Přesměrovávat affiliate linky či ne?

Věčná otázka – dát na web „čistý“ affiliate odkaz (nijak neskrývaný), nebo ho skrýt, aby návštěvník nemohl odmazat affil id a vy jste tak přišli o své provize?

Přesměrovávat či ne? Toť otázka

Pár měsíců pokusů (pomocí A/B testování) na mých affiliate webech stačilo, abych došel k závěru, že BFU (Běžný Franta Uživatel) nerozezná čistý link o provizního. Takže se jeví skrývání affil linků pod „aliasy“ a přesměrovávat je na straně stránky jako zbytečné.

Doporučuji vám je ale přesměrovávat z jiného důvodu. Kvůli rychlým změnám. Všechny affil kódy budete mít na jednom místě, odkud je můžete editovat (pro WP je výborný plugin Quick redirect) jednoduše a rychle.

Při výměně linku (například při změně struktury cílového shopu) nemusíte měnit linky přímo v článku/textu/příspěvku, kde může být těchto odkazů roztroušeno více, ale stačí jedinkrát v administraci. Ušetříte si tím čas a hlavně snížíte riziko, že kód překopírujete špatně.

Ještě lépe

Některé affiliate systém umožňují odkazovat bez affiliate ID či jiného identifikátoru – stoprocentně jsem to viděl u Post affiliate Pro 4. Využijte této možnosti a odpadne vám starost s tvorbou affil linků, návštěvníci vás nebudou podezírat, že je z velice zištných důvodů ládujete informacemi o zboží.

1/5 - (1 hlasů)

5 komentářů ke článku “Přesměrovávat affiliate linky či ne?”

  1. panZero napsal:

    Bylo by zajímavé srovnání odkazů ze sítě CJ.com, která tvoří opravdu „pěkné“ url ;-). Možná nějaký takový test udělám – jak se změní CTR na maskované odkazy a v původním bláznivém formátu. Btw v zahraničí drtivá většina webů affil odkazy skrývá.

  2. Honza napsal:

    Ještě to jde ideálně používat v kombinaci s pluginem Broken Link Checker, který zahlásí, pokud je nějaký odkaz nefunkční.

  3. Ondřej Martinek napsal:

    Díky za tipy:) CJ má opravdu šílené URL – určitě by byl pro všechny zajímavý test, jestli vadí uživatelům víc CJ odkaz než klasický affil id.

    Sám jsem porovnával tvary:

    cílovýeshop.cz/aid=1sads665

    můjweb.cz/jméno-produktu

    a vyšlo mi jako lepší to druhé – možná se lidé nebáli toho druhého odkazu proto, že znali můj web a odkaz byl pro ně autoritativnější – nebo BFU vůbec netuší, na co klikají 🙂

    Honzovi: Ten WP plugin mi už ostatní doporučovali, ale ještě jsem se k němu nedostal – mohl by mi ušetřit dost ruční práce – na kontrolu nefunkčních odkazů prozatím používám Google Webmaster Tools.

    • Honza napsal:

      Z osobní zkušenosti bych řekl, že ten plugin je o dost rychlejší ve zjištění, než Google Webmaster Tools a hlavně je jakákoliv úprava odkazu přes něj opravdu jednoduchá a rychlá.

Přidejte komentář

Kliknutím na tlačítko PŘIDAT KOMENTÁŘ udělujete
souhlas se zpracováním osobních údajů.
Pošlete tento článek e-mailem: