Je vhodné, aby affiliate manažer byl současně partnerem?
Je důležité dodat, že myslím partnera v jím spravovaném programu. To, že affiliate manažer by měl mít praktické zkušenosti z propagace různých programů (v různých platformách) nepopírám a je to dle mě klíčové pro jeho práci.
Pojďme si rozebrat pár situací.
Čistý affiliate manažer – hledá nové partnery, radí stávajícím partnerům, vymýšlí nové motivační soutěže, komunikuje s partnery a jedině touto cestou sbírá zpětnou vazbu. Sám nepropaguje kampaň.
Testující affiliate manažer – to vše jako čistý manažer a k tomu testuje danou kampaň svými silami v účtu samotného provozovatele. Může přijít na problémy, které by mu affiliate partneři neřekli. Zisk z jeho úspěšných kampaní si nenechává, není ani vyplacen – zůstává provozovateli. Své zkušenosti a postřehy může „věnovat“ partnerům, aby všichni vydělali co nejvíce. Při % z obratu affiliate programu je tohle dle mě ideální varianta.
2v1 affiliate manažer – stejně jako čistý a testující aff. manažer, ale zisky z jeho kampaní jsou jen jeho. Ale snaží se zachovat dekorum neutrality, takže pro své kampaně nešmejdí v statistikách ostatních – ke kterým v mnoha partnerských platformách má jistě přístup.
Zlotřilý 2v1 affiliate manažer – dostává procenta z obratu programu jako „plat“ za své služby, sám propaguje spravovaný program jako partner a ještě k tomu využívá informace od ostatních partnerů (úspěšné weby a marketingové kanály) pro vlastní obohacení.
Jak se na tuto problematiku díváte vy? Pravděpodobně všichni odsoudíte poslední variantu – já též. Ale vidíte jako problém 2v1 versus Testující affiliate manažer?
Případně setkali jste se s nějakým z posledních 2 manažerů na české scéně? Díky za vaše komentáře, zajímá mě váš názor.
Pokud někdy budu affil manažerem, tak bych byl variantou č.4 :))
Je to nejspíše nejlákavější vzhledem k výdělkům – ale věřím, že morálka to moc manažerům nedovolí:) Tedy doufám:)
Jak to vnímám já je, že affiliate manažery si ti velcí hráči vybírají. Osobně neznám žádného manažera, který by zneužíval interní informace a nějak by na tom reálně profitoval. Spíše naopak. Profitují partneři, protože jim může prozradit něco, co zafungovalo mu. Tak to třeba dělám já.
Já jsem varianta 2 a zřídka 3.
Díky za zpětnou vazbu Mário:)
Ona je otázka, jestli je vůbec možné být číslem tři, protože vyhodnocená data ze statistik mám v hlavě a díky nim radím affilákům co použít, zlepšit, změnit a tím pádem je používám při tvorbě svého webu i kdybych nechtěl.
Jinak je ta varianta tři podle mě nejlepší pro všechny.
Ak by manazer vedel ako zarobit v danom programe, bolo by divne a podozrive, ak by to neurobil. Nemal by na ukor vlastneho partnerstva kratit zisk partnerov. Tiez treba upozornit ze affilbox je skvely, ale nie je to analytics… Neeviduje sofistikovane info o kampaniach partnerov, ktore by sa dali zneuzit v zmysle copy-paste. Ked nebodaj vyuziju partneri oznacenie kanalov, nic to este neznamena… Info o cieleni, vydavkoch, kreative vie obvykle iba sam partner. Ale mozno tomu vobec nerozumiem a poskytnete k tomu aj navod na zlotrnie.
V základu affilbox nepředává do rozhraní víc informací než kanál partnera (když ho sám partner vyplní), ale v nadstavbě myslím umožňuje zjistit URL adresy z kterých přicházejí návštěvníci přes affiliate odkazy – a z toho by se dalo dobře vyčíst, jaký způsob propagace je vhodný.
Jinak souhlasím s tím, že výdaje a částečně cílení nedokáže affiliate manažer ze statistik (ani z konkrétních webů) vyčíst. Přesto ho může i část informací správně nasměrovat.
Nakonci mal byt este zmurkajuci smajlik 😉 Krasny vecer vsetkym 🙂 Eva
Ještě bych k tomu přidal jednu variantu affiliate manažera a partnera v 1 osobě(můj případ). Manažer který se nejdříve vyzkouší jako partner zda kampaň opravdu funguje a konvertuje a vydělává mu pěkné peníze.
Své know how ale předává kompletně partnerům až nakonec přestane být postupně affilákem (všechny předané know how partneři bez okolků využijí a díky tomu manažer přichází o vlastní provize na úkor partnerů).
Tohle je asi 5. varianta, Manažer Gentleman:)
Taková sebeobětující verze affiliate manažera, který si musí zvážit, jestli se mu vyplatí být jen partnerem, partnerem i manažerem, nebo jen manažerem:) Věřím, že to spočítané máš a dobře to vedeš – třeba jako teď u NH.