Co vše musí affiliate manažer zvládat? #SUPERHERO
Jaké schopnosti, know-how a zkušenosti musí mít affiliate manažer, aby měl k dispozici alespoň základní šanci na postavení a spravování úspěšného partnerského programu?
Měl by znát affiliate i z partnerské stránky
Hodně aff. manažerů se mnou nebude souhlasit, ale je mi to jedno – jde o klíčovou znalost:
- různých technických řešení – Affilbox, Post Affiliate Pro, CJ, HashOffers a bezpočtu vlastních řešení, které i v ČR mají své místo (mnohdy se totiž používají lépe než klasická krabicová řešení),
- klíčových problémů – nepočítání konverzí, vhodnost použití # či ? v aff. linku, nemožnost linkovat aff parametry na hledání, nepřenášení cookies mezi zařízeními,
- praktického použití mnoha mark. kanálů – SEO, PPC, e-mailing, sociální sítě, RTB, …
- různých typů propagace – xml weby, recenze, magazíny, přímá arbitráž, e-mail, osobní doporučení, …
- odhadnout, jestli se pro daný segment e-shopu či prodejce služeb hodí affiliate.
Proč je ještě důležitý kontakt s affilem z partnerské strany?
Kdo se bude jako aff. manažer více snažit? Ten, který je rozhořčený z nekomunikace e-shopu či aff. programu, kde je zapojený jako affilák.
Pomalá reakce, nulová znalost oboru, nemožnost nasměrování k nejlepšímu mark. kanálu, nedodání pokročilých podkladů, iframů, xml… To vše odsuzuje aff. program k odrazování nových partnerů a demotivaci těch pokročilých.
Povahou to začíná
Více zde nerozepisuji určité povahové rysy, které se s touto řekněme podporující / správcovskou / marketingovou „pozicí“ pojí:
- empatie,
- trpělivost se začátečníky,
- cit pro čísla,
- neustálá chuť se učit,
- být viděn či slyšen v affil. komunitě, …
Co vše musí affiliate správce zvládat?
A co vlastně musí z toho všechno aff. manažer vykřesat, když je postavený před situaci, kdy má na zelené louce postavit funkční partnerský program? Funkčním se myslí, že bude na něm vydělávat jak e-shop, tak partner a i manažer bude dostávat pro něj přijatelný bakšiš (ať už fixní, výkonnostní či část z obojího odměňování).
Co je potřeba zvládnout:
- vytvoření provizního schéma a podmínek (provize, platnost cookies, min. výplata, metody výplaty, obch. podmínky apod.),
- vybrání vhodného řešení (Affilbox, Post Affiliate Pro, …),
- příprava úvodních informací pro začínající affiláky,
- vytipovat si první affiláky, kteří se do programu zapojí,
- doporučit vylepšení e-shopu z jeho praktických zkušeností pro lepší konverznost,
- nastavení tech. řešení v začátku ve spolupráci s programátorem,
- prvotní vykopnutí do #czaffil komunity.
Je to vše? Nebo mi něco vlastně chybí? Vlastně ano… To nejdůležitější nakonec.
Musí vydržet a „jen“ hledat nové partnery, péčovat o ty stávající, hledat nové partnery, péčovat o ty stávající, …
Chybí ještě něco?
Chybí mi něco v mých výčtech znalostí, zkušeností či vlastností správného affiliate manažera?
Zrovna teď přes víkend jsem zase přemýšlel, jestli bych neměl zkusit aspoň nějak pracovat pro klienty, ať už formou nějakých konzultací nebo i dlouhodobě a napadlo mě právě i affil. managování. Ale když to tak čtu, tak je to o dost náročnější, než jsem čekal, přece jen z pohledu partnera nejdou vidět všechny tyhle věci. Ještě, že jsi to sepsal, přišlo to „právě včas“ a zas mi to trochu rozhodilo tu mou naivitu 🙂 ještě že SEO/online marketing obecně není zatím tak „exaktní“ 😀
Tak tohle jsou zkušenosti po třeba 3 letech – na začátku do toho vlítneš ani nevíš jak a stavíš to dle svého nejlepšího přesvědčení. Z affilácké stránky víš, co tě žere na jakém řešení, na přístupu různých aff. manažerů a snažíš se to dělat lépe.
Až později zjistíš, že ne všechno je tak správně nastavené, zprocesované, vymyšlené, jak sis to představoval 🙂 Ten výběr řešení, nastavení provizního schéma je později už jen rutina, technické nastavení v podstatě stejné = největší zábava i práce přichází v posledním bodu – hledání nových partnerů a péče o ty stávající.
Trošku jiný pohled na to, co by měl affiliate manažer zvládat a jaké jsou hlavní prvky jeho práce jsem sepsal v článku pro Tyinternety
http://www.tyinternety.cz/prirucka-marketera/prirucka-marketera-affiliate-manazer-a-pet-piliru-uspechu/
Díky Mário – jsem rád, za každé doplnění 🙂
Cau, s tim Post Aff.Pro jsi slapnul trochu vedle:-)
Ahoj Roberte – nějaký důvod? 🙂
Minimalne tam ma figurovat VIVnetworks.com 🙂
V článku jsem řešil technické řešení a tam spadá Affilbox, PAP, HasOffers i CJ (považuji za ho platformu) – VIV je z mého pohledu support nadstavba pro CJ/aff. sít (v širším pohledu).
OK mas pravdu:-)
Díky 😀