AffilBox po 11 měsících – stále se daří?

Stále pokračujeme v naší AffilBoxí jízdě – světe div se, stále tu jsme, stále nadšení a už je to téměř rok od koupi. Už dříve jsem psal report po 1 a 7 měsících. A mám pro vás i report za poslední období.

Předně přibližně prvních 10 měsíců jsme se s Jardou zasekali v reálném provozu, supportu, klientech, … že nebyl prostor na řekněme obchodnické či marketingové počínání.

Tím, že jsme přijali na onboarding/support novou posilu – Olu (vítej!), jsme si neskutečně odlehčili a můžeme se už trochu zastavit, vydechnout, nadechnout a pustit se do trochu jiného rozvoje.

Technický posun – novinky

Od posledně jsme se zase dost posunuli ve vývoji fičur, oprav chyb, … aneb ty hlavní novinky postupně zapisuji do našeho „dev-logu. Stále se držíme toho, že ven dáváme info o novinkách až po jejich nasazení, tedy neslibujeme předem žádné bomba věci.

Nedělali jsme to ani předtím a stále nám více vyhovuje řekněme neveřejná road-mapa.

Díky tomu nemusíme vše šít horkou jehlou, aby se stihly slíbené termíny. Ale když už se udělá nová funkce, tak je univerzálně stavěná, aby ji využila co největší část našich klientů a ne jen 1 či 2 se specifickými požadavky.

A že těch jednotlivých požadavků, dotazů a nápadů dostáváme desítky měsíčně, vám nejspíše nemusím ani říkat. Všechny si je zapisujeme, štítkujeme podle zdrojů (partneři, inzerenti, správci) a postupně jimi obohacujeme náš vlastní plán na vývoj.

Anti-adblockový tracking

Velký posun v našem trackingu, který si stále pochvalujeme. Aneb odolnost tracking/konverzních kódů proti omezením ze stran webových prohlížečů a případných doplňků na blokování reklam.

Ty paradoxně nejsou vůbec mířené vůči nám, či affiliatu jako takovému, ale přesto nás mohly bočně ovlivňovat.

To se dle našich průběžných testů u nové verze trackingu neděje (testováno na AdBlock/Plus, uBlock Origin, Ghostery, Safari 14, Firefoxu s nejvyšší ochranou, Opeře s interním blokátorem a kombinacích).

Aneb co dokáže za trackingy identifkovat Safari 14 na Econea.cz – náš z Affil.econea.cz tam není… juch juch!

Což je super, protože partneři i inzerenti si mohou užít klidnější práci a větší jistotu, že jejich snažení je férově odměněno a neztratí se v hlubinách internetu.

Nové kódy pro inzerenty (tedy ty, které nasazují na svém webu) jsou už od června v jejich administracích a postupně na ně přecházejí.

Pokud mají e-shop na konkrétních platformách (Shoptet a Fastcentrik – ti AffilBoxu dříve vyšli vstříc a mají řekněme „automatizované“ napojení přes API), mají ho od té doby nasazené na webu.

Více flexibilnosti pro inzerenty

V rámci vývoje stále pracujeme na velkých pilířích (či kamenech na odvalení), které jsme si dali za úkol při koupi. Jeden z nich bude brzy hotový (nové reporty), ale v kontextu každodenního procesu a stovek klientů s jejich požadavky, nejdou posouvat tak rychle, jak bychom si přáli.

Třeba razantní rozšíření funkčnosti Bonusů souvisí s trackingem kuponů, ale také i komplexnějšími požadavky inzerentů na odměňování partnerů, jejich motivaci, rozdělování do provizních skupin, …

Rozšířené API

Dle zpětné vazby postupně rozšiřujeme naše API, které umožňuje vzdáleně přidávat, upravovat, schvalovat, … konverze, stahovat si pro různé potřeby data od partnerů (z pohledu inzerenta), nebo partneři si sami je stahují.

Pro potřeby API jsme připravili i separátní server, takže neovlivňuje chod standardní aplikace a uvolní nám do budoucna ruce s vývojem nové REST API verze. Plus nad API se aktuálně staví napojení/konektor na Google Data Studio. Což udělá radost všem analyticky uvažujícím klientům.

Affiliatekatalog.com a PartnerBox.cz

První naši službu jistě znáte, je to historický katalog partnerských/affiliate kampaní (i mimo AffilBox). Ten měl za cíl představovat partnerům jaké programy v rámci českého trhu existují.

Ale postupem času se stal zastaralým, nepřehledným a pro nás málo „repre“. Takže se aktuálně připravuje jeho kompletně nová verze, která nám všem rozhodně zpříjemní affiliate počínání.

V první fázi bude funkčně srovnatelná s tím stávajícím, s tím, že nad tím stabilním a novým řešením budeme moci vyvíjet další vrstvu novinek, funkcí, …

Screen je z pracovní verze, takže lorem ipsum (asi) v té ostré verzi nebude…

A co je vlastně druhá služba, o které nejspíše všichni slyší poprvé? Je to naše reakce na poptávky od partnerů, aby měli jednotný přehled nad svými jednotlivými registracemi v AffilBoxech.

Podobně jako katalog, první fáze bude jednoduchá, řekněme bloková, později nad vizualizací dat z AB licencí budeme přidávat analytiku, … neboli to, co uživatelé budou potřebovat a psát si o to.

Zatím to není veřejné (je jen provizorní LP s e-mailovou registrací PartnerBox.cz), vše se vyvíjí, kutí a ladí. Až to bude hotové, rozhodně o tom budete vědět ze všech stran. 🙂

https://twitter.com/ondrejmartinek/status/1298952548578201600?s=20

Jak se byznysově daří?

Zjednodušeně se dá říci, že téměř každý měsíc máme 2-3x růst obratu oproti minulému roku a rozhodně náklady nám takto nevyrostly, … takže na kafíčka a čaje je.

Povedl se nám i razantně snížit churn, neboli úmrtnost licencí a ještě máme pár úprav, které to ještě zlepší – část ovlivní automatičnost plateb, část ovlivňuje zamykání licencí, další části ve vývoji zvyšují aktivitu partnerů, správců, inzerentů …

S byznysem AB to přímo nesouvisí (ale churnem jako takovým ano), ale máme v přípravě funkcionalitu, která hromadně ohlásí partnerům konec programu. Aby měli dostatek informací o ukončení, vyrovnání, … a mohli se na to spolehnout, že o konci budou vždy vědět. To byl zbytečný dřívější neduh AffilBoxu.

Co se nedaří?

Je to částečně řízená situace, kdy se nedaří. Protože za nás je to stav, kdy nestíháme naše plány. A je řízená, protože víme, že nám chybí ruce.

Developerské ruce, které by nám urychlily vývoj. Stále souběžně s klasickým developmentem nových fičur, řešíme i refactoring těch stávajících, …

Ale přípravy na třeba náš interní dashboard se stále odsouvají, protože je pro nás hodnotnější řekněme „frontend“ našich klientů, partnerů, … než náš backend, který je extra spartánský (leč funkční).

Core vývojář Honza pořád a pořád vyvíjí, ale bohužel ještě nemáme dokončené klonovací zařízení (více Honzů, více bomba vývoje), takže…

Pokud se i zbytek roku budeme držet v tak pěkných číslech, tak třeba v Q1 budeme hledat další ruce do našeho týmu.

A jak jsme velmi štíhlé SAAS, tak i v našem počtu lidí (5 a půl řekněme aktuálně) jsme schopni odbavit i trojnásobek klientů, co teď máme – i servery jsou na to stavěné. Což je za nás fantastické – a ano, musel jsem nás i náš tým zde pochválit a vychválit.

Co dál?

Pokračujeme rozhodně dál v naší cestě – mít přesnější, stabilnější, spolehlivější affiliate software. Bude to znít jako klišé, ale posloucháme zpětnou vazbu našich klientů a málokdy řekneme vyloženě NE.

Jen mnohdy představy klientů jsou střípkem do celé funkčnosti či komplexnosti aplikace. A my musíme z jednotlivých nápadů poskládat univerzálnější řešení daného problému, který třeba využije více klientů.

A k tomu je stále nutné balancovat mezi partnery, správci a inzerenty, aby všichni ti, na kterých affiliate spolupráce stojí, mohli v klidu pracovat.

4.2/5 - (5 hlasů)

12 komentářů ke článku “AffilBox po 11 měsících – stále se daří?”

  1. David E. napsal:

    Ten tracking byla dobrá volba, blokátory nejsou tak rozšířené jak se tvrdí v zahraničí, ale každé procento anvíc se bude všem afiflákům jako my hodit.

    • Ondřej Martinek napsal:

      Díky – souhlasíme – antiadblock byl potřeba pro nasazení, byť jsme si tím na dost měsíců doteď (a stále to trvá) zasekali vývoj, protože se pro to musely předělat veškeré napojení na e-shopových platformách. Ale pomalu, ale jistě už se to posouvá a budeme mít zase lehčeji. Hlavně, že to už „počítá“ přesněji. 🙂

  2. Balo87 napsal:

    Posuny jsou, ne raketové, ale zatím jedete stabilně, což je možná lepší, než to hned položit, či obratem prodat za nejvyšší nabídku. Pokračujte, ale nepolevujte.

    • Ondřej Martinek napsal:

      Díky, pokládat by to byla škoda pro celý affiliate trh (obrat přes AffilBox je za 2019 přes 2 miliardy) a prodej není vůbec na pořadu dne – byť zájemců je stále mnoho :D. A ještě jednou díky, budeme se snažit posouvat vše i nadále.

  3. Misha Slonková napsal:

    A jak to vypadá s napojením na Shoptet, naráželi jsme na to, že nejsou všechny funcke, které bychom potřebovali s shopem. Ten základní provizní systém co tam je už nám nestačí. Díky za info.

  4. Afffilák napsal:

    U toho partnerského rozhraní, škoda, že to nejde udělat už v rámci jednotlivých affiliateboxů a budete to mít zvlášť, je k tomu nějaký důvod? A díky za novinky, ne všechny nutně potěší partnery ale těm se budete snad věnovat v dalších měsících. Hlavně ukončení těch licencí hlásit, je to otrava.

    • Ondřej Martinek napsal:

      Díky, tady narážíme na to, že AffilBox je saas aplikace, kterou si jednotliví klienti od nás pronajímají a nejsme záměrně síť, takže nelze řekněme nabourat tuhle základní logiku. Ale můžeme nad tím vším udělat rozhraní, které partnerům i správcům (tedy nám) ulehčí přehlednost. A na to ukončení programů máme připravený návrh jak to elegantně hlásit všem zapojeným partnerům.

  5. Michal L. napsal:

    Díky za ty novinky, už se něco děje a to je super, jinak bych tu usnul a musel se věnovat zahraničí. :-p

    • Ondřej Martinek napsal:

      A to by byla škoda, tady je pořád spoustu krásných a konverzních kampaní… jen o nich pořád dost partnerů neví, ale to se vyřeší právě tím sexy katalogem, co brzy spustíme. O:)

  6. rado napsal:

    prosím vás, přidejte ještě nějakou formou třídění banenrů – do složek, řádků, pytlů, je to jedno, ale ať je to přehlednější než teď. zdar.

    • Ondřej Martinek napsal:

      Ahoj Rado, víme to, je to aktuálně jen časově řazené bez filtrace – řešení toho problému je cca 2. velká věc ve vývoji po včera ohlášených e-mailových reportech. Takže víme o tom a počítáme s tím, nejsi jediný komu to nevyhovuje (nám též ne).

Přidejte komentář

Kliknutím na tlačítko PŘIDAT KOMENTÁŘ udělujete
souhlas se zpracováním osobních údajů.
Pošlete tento článek e-mailem: