Affiliate rutina – cesta k dlouhodobým ziskům? ANO!
Každý teď sice básní o pasivních příjmech, ale většinou ty příjmy nejsou tak pasivní, jak se zdají… Například u affiliate webů máte (musíte) stále něco dělat. Doplňovat obsah, propagovat a kontrolovat – konkurenci i vlastní web.
A právě běžné rutinní kontrole, kterou byste měli pravidelně dělat u webů, se budeme dnes věnovat… Moje „rutina“ pomůže především produktovým affilákům = promují reálné zboží, které se může vyprodat (a tím vznikají problémy).
Nastavte si rutinu!
Pečlivě (například 1x měsíčně) kontrolujte funkčnost všech vašich affil linků. Můžete zjistit 3 věci:
- Affil link je funkční, odkazuje na správné zboží a zboží je skladem – OK.
- Affil link je funkční, odkazuje na správní zboží, ale zboží je trvale vyprodané – PROBLÉM (řešením je změnit odkaz na podobné zboží, nebo na nadřazenou sekci, či celý shop).
- Affil link nefunguje (byl vždy špatně vložen, změnila se struktura či systém affilatu, změnila se struktura e-shopu, takže kategorie a zboží má jiné URL) – PROBLÉM.
Některé problémy „zlehčíte“ tím, že v rámci produktového affil webu máte affil linky na více prodejců (doporučuji je otevírat v novém okně pomocí _target blank). Návštěvník se proklikne a když zjistí, že produkt je vyprodaný, zkusí druhý link, třetí, čtvrtý…
Linkujte chytře
Případně můžete odkazovat ne na konkrétní zboží, ale na nadřazenou kategorii. Pravděpodobně tím ale snížíte konverznost:
- návštěvník bude zmaten, protože chtěl další informace/koupit konkrétní produkt a je najednou v obecné kategorii,
- případně se objeví rozhodovací paralýza kvůli velkému množství zboží na výběr.
Ale snížíte problémy s vyprodaným zbožím – přeci jenom kategorie se mění méně často než 1 produkt.
Ručně či automaticky?
Můžete jednotlivé linky procházet ručně (ale je to solidní otrava) – na automatizovanou kontrolu jsem nepřišel – znáte nějakou? Nebo jako „rutinu“ máte nastavenou vy (a v jakých časových intervalech), abyste vydělávali stále více, nebo alespoň stejně?