Affiliate rutina – cesta k dlouhodobým ziskům? ANO!

Každý teď sice básní o pasivních příjmech, ale většinou ty příjmy nejsou tak pasivní, jak se zdají… Například u affiliate webů máte (musíte) stále něco dělat. Doplňovat obsah, propagovat a kontrolovat – konkurenci i vlastní web.

A právě běžné rutinní kontrole, kterou byste měli pravidelně dělat u webů, se budeme dnes věnovat… Moje „rutina“ pomůže především produktovým affilákům = promují reálné zboží, které se může vyprodat (a tím vznikají problémy).

Nastavte si rutinu!

Pečlivě (například 1x měsíčně) kontrolujte funkčnost všech vašich affil linků. Můžete zjistit 3 věci:

  1. Affil link je funkční, odkazuje na správné zboží a zboží je skladem – OK.
  2. Affil link je funkční, odkazuje na správní zboží, ale zboží je trvale vyprodané – PROBLÉM (řešením je změnit odkaz na podobné zboží, nebo na nadřazenou sekci, či celý shop).
  3. Affil link nefunguje (byl vždy špatně vložen, změnila se struktura či systém affilatu, změnila se struktura e-shopu, takže kategorie a zboží má jiné URL) – PROBLÉM.

Některé problémy „zlehčíte“ tím, že v rámci produktového affil webu máte affil linky na více prodejců (doporučuji je otevírat v novém okně pomocí _target blank). Návštěvník se proklikne a když zjistí, že produkt je vyprodaný, zkusí druhý link, třetí, čtvrtý…

Linkujte chytře

Případně můžete odkazovat ne na konkrétní zboží, ale na nadřazenou kategorii. Pravděpodobně tím ale snížíte konverznost:

  1. návštěvník bude zmaten, protože chtěl další informace/koupit konkrétní produkt a je najednou v obecné kategorii,
  2. případně se objeví rozhodovací paralýza kvůli velkému množství zboží na výběr.

Ale snížíte problémy s vyprodaným zbožím – přeci jenom kategorie se mění méně často než 1 produkt.

Ručně či automaticky?

Můžete jednotlivé linky procházet ručně (ale je to solidní otrava) – na automatizovanou kontrolu jsem nepřišel – znáte nějakou? Nebo jako „rutinu“ máte nastavenou vy (a v jakých časových intervalech), abyste vydělávali stále více, nebo alespoň stejně?

Přidejte komentář

Pošlete tento článek e-mailem: