Má affiliate i více výhod pro inzerenty, než jen čistý výkon/objednávky?

Výkon musí být u affiliatu vždy, aby byl zajímavý nejenom pro provozovatele, ale i pro partnery… Má ale pro inzerenty i více výhod, než je jen čistý výkon, který rovnou pocítí na počtu objednávek?

Dle mě může doplňkově podporovat i:

  1. brand – inzerent je více vidět, uslyší o něm více lidí = záleží na typu propagačních prvků, používání brandu na bannerech, zmiňování v článcích s aff. linky apod.,
  2. boj s konkurencí – inzerent přebírá větší část trhu = snižuje se objem konverzí konkurence,
  3. SEO – správně nastavené affil linky mohou přenášet „link juice“ z tematických webů.

Partnery bude vždy zajímat jen čistý výkon, ale paradoxně jim mohou oba tyto „doplňkové“ vlivy pomoci. Jistě se zkušenější affiliate partneři shodnou, že objednávky „padají“ citelně rychleji u větších hráčů v oboru, kteří mají u své cílovky silný brand (Zoot, Bonami, Invia, …).

Bez brandu to jde hůře

Brand dělá hodně – nejvíc, když je vidět v televizi. Pak to lítá neskutečně. Ale zde se také mlátíte s velkou konkurencí a dříve nebo později bude e-shop donucen si spočítat, jak moc se přísun návštěvníků od affiláků překrývá s jejich vlastními kanály – pak může nastat změna podmínek, či zřušení celého affilu – ale o tom jindy.

Není vše tak černé…

V rámci konkurenčního boje mezi e-shopy vám mohou přiostřené podmínky v daném segmentu také pomoci:

  1. kde je konkurence, tam jsou i velké peníze (i pro partnery),
  2. větší konkurence mezi e-shopy s affilem = možnost větší provize pro partnery.

Takže i doplňkové vlivy affilu mají příznivý vliv jak pro partnery, tak inzerenty.

Affiláci, vnímáte v rámci affiliate propagace stejné vlivy brandu na konverznost? Jak se na to tváří inzerenti / e-shopy? Vidí přínosy v affilu nejenom ve výkonu?

Přidejte komentář

Pošlete tento článek e-mailem: