Surfování na vlně trendů – 7. Affiliate čtvrtek
2 přednášky, 50 lidí a málo židlí – to byl sedmý affiliate čtvrtek v hospodě Zubajda, kde se setkali malí i velcí hráči českého affiliate.
Nízkonákladová propagace affilu
Přednášku měl Samuel Hornek o nízkonákladových affiliate kampaních (z pohledu partnera). Sekundoval jsem mu já s partnerským programem pro Activeppc.cz, kterého jsem affiliate manažer.
Hlavní myšlenkou přednášky byla recyklace – kontaktů, obsahu a vaší práce. Máte textový obsah (článek) – využijte ho i v jiném formátu. Vytvořte prezentaci a z té udělejte video na YT – provázejte obsah odkazy a hned máte tematické prolinkování. Klíčové je sbírat e-maily, které můžete využít i bez webových stránek, bez větších investic do PPC.
Samuel radil zacyklit návštěvníka mezi vlastním webem, facebookovou stránkou a všude mu dávat tematický obsah v jiných formách (text, fotky, videa, audio), aby daný produkt či službu znal ze všech stran a vytvořil si určitou důvěru.
K recyklaci bych dodal, že je vhodné vytvářet synergické afiliate weby, které můžete navzájem provázat, využít kontakty pro další propagaci, … Synergiím v affiliate marketingu jsem věnoval článek Využívejte synergií….
Surfujte na trendové vlně
Pro Samuela je při výběru affiliate programu sezónnost/aktuálnost, popřípadě časově omezená akce (často u infoproduktů). Například Activeppc má špičky prodejů v lednu, pak jde lehce dolů, pak se drží na špici v březnu až květnu, pak jde dolů, prodávají se jen desítky kousků měsíčně a trend prodejnosti je znovu v lednu. Proč je tomu tak? Protože produktem je krém na celulitidu, kterou ženy chtějí řešit:
- při novoročním předsevzetí (lednová špička),
- do plavek (vysoká hladina prodejů březen-květen).
Affiliate gamble
Dalším přednášejícím byl affilák, který se věnuje už 6 let gamblingu. Nejdříve jako partner, teď je i na druhé straně barikády a spolupracuje s jednou velkou zahraniční společností. Jak se dá vyřešit aktuální problém se zákonem, který zakazuje českým občanům propagovat zahraniční sázkovky, které zde nemají licenci?
Dal nám pár konkrétních tipů (nevím, jak moc je můžu zveřejnit) jak tuto svízel oželit. Gambling nemám rád jako člověk, ani jako affiláka mě neláká, ale potěšila mě vynalézavost Čechů přizpůsobit se jakékoliv situaci, kterou nám „osud“ přinese.
Poprvé vstupné
Zbytek srazu? Podmínka 100 Kč vstupného se neprojevila na návštěvnosti – byť dle mého výrazně odfiltroval info-produktáře, kteří nebyli nijak zvlášť přínosem pro affiliate komunitu na aff. čtvrtcích.
Stovka se hodila do mého klobouku, který si lidé mezi sebou předávali… A pak jsem klobouk nonšalantně vzal a odešel středem… Ne „bohužel ne“ 🙂 Mário coby provozovatel si poplatky vzal – snad se z nich uhradil případný nedoplatek na konci aff. čtvrku – minule 1 600 Kč „manka“ bylo nepříjemným překvápkem.
Dlouhá afterparty z minule se neopakovala, protože největší párty tahouni se postupně vytratili, takže jsme zůstali jen v 10 lidech do 2-3 rána a pak jsme aff. čtvrtek rozpustili…
Affiliate konference
Příští měsíc Affiliate čtvrtek není. Ale ne kvůli malému zájmu, ale kvůli Affiliate konferenci (více na http://www.affiliatekonference.cz/), kterou pořádá znovu VivnetWorks. Bude 15. května a doporučuji si koupit lupeny co nejdříve – jsou sice dražší, ale bude jistě brzy vyprodáno jako v minulých letech.
Ještě by to chtělo odradit letadláře.
Už jsem se také na affiliate konferenci registroval, tak se tam uvidíme.