„Jedno vím určitě, již bych znovu nešel do online magazínu.“ – ROZHOVOR s affilákem Josefem Kroupou

Čas k přečtení: 9 minut

Tímto rozhovorem otevírám nové kolo rozhovorů (které jsem dříve jen nakousl, ale pořádně neroztočil). Budu v nich rozebírat práci mnoha úspěšných affiliate partnerů a manažerů programů. A věřím, že budou přínosné pro všechny mé čtenáře!

Ahoj Pepo, pro affiláky a mé čtenáře jsi určitě známý, ale klidně se ve stručnosti představ.

Ahoj, jmenuju se Josef Kroupa, na internetu v různých formách podnikám přes 12 let.

Posledních 7 let se věnuji rozvoji svého svatebnímu magazínu SvatebniAsistentka.cz, který se v posledních letech stal mým hlavním projektem, a tak by se dalo říci, že jsem svatební asistentka na plný úvazek. 😀


Jako affiliate partner, který vydělává peníze na internetu, jsi známější díky zmíněné SvatebníAsistentce – jak se jí daří? Budeš ji dále rozšiřovat, nebo už není kam?

Po loňském redesignu a kompletní změně struktury webu, kterou jsme bohužel nasadili v nejhorší možnou dobu, a sice před nadcházející sezónou, se návštěvnost krátkodobě propadla.

Ale díky včasné nápravě chyb se nakonec webu podařilo udržet na špičce svatebních webů u nás. Na podzim navíc tento můj projekt získal cenu Affiliate projekt roku, což mi po těch letech budování udělalo obrovskou radost. 🙂

Výhra v soutěži Affiliate projekt roku

Prostor pro zlepšování tu stále je, nápadů mám v záloze hned několik, bohužel/bohudík se stále jedná o one-man-show projekt (vyjma prvotního copy, které stejně následně přepisuji :-D), tudíž jsem nejužším hrdlem stále já a má ochota či neochota na webu neustále pracovat.

Jak zpětně hodnotíš redesign na míru své SvatebníAsistentky? Poskočily nějaké metriky výš (rychlost, doba strávená na webu, konverzní poměry, …)?

Redesign hodnotím jako nejlepší možnou věc, kterou jsem pro tento svůj web mohl udělat. Bohužel se nám příprava protáhla o pár měsíců a redesign se nasazoval před začátkem svatební sezóny, do toho přišly nějaké technické problémy, tisíce chybových stránek 404, …

I tak se ale webu podařilo zvyšovat návštěvnost, i další tebou zmíněné metriky. Co mi ale dělá největší radost je fakt, že jsem na konto asistentky od redesignu dostal hned několik kladných referencí, a to nejen z řad affiláků, ale hlavně od návštěvníků mého webu.

Když vám návštěvnice webu při telefonickém hovoru poděkuje za váš web s tím, že se dle jejího názoru jedná o nejlepší svatební web v ČR a že děkuje za nabízené informace, které jí pomohou s přípravou svatby, člověku to naše neosobní online podnikání začne hned dávat o něco větší smysl…

Skvělá práce s SA – když je úspěšná on-line, nezvažoval jsi nějakou expanzi do off-linu? Vím, že tam už jednu akvizici máš a poměrně úspěšnou.

O offlinu jsem uvažoval už několikrát, a to například poskytováním služeb například formou fyzické svatební asistentky. Vždycky si pak ale řeknu, že bych asi nikomu nechtěl zkazit svatbu. 😀

Jasně, mohl bych pouze založit firmu, sbírat poptávky na webu a mít zaměstnance, kteří by svatební služby zajišťovali, ale v mém dalším offline podnikání, které jsi zmínil, problém se zaměstnanci a brigádníky řeším neustále, tudíž nevím, jestli se do toho chci pouštět.

Na druhou stranu mám domluvenou spolupráci se svatební agenturou, které bych poptávky pouze předával a provozoval si tak v podstatě vlastní affiliate program. To je cesta podle mého gusta. Jen to ještě celé zprocesovat… 🙂

Práce u pláže má prostě své kouzlo

V rámci affilu rozvíjíš vícero webů, nebo své úsilí směřuješ radši do jedné niky a silnější „autoritativnějšího 1 webu?

Byly roky, kdy jsem měl desítky projektů, abych nakonec zůstal pouze u asistentky. Po určité době mě ale začaly „svrbět“ prsty a z práce na jednom, a tom samém projektu, jsem na sobě začal pociťovat syndrom vyhoření.

Rozhodl jsem se tak, že se pustím do práce na nových projektech a začal jsem realizovat dva nápady, které mě napadly ještě ten samý den :-D. Takže to různě střídám, ale asistentce věnuji 99 % svého pracovního času. I to je důvod, proč chci rozjet spolupráci s brigádníkem, aby mé další weby neupadaly, ale začaly pořádně růst.

Hodnotíš zpětně to, že jsi začal o SvatebníAsistentka.cz více mluvit, psát o ní a tedy i ukazovat své know-how, jako pozitivní krok? Spousta affiláků se tohoto řekněme coming-outu bojí, aby je někdo zbytečně neokopíroval.

Ano, hodnotím to jako velmi pozitivní krok a strategii. O mém webu začalo více mluvit a psát, navíc jsem rád, že můžu být fyzicky spojován s konkrétním projektem. A nejsem jen ten affilák, který dělá své projekty a nikdo ani pořádně neví, jaké.

Tím, že byla asistentka čistě magazínem, její kopie mohly vyrůst jako houby po dešti. Ale pořád bychom naráželi na to, že svatby jsou relativně malý segment a ryze koncipované magazíny jsou ziskové jen velmi těžko.

Další problém pro affiláky, a částečně i pro mě, je absence ryze svatebních affilů. Ty funkční bychom snadno spočítali na prstech jedné ruky. Výkony v některých z nich jsou navíc mizerné a málokdo by se z nich uživil.

I to byl jeden z důvodů, proč jsem původně jednoduchý svatební magazín rozšířil o e-shop, svatební půjčovnu a katalog svatebních dodavatelů.

Ani v houpacích sítích to není k zahození

Vznikaly nějaké tvoje kopie?

Nějaké svatební magazíny vznikaly a vznikají, ale co vím, tak žádné od lidí, které bych znal z onlinu.

Zároveň některé svatební weby zanikají – některé z nich se mi podařilo koupit, u jiných mám koupi rozjadnanou či čekám na expiraci domény.

Když jsi už nějaké weby kupoval – jak sis pro sebe stanovil cenovku, aby mělo daný web koupit a dál rozvíjet?

Při nákupu se snažím odhadnout reálné měsíční příjmy daného webu a pokud možno, nechám si doložit příjmy od prodávajícího. Dívám se, jak se daný web umisťuje ve vyhledávačích, jaké na něj vedou odkazy, zda je web aktuální a je na něj pravidelně přidáván obsah nebo web jen skomírá.

Problém pak občas nastává u dražeb domén, kdy se občas nechám strhnout a doménu vydražím za podstatně vyšší částku, než jsem původně plánoval :-D.

Podařil se ti v poslední době nějaký husarský kousek? Nějaká nová marketingová metoda? Nová spolupráce či zajímavý monetizační model, který není čistě affiliate?

Stále více se snažím prorazit u mediálních agentur, abych se dostal k větším inzerentům. Pro vstup je však potřeba vcelku vysoká měsíční návštěvnost, které věřím letos dosáhnu. 🙂

Mám vymyšlenou i jednu zajímavou spolupráci v segmentu, kde je obrovský potenciál, ale konkurence je téměř nulová, ale i zde potřebuji zapracovat na zvýšení návštěvnosti.

Pokud se mi to povede a dokopu se k tomu, určitě na toto téma připravím článek na svém blogu.

I při cestování se snažím najít prostor pro cvičení

Co bys udělal, kdybys dnes o všechno přišel, všechny weby, marketingové kanály a přesto bys chtěl dál v affilu působit jako partner. Jak bys postupoval? Jak vybíral směr, technické řešení, obsah, …?

Jedno vím určitě, již bych znovu nešel do online magazínu :-D. Je za tím práce na dlouhé roky, navíc s velmi nejistým výsledkem.

V hlavě mám stále námět na dva až tři projekty v segmentech s vysokým potenciálem, kde jsou navíc vysoké návštěvnosti a skoro zde není konkurence, tak bych určitě věnoval veškeré síly do nich.

Co se týče technického řešení, jednoznačně bych své projekty budoval na WordPressu a tvorbu obsahu bych od první chvíle delegoval.

K tomu bych možná přibral správu několika málo affil programů, a třeba bych nabral odvahu a začal bych školit SEO.

Jako asi každého tě napadají nápady na nové webové projekty, spolupráce… a pravděpodobně si je dáváš do šuplíčku – můžeš se s mými čtenáři podělit o některý, o kterém víš, že ho určitě nebudeš realizovat?

V tomto bodě budu muset čtenáře bohužel muset zklamat, jelikož aktuálně zkouším rozjet spolupráci s brigádníkem, který bude na základě mnou provedeného školení, mé nápady realizovat. Tako možná někdy příště :P.


To nevadí, že se nepodělíš. 🙂 A teď tematicky dál. V rámci affilu se věnuješ i správě programů? Nabíráš nové?

Jelikož se snažím plně věnovat Svatební asistentce, své další aktivity v oblasti ve správě affiliate programů jsem řádně osekal a letos jsem pustil dva programy. Jeden z nich jsem spravoval přes 5 let…

Nové programy aktuálně nenabírám a nabírat výhledově nebudu.

Myslíš si, že je u nás dostatek affiliate správců?

Vím, že správců affiliate programů je v ČR stále velký nedostatek a poptávka velmi převažuje nabídku.

Jak si myslíš, že se dá stimulovat počet aff. správců u nás? Více školení? Více PR osvěty?

Myslím si, že je to cestou zmíněné osvěty. Vždyť affil manažera může dělat každý, kdo má počítač, přístup k internetu, chuť učit se nové věci, a kdo dokáže sesmolit pár smysluplných vět.

Po technické stránce se jedná o „profesi“, kterou se dá osvojit během velmi krátké doby a pokud to srovnám s nároky například na SEO a PPC, ty jsou v oblasti správy affilu minimální.

Co si jako aff. manažer říkáš o trendu posledních měsíců: škrtání provizí, zmenšování doby platnosti cookies, zavírání affiliate programů – čím to může být způsobené?

Tato situace se mi nelíbí, a to jak z pozice affiliate manažera, tak i ze strany affiláka. Affiliate spolupráce vždy byla založena na vzájemné důvěře a nastavení stálých pravidel mezi inzerentem a partnerem.

Jakákoliv změna podmínek pak může dost výrazně narušit křehkou hranici mezi ziskovostí projektu a prodělkem a může mít pro daného affiláka až katastrofický dopad.

Musel jsi k něčemu takovému také přistoupit u svých programů? Kvůli třeba snaze snížit PNO (potažmo zvýšit ROI) celého affilového kanálu?

Sám jsem naštěstí v mnou spravovaných programech k tomuto kroku přistupovat nemusel – vždy se snažím inzerenta přesvědčit o tom, že affiláci nejsou jen paraziti, jak si někteří provozovatelé e-shopů myslí.

Affil považuji za další marketigový kanál, který by měl každý prodejce služeb nebo zboží zařadit do svého marketingového mixu. Vždyť i díky affilu se dokáží dostat k zákazníkům, kteří by na jejich produkty a služby nikdy nepřišli.


Na blogu v rámci reportu za 2018 jsi vypsal 8 cílů na letošní rok – podařilo se ti už nějaký z nich splnit?

Přiznám se, že jsem se musel k mým cílům pro letošní rok vrátit, abych si ověřil, které z nich už jsem skutečně splnil :-D.

Jedním z nich je dříve zmíněné opuštění dvou affiliate programů, které mi braly čas, a osobně jsem v nich neviděl další prostor pro růst.

Rovněž klientskou práci již striktně odmítám. Sice jsem cestou do Mexika odmítl velmi zajímavou zakázku, která by mi cestu pravděpodobně uhradila, ale naštěstí jsem ji s díky odmítl a úsilí věnoval rozvoji svého svatebního magazínu.

Díky cestě do Mexika, Belize a na Kanárské ostrovy jsem letos v zahraničí strávil 45 dní a splnil tak cíl žít alespoň měsíc v zahraničí.

Dvoufázové tréninky v posilovně už mám také za sebou. Zlepšení jsem na sobě pozoroval, ale regenerace mi činila relativně velké problémy. Nyní zkouším klasickou posilovnu kombinovat s cvičením s vlastní vahou a musím říct, že výsledky začínají být za těch pár měsíců lepší, než při dvoufázových trénincích :).

Co mi radost nedělá, je můj blog. Bohužel jsem se letos nedokopal k sepsání žádného článku (i když mi jich pár čeká v šuplíku). Tak snad se mi podaří splnit i tento cíl :-).

Jaké máš návyky v práci? Více ti vyhovuje práce doma, či v kanceláři? Nebo dokonce vyloženě na cestách?

Pracovní návyky neustále měním. Letos se mi ale osvědčilo striktní oddělení práce z domu a z kanceláře.

Pracovat letos chodím výlučně do kanceláře, doma už nepracuji vůbec. Co mi vyhovuje asi nejvíce, je kompletní omezení práce o víkendech. 🙂

A práce na cestách? Ta je nejlepší, člověk při ní vůbec neprokrastinuje. 🙂

Celou dobu píšeš na svém blogu o affilu a celkově vydělávání na internetu – nenapadlo tě někdy vzít tvé zkušenosti, know-how a vložit je do nějakého produktu, on-line kurzu či offline školení?

Nebudeš tomu věřit, ale o školeních uvažuji stále častěji. Jelikož bydlím v městě, které má se spádovou oblastí okolo 300 tisíc obyvatel, dalo by se mezi firmami a soukromými subjekty najít mnoho zájemců o školení například na téma SEO, kde se cítím velmi silný, a kde věřím, že bych měl i díky letité praxi, co nabídnout.

Koncept už mám vymyšlený, co mě ale brzdí, je jednoznačně moje hlava a má šílená nervozita. Kdo chce vidět na vlastní oči, o čem mluvím, ať si na Youtube najde video Ahoj, jmenuju se Pepa Kroupa…

Z toho videa jsi se už určitě ponaučil 🙂 Takže školení spíše osobní pro třeba 5-10 lidí, ne video-kurz/infoprodukt jak je dnes oblíbené?

Máš pravdu, z videa jsem se ponaučil – už žádné točit nebudu :D. Pokud bych školení dělal, určitě by byla určena spíše pro menší skupiny lidí. Nebránil bych se ani workshopu, kdy by si každý z účastníků školení vzal svůj notebook, rozebral by se jeho projekt a celé školení by se tak točilo kolem reálných příkladů z praxe.

Video-kurzů na toto téma se dá na internetu najít hned několik, a to neplacených a od mnohem lepších řečníků, takže do této oblasti se rozhodně pouštět nehodlám.

Při cestách jsme využili i služeb coworkingu


Poslední dobou jsi psal na blogu o cestování a práci na cestách – jak to zvládáš s time-managementem?

Cestování a práce, to je otázka, kterou dostávám stále častěji. Tím, že mé podnikání je čistě onlinové, dá se s cestováním skloubit jednoduše. Jedinou podmínkou pro výběr lokality, kam cestuji tak zůstává dostupný a kvalitní Internet.

Na mé poslední cestě v Mexiku jsem denně pracoval více, než pracuji tady v ČR v kanceláři.

Když můžu pracovat u pláže, v příjemném prostředí, práce jde snadno od ruky, a o případné prokrastinaci nemůže být ani řeč, takže jsem při této práci i násobně efektivnější. 🙂

To ani nemluvím o tom, že při cestování s dalšími lidmi, kteří podnikají v online marketingu, máš ihned po ruce hned několik oponentů pro své nápady a svou práci. Okamžitá zpětná vazba, často s velmi odlišným pohledem na věc, mě vždy posune o řádný kus dopředu.

Jak vybíráš/vybíráte jednotlivé destinace na práco-cestování?

Destinace vybírám vždy s ohledem na dostupný internet. Loni jsem byl přes 80 dní v zahraničí, ale bez notebooku jsem byl (cíleně) jen 5 dní, a to při svém pobytu v Budapešti. Takže internet je pro mě povinnost :). Žádná další kritéria pro výběr destinace nemám.

Jak vypadá tvoje ideální pracovní místo? Je to čistý notebook, nebo celá pracovní stanice s ext. klávesnicí, více monitory, myší, .. ?

Mým ideálním místem je jednoznačně notebook připojený ke klávesnici, myši a velkému externímu monitoru.

Jaké desktopové či webové aplikace či nástroje používáš pro efektivní správu programů či svých affiliate webů?

Na mé práci je skvělé, že vyjma notebooku (který si můžu v nejhorším případě půjčit), mi stačí pouze internetový prohlížeč. Ten používám od Google Chrome, dále pak používám program Sublime text pro úpravu CSS a PHP, Filezillu pro připojení k FTP, Photoshop pro úpravu grafiky, kancelářský balík Office pro práci s dokumenty. A v poslední době si neumím představit práci bez Spotify. 😀

Já ti děkuji za rozhovor a ať se ti dál v on-linu i off-linu daří!

16 komentářů ke článku “„Jedno vím určitě, již bych znovu nešel do online magazínu.“ – ROZHOVOR s affilákem Josefem Kroupou”

  1. Adam Gajdečka napsal:

    Skvělý rozhovor. Jsem rád, že v ČR vzniká kvalitní obsah v tomto segmentu 🙂

    • Ondřej Martinek napsal:

      Díky moc za zpětnou vazbu! Rozhovorů určitě bude přibývat, už je domluveno cca 10 dalších.

  2. Jirka napsal:

    Pro mě, jakožto majitele malého svatebního magazínu je tohle čtení velká inspirace.
    Já ho provozuji rok, návštěvnost pomalu stoupá, výdělky ale ne.
    Pepovi přeji hodně štěstí s dalším rozvojem

  3. Wladass napsal:

    Díky Ondřeji. Konečně trochu ožije #czaffil scéna a nebudou tu jen přiblblý obecný přednášky a nic neříkající blogposty 🙂

    • Ondřej Martinek napsal:

      Díky! A souhlasím, je potřeba začít víc makat, ať už nikdo nedepkuje a nestěžuje si. 🙂

  4. Petr Malec napsal:

    Pěkný rozhovor, každopádně si nedovedu práci na pláži dle fotek Pepy představit. Zkoušel jsem to jednou a měl jsem písek úplně všude.

    • Ondřej Martinek napsal:

      Díky za komentář 🙂 s tím pískem jsem to slyšel už od hodně nomádů… třeba se Pepa pochlubí jak ho vysypával z klávesnice 🙂

  5. Wladass napsal:

    Jo a když už jsme u tý práce, tak si fixni smajlíky v komentářích 😀

  6. Jirka Langer napsal:

    Supr rozhovor, díky kluci 😉

  7. Jan Pokorný napsal:

    300tis. obyvatel včetně spádových oblastí, jako je Hradec Králové apod. 🙂
    Hezký rozhovor. Video na YouTube je vtipné, dobře že tam není ta přednáška Jak jsi málem prodělal kalhoty, to jsem s tebou hodně soucítil. Já bych doporučil neohlížet se na spisovnost, mluvit tak jak ti huba narostla, protože důležité je to know-how, kvůli kterému tam ty lidi přijdou a to máš. Pro odvážné nabídnout zhodnocení webů přímo na místě a ideálně to potom propojit s nějakými dalšími službami od tebe a nebo se napojit na někoho, kdo je poskytuje (SEO, PPC, e-mailing).

  8. Josef Kroupa napsal:

    Jirko,
    s Tvým svatebním magazínem Ti přeji hodně úspěchů :).

    Mohl bys mě prosím kontaktovat, rád bych navázal spolupráci, ale nemůžu na Tebe nikde najít kontakt ;).

  9. Jirka napsal:

    Děkuji. Napíšu ti 😉

Přidejte komentář

Kliknutím na tlačítko PŘIDAT KOMENTÁŘ udělujete
souhlas se zpracováním osobních údajů.

Pošlete tento článek e-mailem: