AffilBox – měsíc poté… jaké to je?

Je to něco přes měsíc, co jsme převzali affiliate platformu AffilBox.cz a je to sice krátký časový úsek, ale… přesto hodně intenzivní. Jaké to je? Jak se nám pracuje? Co jsme už poslali ven a máme pozitivní ohlasy?

Narovinu, je to velký posun v rámci nových úkolů, komunikace s týmem, řekněme vyšší byznys, … A právě ta komplexnost a náročnost nás solidně nabíjí.

A to přestože se mnohdy moc nevyspíme, jak chceme dodělat novou funkci, či připravit nějaký report, analyzovat historická data, …

Ale hodnotíme to neskutečně pozitivně. 🙂

Dnešní článek bude na první pohled takovým nesourodým mixem informací, ale přesně takový ten měsíc naživo byl – hodně intenzivní, rychlý a neskutečně pestrý. Stále se něco děje!

Co každodenně řešíme

Držíme rozložení, které jsme si nastavili při koupi – já technologie/vývoj se zkušeným vývojářem Honzou, Jarda prodej/marketing. Support se prolíná prací nás obou a pomáhají nám skvěle Péťa i Káťa, takže máme stále solidní oporu.

Aneb typizovaně ze supportu:

  • jak napojíme náš e-shop xyz na affiliate program,
  • kde získat nové partnery,
  • jaké reklamní prvky doporučujete připravit,
  • kolik času je potřeba věnovat správě,
  • kde najdu statistiky pro xyz,
  • rychlost návratnosti affilu,
  • jak vyexportovat data za xyz,
  • pokročilejší sledování affilu,
  • a další desítky variací a jiných situací …

Ale už cítíme, že za ten měsíc jsme zkonzultovali desítky AffilBoxů, takže už nám to jde od ruky. A mnohdy tušíme z prvního e-mailu na SupportBoxu, v čem bude případný problém, či kde je „zakopaný pomyslný pudl“.

Pro představu:

Počet dotazů/zpráv za listopad 19

Někdy jde totiž o nejen o znalosti samotného systému, technologie, napojení, … ale schopnosti zjistit od protistrany co vlastně je konkrétně problémem, s čím potřebuje pomoci, …

Redesignové mezidobí

Aktuálně jsme v určitém mezidobí, protože potřebujeme přesunout všechny naše klienty na nový design. Jen ten má v sobě nové funkce a bude dál rozvíjený.

Čistý, moderní a responzivní design

Finálním termínem (kvůli Vánocům) je 15. 1. 2020, od toho data se nám odlehčí a budeme moci všechny novinky lifrovat ke všem klientům.

Jestli máte jako inzerenti svůj affiliate program ve starším designu, a chcete přejít už dříve, napište nám na podporu (nebo využijte odkazu z administrace).

Nebo z pozice partnera trochu popožeňte svůj oblíbený program, aby se přesunul na novou verzi. O:)

Vývoj

Máme připravené (i nasazené na ostré verzi) nové funkce, ale prosinec je díky vánočním svátkům dost hektický sám o sobě, takže jejich promo si necháme na leden. A docela nás baví, že různé nové funkce a vychytávky, nám nadšeně hlásí naši uživatelé. O:)

Už takhle se nám povedlo od koupě přivést na svět Pokročilé statistiky pro partnery, časové filtrování ve statistikách i 2FA zabezpečovací vrstvu pro všechny naše uživatele (jak partnery, tak inzerenty).

Náhled nového časového filtrování

Funkcí, které bychom mohli udělat, máme v Trello zásobníku přes 100, ale ty patří prozatím do seznamu nice-to-have. V Must-have máme klíčové věci, které jsme si při prodeji vytyčili jako první velké kameny na odvalení.

Máme v plánu i mít veřejně (byť zpětně aktualizovaný) jednoduchý „dev-log“ novinek, funkcí, ať všichni mají jasný přehled co se děje nového.

Nové funkce

Jedním z nich byly právě statistiky, ale ty další jsou násobněji komplexnější. Takže budou i déle trvat, ale budou mít také efekt na všechny naše uživatele…

Drobnosti typu stěhování webu kvůli single-point-of-failure k Stable.cz, variabilnější exporty, vylepšení API, rychlejší založení kampaně, rozdělení nastavení do tabů, pilování responzivky webu, ochrana / cache přes Cloudfare, kotvy v nápovědách, live search na webu, zlepšení developmentu, zrychlení aplikace jako celku, … nemá smysl moc rozebírat, to jsou průběžné drobnosti a radosti každodenní práce.

Aneb za listopad +40 hotových úkolů, v prosinci to nebude o nic menší číslo…

Ne vše jde tak rychle, jak si všichni přejí

Ten kdo má SAAS aplikaci, tak chápe, že ne vše, co se dělá, má oslnivý a rychlý efekt na frontendu pro zákazníky, ale je to hluboká práce, která rozváže ruce v budoucnu…

Přesně s tímhle se také potýkáme, takže už v listopadu se dělaly úpravy, které po kouskách využijeme a primárně z nich budeme těžit až třeba v únoru 2020…

Je to běh na dlouhou trať. Tak jako celé mé podnikání, takže to mi vrásky nedělá, naopak mi ty vyhovuje. Nepotřebujeme oslnivého a extrémně škálovaného „unicorna“, ale stabilní a profitabilní firmu, která má přesně takový počet lidí, který potřebuje a je na ní vždy 100% spolehnutí.

Jak vypadá část našeho pracovního Trella

Nová zpětná vazba i jména

Těší nás, že se k nám dostalo hodně zpětné vazby od našich klientů, jak k funkcím i tak samotnému převzetí AffilBoxu. Někteří dokonce to viděli jako další stimul pro trh a jejich konkrétní affiliate programy.

Tím, že jsme poměrně plošně komunikovali prodej AffilBoxu (Czechcrunch.cz, Tyinternety.cz, Startupjobs.cz, Borovan.cz, Ipodnikatel.cz, Biznisklub.sk, a další) dostal se affiliate jako takový do povědomí hodně lidí z e-commerce a saas světa.

Což se projevilo hned na nových klientech AffilBoxu, kteří budou s affilem začínat, ale i těch, kteří už jinde působí. Máme i pár velkých hráčů, kteří s affilem nikdy nepracovali, ale budou mít svůj program u nás přibližně v Q1 2020.

Narovinu a objektivně – budou to bomby (nejen české), které nikdo nečekal. 🙂

Co plánujeme pro stávající klienty?

V rámci servisu pro programy máme své plány, jak jim pomoci. Začátkem bude vyškolení (a certifikování) dalších affiliate manažerů, kteří budou vybrané programy externě spravovat.

Proběhlo už první školení v Brně (článek o něm bude koncem týdne), máme z něj video-záznamy (moje část má téměř 3 hodiny!) a budeme je poskytovat postupně našim klientům a správcům).

Snímek z mého zaučování v AffilBoxím rozhraní

Odlehčíme aff. manažerům

Pokračovat budeme automatizací některých jejich úkolů, ulehčení správy (reporty na míru inzerentovi, …), poloautomatizací aktivování partnerů, …

Cílem je odlehčit aff. manažerům, aby se mohli věnovat primárně hledání nových a cílenému motivování stávajících partnerů. Přesně to, co znám ze své praxe aff manažera (aktuálně z Econea.cz a Naturhouse CZ i SK).

Btw. Econeáčtí affiláci teď jedou solidně 😉

Solidní výsledky za posledních 30 dní

Plus „našim“ správcům programů chceme nasdílet naše procesy, know-how, které jsme si oba za roky nashromáždili a vypilovali.

Jak to vnímáte vy?

Jaký je váš názor na AffilBox? Změnilo ho nějak naše přebrání v minulém měsíci? Líbí se vám novinky?

8 komentářů ke článku “AffilBox – měsíc poté… jaké to je?”

  1. Petr S. napsal:

    Díky moc za ty statistiky a trendy – chyběly mi a teď už je to citelně přehlednější!

    • Ondřej Martinek napsal:

      Není zač, mně také chyběly – kdybyste měl další nějaké nápady na vylepšení, ozvěte se. 🙂

  2. Fila napsal:

    Solidni posun – jsem rad, ze se vse posuva dale.

  3. Tomáš napsal:

    Gratulace kluci! Vypadá to perfektně..

  4. Jan napsal:

    Já tobě a Jardovi přeju, ať vám to zapálení vydrží ideálně napořád a s tím čeká AffilBox skvělá budoucnost.

Přidejte komentář

Kliknutím na tlačítko PŘIDAT KOMENTÁŘ udělujete
souhlas se zpracováním osobních údajů.

Pošlete tento článek e-mailem: