Přesah affiliate programu do PR – existuje vůbec?

Partnerský program má přímý vliv na prodeje zboží u e-shopů – tomu odporovat nejspíše nebudete.

Ale víte, co jsem odpozoroval při správě provizního programu u Econea.cz? Už jen založení a provozování programu může výrazně pomoci v PR a brandu daného shopu.

Najednou se o vás začínají zajímat lidé z daného segmentu – když někdo cítí šanci na promo, rád se zapojí – rozhovorem, blogy a magazíny na to krásně také slyší.

Ale kdybyste jim napsali jen tak, že jste e-shop a chtěli byste pomoci třeba guestpostem či podklady k zajímavému (a potenciální čtenému a šířenému) článku, většinou vám „zabouchnou dveře“. Ale v kombinaci s nabídkou affilu už počet odmítnutí strmě klesá. Začínají se jim točit v očích penízky a rádi váš „PR“ článek publikují.

„ALE rozhodně nečekejte, že pouhým založením programu o vás začnou všichni psát – musíte stejně makat na vylepšování samotného e-shopu i partnerského programu. Čím větší budete, tím vícekrát se objeví takové pamlsky, kdy o vás někdo napíše sám od sebe a vezme zavděk ještě affil linkem = v takovém případě přihodí i nějaké promo navíc (e-mailing, sociální sítě, zvýraznění na hlavní stránce webu, …).“

Affil má prostě vliv nejenom na samotné prodeje, brand (bannery udělají své), ale i další sekundární PR = vše dohromady je velmi zajímavý mix, který pomůže snad každému e-shopu 🙂

Ohodnoťte článek: post

10 komentářů ke článku “Přesah affiliate programu do PR – existuje vůbec?”

  1. Petr napsal:

    Tak určitě méně pisálků odmítne napsat PR, když uvidí, že z toho něco kápne přes affil (ale u začínajícího neznámého asi ne). Jen je to trošku špatné v tom, že časem, když se affil daří, se do něj přidají i lidé, kteří píšou lživé články a danou společnost vychvalují až do nebe. Jen za účelem zisku. Vše má své plusy a mínusy a vždy je rád v článku vidím, pokud se něco hodnotí.

    Pozn. Máš chybu v článku a to přímo v citaci místo „ptát“ tak „psát“.

    • Ondřej Martinek napsal:

      Předně díky za upozornění 🙂

      Nejsou to ani malí pisálci, klidně se na to chytí i větší média v daném oboru a najednou to dostane lepší rozměr. Lživé články / nerealistické informace se dají ošetřit v obchodních podmínkách affilu, takže toho bych se neobával.

      Hlavně v oborech, které mám na starosti (jsou plné nadšenců, blogerů, …) jsem se s takovými reakcemi (tuť ťuk na dřevo) ještě nesetkal. Ale věřím, že v finančně silnějších oborech (půjčky, povinné ručení apod.) to bude častější.

  2. Petr napsal:

    No tak já se setkal s takovými postupy již na mnoha webech.
    Falešné kladné recenze, ukázání samých kladů a nepopsání limitů.
    V podmínkách je většinou napsáno, že nesmíš na společnost vrhat špatné světlo, ale ne že ji nesmíš vychválit.
    Tak že pak všichni hodnotí jen kladně, aby lidé nakupovaly přes jejich aff odkazy.
    _____
    Nemáš zač 🙂 .

    • Ondřej Martinek napsal:

      Určitě v základu se běžné obchodní podmínky vymezují proti poškozování dobrého jména (ve stylu: partner je povinen nepodniknout nic, co by poškozovalo dobré jméno provozovatele a jeho obchodních partnerů.), ale dá se tam vetknout i problematiku přehnaných slibů, nereálných výsledků apod.

      • Petr napsal:

        Ano,
        ale která společnost to ve svých podmínkách affiliate programu má uvedeno?

        • Ondřej Martinek napsal:

          To první leckdo (zrovna tu citaci jsem zkopíroval z našich podmínek u Naturhousu), to druhé bude mít jen někdo, kdo s tím měl problémy – z hlavy mě nikdo nenapadá. Hlavně problematika přehnané chvály je dost relativní a je na debatu, jestli může tak moc uškodit x poškozování jména.

          • Petr napsal:

            Tak o té první vím, tu jsem viděl snad všude.
            Mluvím o té druhé. Jak jsem psal výše, žádná firma se nebude bránit tomu, aby ji někdo vychvaloval.
            Bohužel pak z toho vznikají články, recenze atd., které nemají žádnou hodnotu a jsou tvořené jen za účelem zisku.
            Jsou to pak jen snůšky keců a superlativ. Jinak proti přivýdělku pomocí affiliate odkazů nic nemám. Jen musí být text přínosný. Také jsem o tom psal v jednom článku http://blog.doprofilu.cz/dulezite/proc-klikat-na-affiliate-odkazy.html

          • Ondřej Martinek napsal:

            Já tě chápu, ten původní článek jsem četl když dříve vyšel – ona snůška keců a superlativů už může být tak okatá, že přes takový odkaz nikdo nenakoupí a affilák skončí, nebo textaci změní = je to přirozený vývoj a samočištění trhu. Osobně se s tím tak moc nesetkávám – affiláci, kteří budou přivádět zajímavý objem konverzí (= affilem se uživí), už vědí jak mají pracovat s propagací, textací, reklamními prvky, aby to mělo nejlepší účinek pro všechny zúčastněné strany.

            Takže možná takový problém, který ty u affilu vidíš, ani nebude problémem, protože se sám vyřeší a k inzerentovi (a mnohdy ani k affiliate správci) se ani nedostane.

          • Petr napsal:

            No může být okatá a pak jistě časem na to autor dojede.
            Ovšem v některých částech affilate třeba půjčky jsou lidi už v takovém rozpoložení, že ani takto okatý PR nepoznají. Pak to může hodit špatný pohled na firmu, jelikož autor nabízel to nejlepší a firma není schopná to splnit.
            Jak ale píšeš většinou se to vyřeší samo.

          • Ondřej Martinek napsal:

            Souhlasím s tebou, že půjčky jsou hodně pokřivený obor, takže tam můžou být tyhle úlety častější – ale zrovna u nich snad budou žadatelé dost obezřetní. Nebo v to aspoň doufám (ač si podle svého okolí někdy říkám, že míříme do pekla).

Přidejte komentář

Kliknutím na tlačítko PŘIDAT KOMENTÁŘ udělujete
souhlas se zpracováním osobních údajů.
Pošlete tento článek e-mailem: