přijatelně“ responzivní = za mě není žádná dokonalá 🙂

Vybral jsem si hlavně kvůli tomu, že hlavní stránku si můžete uzpůsobit danému webu, vybrat jednotlivé bloky, bannery a nemusíte zde mít (tak jako všichni co základně pracují s xml feedy v affilu) výpis všech produktů s nekonečnou paginací.

Pro nastavení šablony jsem použil 3 základní bloky:

  • slider s nejzajímavějšími sekcemi,
  • výpis produktů z nejkonverznějších kategorií,
  • nejzajímavější značky produktů.

Ještě mi tam chybí výpis nejnovějších článků, ale ten chybí záměrně, protože v době psaní tohoto návodu ještě žádná magazínová část neexistovala O:)

Primárně jsem se totiž věnoval samotnému XML feedu, abych dostal do katalogu co nejvíce tematických produktů.

2 strategie při stavbě affil katalogu

1) Pokud je vaší strategií oslovit všechny zájemce o koupi produktu právě pro psa, tak potřebujete co největší šíři. To je jeden přístup.

2) Druhým přístupem budete volit třeba jen 1 nejzajímavější kategorii – zde třeba jen pelíšky pro psy či obojky a kolem nich postavíte samostatný web (v zahraničí se označuje jako niche web).

Pro potřeby daného programu jsem šel po 1. cestě, protože vám časem ukáže více zajímavých klíčových slov – třeba z interního vyhledávání, Search console a dalších zdrojů. Ty můžete využít právě pro stavbu případných satelitních stránek.

Možná si říkáte, že celá část o strategii stavby nepatří do části o WP a šablonách, ale není to pravda. Od celkého záměru vašeho webu se odvíjí i výběr konkrétní šablony, protože ne každá je vhodná pro malou niche stránku (o jednom podsegmentu) či obrovskou autority stránku o celém segmentu.

Co jste se dnes dozvěděli?

Ve stručnosti proč jsem pro stavbu vybral WordPress, jakou šablonu a jakým způsobem si vybírám jednotlivé šablony pro různé typy webů.

Příště vám ukážu, jaké pluginy/doplňky jsem do webu přidal (a proč jsem některé kupoval) a jaký mají přínos pro návštěvníky, SEO, použitelnost, …

5/5 - (1 hlasů)

7 komentářů ke článku “NÁVOD: Jak jsem vytvořil affiliate katalog MMP (2. díl) Jak na WordPress a vhodnou šablonu”

  1. […] MiniMaxiPes.cz. V dřívějších dílech jsme probrali výběr vhodné domény i hosting, jaký systém pro web jsem vybral, jaké doplňkové pluginy ho oživily, samotný xml feed, jeho import, výběr vhodné domény i […]

  2. Daniel Fajmon napsal:

    Díky za skvělý návod 😉

    P.S: Máte překlep v „katElogu“

  3. Daniel Fajmon napsal:

    Ještě zvídavý dotaz. Woocart u vás stále vede i po 2 letech, nebo máte nějakého nového favorita? 🙂

    • Ondřej Martinek napsal:

      Nemám potřebu stále hledat něco nového, funkčně to stačí, primární je traffic a konverznost, zbytek se vždy podřídí, takže za mě Woocart stále na webech běží a nemyslím, že bych s tím něco v nejbližší době dělal či měnil za další = nevyplatí se to.

  4. Daniel Fajmon napsal:

    Díky za odpověď 😉

Přidejte komentář

Kliknutím na tlačítko PŘIDAT KOMENTÁŘ udělujete
souhlas se zpracováním osobních údajů.
Pošlete tento článek e-mailem: