Google Tag Manager kurz – zadarmo pro každého!
Musíme se neustále vzdělávat – a to nejenom v samotném affilu, ale i marketingu a také klíčové webové analytice. A v návaznosti na poslední tip o kurzu Webové analytiky mám pro vás pokračování – Google připravil on-line kurz na Google Tag Manager.
Jak začít s GTM? On-line kurzv
Je to specifická služba Googlu, díky které můžete z jediného místa spravovat všechny měřící a reklamní scripty na webu. Díky jednomu nasazení na web můžete spouštět potřebné scripty, remarketingové kódy, analalytics a můžete určovat, na jakých podstránkách a za jakých podmínek se budou spouštět.
Sám jsem do kurzu šel jako naprostý novic – věděl jsem, že GTM existuje a že se používá. Ale k čemu vlastně pořádně? A pomůže mi v affilování?
Základní struktura kurzu:
- Začínáme s GTM
- Nastavování GTM
- Sbírání dat pomocí datových vrstev, proměnných a událostí
- Použití doplňkových tagů pro marketing a remarketing
Každá hlavní kapitola obsahuje 3-4 podčásti s interaktivními návody, klasickými videi a také závěrečnými testy.
Bohužel koncem července skončila doba, kdy jste mohli získat certifikát o absolvování tohoto kurzu. Ale stejně ho nikdo nedělá kvůli „papíru“, ale zkušenostem a novým možnostem.
Zajímavý TIP pro partnery:
Na blogu Petera Chodelky se v komentářích objevil zajímavý tip na využití GTM – pokud ho inzerent v affilu má, můžete si domluvit, aby umístil vaše konverzní kódy na svou děkovačku. A bude je kvůli bezpečnosti spouštět jen pro přístupy s vaším aff. id = vy budete mít data o svých zdrojích konverzích a inzerentovi nepolezete do zelí a nebudete mu moci koukat do „karet“.
Používáte GTM na affil webech?
Řešili jste s ním nějaký problém? Napište mi do komentářů.
[…] Další úrovní by bylo získávat od inzerenta data z jeho Google Analytics, která by byla výsekem jen vaší affiliate návštěvnosti. Takže by vám nepředával vše (což nikdo logicky neudělá), ale jen data, které vám pomohou a shop nepoškodí. Není to jednoduché vyjednat, ale u větších inzerentů a větších obratů se to dá domluvit. Výsek těch data byl dle mé blahé paměti také díky kouzelnému Google Tag Manageru (doporučuji kurz zadarmo). […]