Affilbox.cz se prodal… a my ho koupili!

Jistě vám už neutekla informace, že největší česká affiliate platforma AffilBox.cz se prodala. Letitý projekt (nedávno oslavil 8. narozeniny) Mária Roženského už má nové majitele.

A jsme jím my – naštěstí nemluvím o sobě v množném čísle, protože jsem to já a kolega z oboru Jaroslav Janíček.

Jak se to stalo?

S Jardou, affiliate manažerem na volné noze, se známe z Affiiliate čtvrtků. A to rozhodně nebyl některý z těch posledních. Byl to AČ na podzim roku 2015 – na něm představil právě Mário koncepci pravidelných schůzek, telefonátů, které se označují jako mastermind.

Od té doby jsme každý týden měli společně podobný skype/messenger telefonát (i s pár dalšími přáteli z oboru – Pepou Kroupou a Honzou Janouškovcem), kde jsme řešili naše aktivity v rámci affilu, podnikání…

Affiliate vzdělávací kurz

Právě i na jednom z mastermindů jsme přišli s nápadem, že bychom chtěli udělat kurz pro inzerenty a nové affiliate manažery. Protože s Jardou jsme oba naráželi na to, že náš čas je omezený, ale příval zakázek na konzultace, nastavení a správu programů neustává a spíše jen roste. A vlastním produktem (kurzem řekněme) bychom si mohli do budoucna citelně ulehčit.

Když jsme dali dohromady nástřel obsahu, struktury, … napadlo nás, že bychom se mohli domluvit s Máriem, který už dříve podobný kurz udělal – bylo to AffiliateAcademy.cz. Původní plán bylo vybarterovat licence Affilboxu právě pro náš kurz, protože přesně na něm by si mohli naši studenti vše otestovat a hned spustit program.

Long story, short version…

Sešli jsme se nedávno, v době, kdy finišoval extrémně táhlý a náročný redesign celého AffilBoxu. Domluvili jsme se, ale po pár schůzkách jsme neodjížděli jen s příslibem licencí AffilBoxu pro náš kurz, ale i s možností převzetí celého AB.

Narovinu na Máriovi už bylo vidět, že se sice blíží k vytyčenému cíli, launchi nové verze aplikace, ale už toho má poměrně dost. I kvůli rostoucí jeho další firmě SupportBoxu, nemohl věnovat tolik úsilí a energie jeho affiliate aplikaci.

A naše nadšení pro další nakopnutí affiliate scény mu připomnělo jeho dřívější energii, když před lety startoval Affilbox. Od toho už nebylo moc daleko k zažehnutí nápadu, jestli nechceme celý AffilBox sakumprásk koupit.

Jak to probíhalo?

Vše dopadlo rychleji, ba dokonce i přirozeněji, než by kdokoliv čekal. Už dříve jsem měl kolem jiného projektu velká jednání o investici, takže jsem byl v druhé pozici, než dnes. Byla to skoro zákopová válka, hodně třecích míst, příprav na jednání, hodinové schůzky, … S Máriem (potažmo jeho Affilboxem) to bylo přesně opačné.

Řešili jsme sice také důležitá data, přípravy obchodu, … ale vše najednou jakoby do sebe zapadalo. Jeli jsme na schůzku, kterou jsme čekali v délce několika hodin a my jsme vše probrali během 50 minut a ani jedna strana neměla žádné další otázky, podbody, problémy… vše běželo jako po drátkách.

Kruh se uzavřel

Historicky jsme affiliate partneři (moje první konverze se datuje do února 2010), affiliate manažeři a teď budeme rozvíjet affiliate platformu. Je to jako mýtický ouroboros neboli had, který požírá sám sebe.

Prošli jsme si všechny patra, které nabízí náš oblíbený affiliate marketing a díky tomu máme unikátní možnost ovlivňovat a rozvíjet českou (a časem třeba i zahraniční) affiliate scénu.

Co bude dál?

AffilBox.cz jsme převzali tak, jak doteď běžel, těsně a dle nás i úspěšně je za námi redesign celé aplikace.

Pokračujeme v rámci mezí se stejným týmem, dál bude AffilBox vyvíjet šikovný developer Jan Neškudla, otec celého kódu. Tolik oblíbená supporťačka Káťa Střelcová nám bude ještě chvíli pomáhat s podporou. Dále nám bude dle potřeby a chuti pomáhat se školeními či konzultacemi.

Otěže podpory po ní postupně přeberu já společně s již zaučenou Petrou Novotnou. Ta už na dotazy AffilBoxích zákazníků a partnerů odpovídá několik měsíců, takže se na ní i vy můžete spolehnout.

Já díky svým zkušenostem s řízením developmentu a SAASka budu mít na starosti s vývojářem a kodérem technický chod a rozvoj AffilBoxu. Jarda díky svému obchodnickému skillu bude mít na starosti nové zákazníky, marketing a PR.

Budeme stavět na tom, co Mário aplikaci od začátku vetkl – stabilitu, spolehlivost a skvělý support. Redesign byl sice táhlý náročný, ale nutný, protože se díky němu přepsalo 90 % celé aplikace a my na novém a čistém kódu můžeme stavět.

Brzy pro vás budeme mít novou verzi statistik, podíváme se na zoubek i trackingu a naše Trello už obsahuje seznam přes 50 nových funkcí. Máme tedy hodně práce před sebou, takže už vás nebudu zdržovat a jde se makat.

Díky za důvěru a jede se dál!

Přidejte komentář

Kliknutím na tlačítko PŘIDAT KOMENTÁŘ udělujete
souhlas se zpracováním osobních údajů.

Pošlete tento článek e-mailem: