PŘÍPADOVKA a NÁVOD: Jednoduchý a výdělečný affiliate web od Petra Balouna

Se souhlasem autora, Petra Balouna (aka Affiliate Magazín na Twitteru, TopAffilak.cz na Facebooku a zde v mém rozhovoru) jsem převzal jeho případovou studii/návod ohledně stavby jednoduchého a dle všeho výdělečného affiliate webu.

Před pár měsíci jsem měl nápad vytvořit ​síť univerzálních magazínů​ založených na WordPressu a občas na nich prodat nějaký článek. Zatím jsem se ale k prodeji článků nedostal.

Začáteční pozice

Pro rozběhnutí magazínů jsem každý web naplnil 10 články​ ze ​Stovkomatu​ po 120 korunách za normostranu.

Aby články byly na webech výdělečné, tak jsem je nechal sepsat na ​témata dle zajímavých kategorií na Heuréce​ a poté do článku vložil ​dynamický banner produktů​ dané kategorie vygenerovaný v administraci ​affiliate systému Heureka.cz

Co bylo cílem testu

Chtěl jsem otestovat rozdíl výdělečnosti v oblasti Nábytku, dekorací a domácího vybavení, tak jsem jen 10% článků nasměroval s affiliate kódem na ​srovnávač cen nábytku CROSTA.czpřes síť affilo.cz​ a v detailech článků použil ​dynamické bannery​ z tohoto systému​.

Dynamické bannery​ jsem do článků vkládal v editoru WordPressu přes HTML blok.

Jak jsem zvyšoval šanci na affiliate proklik

Pro ​zvýšení odchodu návštěvníků na web inzerenta​ jsem na konec článku před dynamický banner dal vždy ​tlačítko Pokračovat​ mířící na inzerenta Crosta. Tlačítko má navozovat, že článek pokračuje, když by se návštěvníkovi nechtělo kliknout na banner. Projevilo se to pozitivně.

Aby se web ​objevoval ve vyhledávačích na více hledaných výrazů​, tak jsem každý článek doplnil 15-30 hledanými klíčovými slovy vyhledanými přes návrh klíčových slov v Sklik.cz​ a přidal je jako štítky u příspěvku ve WordPressu.

TIP: V administraci WordPressu jsem ke každému štítku+rubrice ​doplnil text o 3 větách obsahujících název štítku. Vyhledávače potřebují relevantní klíčové slovo obalené textem.

Poté jsem měl jinou práci a na weby na několik měsíců zapomněl = ​nechal jsem je zaindexovat vyhledávači​ a čekal co bude. Plán byl, že se později vrhnu na shánění odkazů a zájemců o publikaci článků.

Vyhodnocení testu po 5 měsících

Po 5 měsících​ jsem se k webům v říjnu 2020 vrátil, a prošel statistiky.

Výsledky Heuréka affilu

Výsledky Heuréka affilu mizerné​, každý měsíc drobky, pár korunové prokliky, možná jsem nevolil úplně šťastně kategorie k propagaci, i když jsem vybíral dražší zboží, tak výdělek do 200 Kč měsíčně.

Nižší výdělek je možná způsoben ​blokováním widgetů Heuréky blokátory reklam​, že se návštěvníci nemají kam prokliknout a já nemám jak vydělat.

Výsledky affiliate kampaně CROSTA

Překvapením byl výdělek ze srovnávače cen nábytku CROSTA.cz​. Zde průměrná cena stovek prokliků z webu za posledních 30 dní vychází kolem 10 Kč za klik. Investice do nakoupených článků se zde vrátila vícekrát. ​

Screen z AffilBoxu, po pár dnech, po nasazení tlačítka do výpisu rubrik/štítků, což zvýšilo prokliky, které se ještě neprojevily na konverzích.

10 % článků vydělalo násobně více než 90% ostatních mířících na Heureku​.

Jak jsem s výsledky naložil dále

Poté jsem, co tématicky šlo, ​místo Heureky nasměroval na Crostu​.

Dále jsem pro ​zvýšení počtu návštěvníků​ na web CROSTA.cz přidal do zkrácené části článku zobrazované ve výpisu štítku/rubriky ​výrazné tlačítko Zobrazit​, které místo na detail článku žene návštěvníky na srovnávač Crosta. ​

Počet prokliků se zvedl několikanásobně​, výdělky očekávám se zpožděním.

TIP: Lze na to použít ​komponentu Button​ v editoru WordPressu.

Hlavní zjištění z testu

Poznatkem je, že nejvýdělečnější se na podobných webech zdá ​odkazování na kategorie u inzerentů​. Takový obsah je nejstálejší, vyprodané produkty zmizí a nové se v kategorii ukážou.

Není tak třeba vůbec nutné řešit jednotlivé produkty a články se píší univerzálně k propagaci celé kategorie.

Tento typ webů ​lze stavět postupně a dlouhodobě​. A případné zisky postupně reinvestovat do nového obsahu.

Hezký produktový ​banner kategorie pro jiné inzerenty​ si lze naklikat třeba v ​canva.com​ a nebo screenem výpisu produktů na eshopu. Důležité je na něm mít hezké zboží.

Jak také začít s affiliate webem?

Pro realizaci takového webu ​není potřeba žádný počáteční kapitál​, WordPress web zdarma můžete mít třeba na ​endora.cz​ (mají i instalátor na pár kliknutí).

Lze tam mít neomezeně webů na hraní a zkoušení všeho možného, pluginů i šablon.

WordPress můžete mít na pěkné šabloně zdarma, kterých jsou stovky.

Když to začnete myslet vážně, je lepší koupit doménu a placený hosting. Endora postupně nabídne slevy 30-50% z ceny jejich i tak levných placených variant hostingu.

Základem je SEO návštěvnost

Web pracuje jen s návštěvností z vyhledávačů, která je asi ze všech marketingových kanálů nejvíce poptávková – ​když někdo něco hledá ve vyhledávači, tak má nejblíže ke koupi, a tím i případné provizi​.

Další zdroje pro nastudování

Hurá do práce!

Přidejte komentář

Kliknutím na tlačítko PŘIDAT KOMENTÁŘ udělujete
souhlas se zpracováním osobních údajů.
Pošlete tento článek e-mailem: