Je vhodné, aby affiliate manažer byl současně partnerem?

Je důležité dodat, že myslím partnera v jím spravovaném programu. To, že affiliate manažer by měl mít praktické zkušenosti z propagace různých programů (v různých platformách) nepopírám a je to dle mě klíčové pro jeho práci.

Pojďme si rozebrat pár situací.

Čistý affiliate manažer – hledá nové partnery, radí stávajícím partnerům, vymýšlí nové motivační soutěže, komunikuje s partnery a jedině touto cestou sbírá zpětnou vazbu. Sám nepropaguje kampaň.

Testující affiliate manažer – to vše jako čistý manažer a k tomu testuje danou kampaň svými silami v účtu samotného provozovatele. Může přijít na problémy, které by mu affiliate partneři neřekli. Zisk z jeho úspěšných kampaní si nenechává, není ani vyplacen – zůstává provozovateli. Své zkušenosti a postřehy může „věnovat“ partnerům, aby všichni vydělali co nejvíce. Při % z obratu affiliate programu je tohle dle mě ideální varianta.

2v1 affiliate manažer – stejně jako čistý a testující aff. manažer, ale zisky z jeho kampaní jsou jen jeho. Ale snaží se zachovat dekorum neutrality, takže pro své kampaně nešmejdí v statistikách ostatních – ke kterým v mnoha partnerských platformách má jistě přístup.

Zlotřilý 2v1 affiliate manažer – dostává procenta z obratu programu jako „plat“ za své služby, sám propaguje spravovaný program jako partner a ještě k tomu využívá informace od ostatních partnerů (úspěšné weby a marketingové kanály) pro vlastní obohacení.

Jak se na tuto problematiku díváte vy? Pravděpodobně všichni odsoudíte poslední variantu – já též. Ale vidíte jako problém 2v1 versus Testující affiliate manažer?

Případně setkali jste se s nějakým z posledních 2 manažerů na české scéně? Díky za vaše komentáře, zajímá mě váš názor.

Rate this post

10 komentářů ke článku “Je vhodné, aby affiliate manažer byl současně partnerem?”

  1. David Eiselt napsal:

    Pokud někdy budu affil manažerem, tak bych byl variantou č.4 :))

    • Ondřej Martinek napsal:

      Je to nejspíše nejlákavější vzhledem k výdělkům – ale věřím, že morálka to moc manažerům nedovolí:) Tedy doufám:)

  2. Jak to vnímám já je, že affiliate manažery si ti velcí hráči vybírají. Osobně neznám žádného manažera, který by zneužíval interní informace a nějak by na tom reálně profitoval. Spíše naopak. Profitují partneři, protože jim může prozradit něco, co zafungovalo mu. Tak to třeba dělám já.

    Já jsem varianta 2 a zřídka 3.

  3. Ona je otázka, jestli je vůbec možné být číslem tři, protože vyhodnocená data ze statistik mám v hlavě a díky nim radím affilákům co použít, zlepšit, změnit a tím pádem je používám při tvorbě svého webu i kdybych nechtěl.

    Jinak je ta varianta tři podle mě nejlepší pro všechny.

  4. Eva Spirkova napsal:

    Ak by manazer vedel ako zarobit v danom programe, bolo by divne a podozrive, ak by to neurobil. Nemal by na ukor vlastneho partnerstva kratit zisk partnerov. Tiez treba upozornit ze affilbox je skvely, ale nie je to analytics… Neeviduje sofistikovane info o kampaniach partnerov, ktore by sa dali zneuzit v zmysle copy-paste. Ked nebodaj vyuziju partneri oznacenie kanalov, nic to este neznamena… Info o cieleni, vydavkoch, kreative vie obvykle iba sam partner. Ale mozno tomu vobec nerozumiem a poskytnete k tomu aj navod na zlotrnie.

    • Ondřej Martinek napsal:

      V základu affilbox nepředává do rozhraní víc informací než kanál partnera (když ho sám partner vyplní), ale v nadstavbě myslím umožňuje zjistit URL adresy z kterých přicházejí návštěvníci přes affiliate odkazy – a z toho by se dalo dobře vyčíst, jaký způsob propagace je vhodný.

      Jinak souhlasím s tím, že výdaje a částečně cílení nedokáže affiliate manažer ze statistik (ani z konkrétních webů) vyčíst. Přesto ho může i část informací správně nasměrovat.

  5. Eva Spirkova napsal:

    Nakonci mal byt este zmurkajuci smajlik 😉 Krasny vecer vsetkym 🙂 Eva

  6. frances napsal:

    Ještě bych k tomu přidal jednu variantu affiliate manažera a partnera v 1 osobě(můj případ). Manažer který se nejdříve vyzkouší jako partner zda kampaň opravdu funguje a konvertuje a vydělává mu pěkné peníze.

    Své know how ale předává kompletně partnerům až nakonec přestane být postupně affilákem (všechny předané know how partneři bez okolků využijí a díky tomu manažer přichází o vlastní provize na úkor partnerů).

    Tohle je asi 5. varianta, Manažer Gentleman:)

    • Ondřej Martinek napsal:

      Taková sebeobětující verze affiliate manažera, který si musí zvážit, jestli se mu vyplatí být jen partnerem, partnerem i manažerem, nebo jen manažerem:) Věřím, že to spočítané máš a dobře to vedeš – třeba jako teď u NH.

Přidejte komentář

Kliknutím na tlačítko PŘIDAT KOMENTÁŘ udělujete
souhlas se zpracováním osobních údajů.
Pošlete tento článek e-mailem: