PŘÍPADOVKA a NÁVOD: Jednoduchý a výdělečný affiliate web od Petra Balouna
Se souhlasem autora, Petra Balouna (aka Affiliate Magazín na Twitteru, TopAffilak.cz na Facebooku a zde v mém rozhovoru) jsem převzal jeho případovou studii/návod ohledně stavby jednoduchého a dle všeho výdělečného affiliate webu.
Před pár měsíci jsem měl nápad vytvořit síť univerzálních magazínů založených na WordPressu a občas na nich prodat nějaký článek. Zatím jsem se ale k prodeji článků nedostal.
Začáteční pozice
Pro rozběhnutí magazínů jsem každý web naplnil 10 články ze Stovkomatu po 120 korunách za normostranu.
Aby články byly na webech výdělečné, tak jsem je nechal sepsat na témata dle zajímavých kategorií na Heuréce a poté do článku vložil dynamický banner produktů dané kategorie vygenerovaný v administraci affiliate systému Heureka.cz
Co bylo cílem testu
Chtěl jsem otestovat rozdíl výdělečnosti v oblasti Nábytku, dekorací a domácího vybavení, tak jsem jen 10% článků nasměroval s affiliate kódem na srovnávač cen nábytku CROSTA.cz přes síť affilo.cz a v detailech článků použil dynamické bannery z tohoto systému.
Dynamické bannery jsem do článků vkládal v editoru WordPressu přes HTML blok.
Jak jsem zvyšoval šanci na affiliate proklik
Pro zvýšení odchodu návštěvníků na web inzerenta jsem na konec článku před dynamický banner dal vždy tlačítko Pokračovat mířící na inzerenta Crosta. Tlačítko má navozovat, že článek pokračuje, když by se návštěvníkovi nechtělo kliknout na banner. Projevilo se to pozitivně.
Aby se web objevoval ve vyhledávačích na více hledaných výrazů, tak jsem každý článek doplnil 15-30 hledanými klíčovými slovy vyhledanými přes návrh klíčových slov v Sklik.cz a přidal je jako štítky u příspěvku ve WordPressu.
TIP: V administraci WordPressu jsem ke každému štítku+rubrice doplnil text o 3 větách obsahujících název štítku. Vyhledávače potřebují relevantní klíčové slovo obalené textem.
Poté jsem měl jinou práci a na weby na několik měsíců zapomněl = nechal jsem je zaindexovat vyhledávači a čekal co bude. Plán byl, že se později vrhnu na shánění odkazů a zájemců o publikaci článků.
Vyhodnocení testu po 5 měsících
Po 5 měsících jsem se k webům v říjnu 2020 vrátil, a prošel statistiky.
Výsledky Heuréka affilu
Výsledky Heuréka affilu mizerné, každý měsíc drobky, pár korunové prokliky, možná jsem nevolil úplně šťastně kategorie k propagaci, i když jsem vybíral dražší zboží, tak výdělek do 200 Kč měsíčně.
Nižší výdělek je možná způsoben blokováním widgetů Heuréky blokátory reklam, že se návštěvníci nemají kam prokliknout a já nemám jak vydělat.
Výsledky affiliate kampaně CROSTA
Překvapením byl výdělek ze srovnávače cen nábytku CROSTA.cz. Zde průměrná cena stovek prokliků z webu za posledních 30 dní vychází kolem 10 Kč za klik. Investice do nakoupených článků se zde vrátila vícekrát.
10 % článků vydělalo násobně více než 90% ostatních mířících na Heureku.
Jak jsem s výsledky naložil dále
Poté jsem, co tématicky šlo, místo Heureky nasměroval na Crostu.
Dále jsem pro zvýšení počtu návštěvníků na web CROSTA.cz přidal do zkrácené části článku zobrazované ve výpisu štítku/rubriky výrazné tlačítko Zobrazit, které místo na detail článku žene návštěvníky na srovnávač Crosta.
Počet prokliků se zvedl několikanásobně, výdělky očekávám se zpožděním.
TIP: Lze na to použít komponentu Button v editoru WordPressu.
Hlavní zjištění z testu
Poznatkem je, že nejvýdělečnější se na podobných webech zdá odkazování na kategorie u inzerentů. Takový obsah je nejstálejší, vyprodané produkty zmizí a nové se v kategorii ukážou.
Není tak třeba vůbec nutné řešit jednotlivé produkty a články se píší univerzálně k propagaci celé kategorie.
Tento typ webů lze stavět postupně a dlouhodobě. A případné zisky postupně reinvestovat do nového obsahu.
Hezký produktový banner kategorie pro jiné inzerenty si lze naklikat třeba v canva.com a nebo screenem výpisu produktů na eshopu. Důležité je na něm mít hezké zboží.
Jak také začít s affiliate webem?
Pro realizaci takového webu není potřeba žádný počáteční kapitál, WordPress web zdarma můžete mít třeba na endora.cz (mají i instalátor na pár kliknutí).
Lze tam mít neomezeně webů na hraní a zkoušení všeho možného, pluginů i šablon.
WordPress můžete mít na pěkné šabloně zdarma, kterých jsou stovky.
Když to začnete myslet vážně, je lepší koupit doménu a placený hosting. Endora postupně nabídne slevy 30-50% z ceny jejich i tak levných placených variant hostingu.
Základem je SEO návštěvnost
Web pracuje jen s návštěvností z vyhledávačů, která je asi ze všech marketingových kanálů nejvíce poptávková – když někdo něco hledá ve vyhledávači, tak má nejblíže ke koupi, a tím i případné provizi.
Další zdroje pro nastudování
- Pro lepší pozice ve vyhledávačích můžete měnit odkazy na Facebookové skupině Výměna odkazů.
- Ukázkou popisovaného jednoduchého výdělečného affiliate webu je Nákupní-rádce.cz.
- Příklad článku s vloženým dynamickým bannerem je 3 nápady jak vybrat vitríny.