Recenze affiliate softwaru Affilbox.cz – moje zkušenosti jako aff. manažera

Jaké affiliate řešení nejčastěji doporučuji pro své klienty v rámci affiliate správy? A proč konkrétně tohle? Jaké má výhody oproti ostatním? A co nevýhody, jistě je také má! Dnešní článek bude má výpověď či snad recenze affiliate nástroje Affilbox.cz, aneb moje zkušenosti s ním z pozice affiliate manažera i aktivního partnera.

V základu – je to software, který umožní propojit například e-shop s externími partnery. Těmi jsou většinou majitelé navštěvovaných webových blogů, magazínů, fór, … či zkušení markeťáci, co umí přivést cílenou návštěvnost.

Hlavní stránka AB s reálnými statistikami z provozu

Recenze affiliate softwaru Affilbox z pohledu správce programů

A právě umožnění spolupráce těchto 2 stran má na starosti AB. Na výkonnostní bázi pomáhá odměňovat tyto externí partnery dle předem zadaných podmínek. Například dostanou 10 % z ceny objednávky, kterou propagovanému e-shopu přivedou.

Takže odměňujete třetí stranu jen v případě, že vám prokazatelně přivedla objednávku, která je zaplacená a nevrácená v zákonné 14denní době.

Rozhraní

Designově je aktuální verze Affilboxu už bohužel pár let zastaralá. Je zde dvousloupcový layout, kterému bych samotnému nic nevytýkal, ale jeho vzhled (a možnosti přestylování) jsou na dnešní dobu omezené (v plánu je ale citelný redesign).

Webové aplikaci také chybí responzivní verze (popřípadě přímo mobilní aplikace), takže ovládání na telefonu není 100 % z uživatelského pohledu. Na plné funkčnosti to ale nic nemění a to je u takového softwaru to hlavní.

Každopádně v bočním panelu máte hlavní rozcestník napříč celou SAAS aplikací, takže jsou zde přístupné základní položky jako:

Z pohledu partnera

  • nástěnka,
  • fakturace,
  • reklamní kampaně
  • statistiky,
  • nastavení,
  • nápověda
  • a obchodní podmínky.

Z pohledu inzerenta

  • stejné položky jako výše +:
  • seznam uživatelů,
  • registrované weby
  • fakturační historie,
  • pluginy,
  • gdpr.

A k tomu samozřejmě všechny položky a odkazy, které tam ručně přidal inzerent či affiliate manažer.

Administrace Affilboxu ze strany inzerenta – s přestylováním designu do barev e-shopu

Technické možnosti odkazování

  1. partnerské odkazy
  2. přímé odkazování

Partnerské odkazy s affil ID

Affilbox v základu umí odkazování skrze tzv. partnerské odkazy. Ty mají v sobě unikátní identifikátor, který jasně určuje, kdo je doporučujícím partnerem a tedy komu náleží odměna při uskutečnění objednávky.

Tvar partnerského odkazu může být například tento:

https://www.affilbox.cz/?a_box=j4t3wjmp

Část za rovnítkem se mění dle propagujícího partnera – každý má svůj unikátní 1 kód, který používá napříč všemi marketingovými kanály.

Odkazy napřímo

Druhou variantou, mou oblíbenou z pozice partnera, je tzv. direct linking, neboli přímé odkazování. K němu musíte zaregistrovat svůj partnerský web do administrace AB a od momentu schválení inzerentem se všechny vaše odkazy a prokliky z vašeho webu berou jako affilové.

Tato možnost zrychluje nasazení aff. kampaně na zavedený web a také znemožňuje ruční úpravu či obcházení partnerských odkazů – třeba přes úmyslné odmazání affiliate identifikátoru ze strany zákazníka, apod.

Jaké reklamní formáty lze do AB nahrát

Partneři svého inzerenta sice mohou propagovat přes čisté html odkazy, ale vždy je lepší, když jim inzerent nabídne vlastní kreativy a třeba i atypické reklamní formáty. Zvýší tím šanci, že se do kampaně zapojí i začátečníci, kteří právě rádi pracují s bannery (ač to není nejlepší výkonnostní reklamní prvek na světě).

Jsou to:

  • statické bannery,
  • dynamické grafické bannery všech velikostí,
  • xml feed,
  • iframe.

Ve velikostech bannerů nejsou inzerenti omezeni, mohou nahrávat jak .jpg, .png, tak

Detail nahraného banneru společně s čistým a partnerským odkazem s affil ID

Tracking / sledování konverzí a prokliků

Pro sledování prokliků a konverzí používá Affilbox hned několik odlišných technologií. Část je veřejná a to ta, která pracuje se soubory cookies. Základní úroveň trackingu pracuje s běžnými soubory cookies třetích i prvních stran (záleží na nasazení kódů na straně inzerenta).

Druhá podúroveň pracuje s solidní technologií, která se jmenuje „evercookie“. Je to určitá nadstavba, která velmi komplexně dokáže uložit informaci o přiřazení prokliku/objednávky od partnera do prohlížeče návštěvníka.

Je tedy náročné tyto místně a technologicky oddělené informace smazat, takže je zajištěna velmi vysoká míra spárovatelnosti propagace od partnerů s reálným výkonem affilu jako marketingového kanálu.

Další možnosti jak rozšířit Affilbox o interní pluginy – napojení, CMS, další měny, …

Počty kampaní

Affilbox v základní licenci zvládne až 5 jednotlivých kampaní. 1 kampaní se zde rozumí například 1 e-shop/projekt/web, který má inzerent. Například inzerent má jen 1 e-shop na doméně dobryeshop.cz a ta zabere v AB jen 1 kampaň. Nezáleží tedy na počtu partnerů (těch může být klidně neomezené množství – s nadsázkou řečeno, jsme přeci jenom v ČR).

Dalšími kampaněmi, které inzerenti vyplní svou licenci Affilboxu bývají například jazykové mutace pro jednotlivé státy.

Například:

  • dobryeshop.de,
  • dobryeshop.sk,
  • dobryeshop.it,

Zastropování počtu kampaní v základní licenci AB je tedy 5 kusů. Pro vyšší počet (i pro komplexnější funkce pro partnery) je nutné si koupit vyšší licenci, která se jmenuje PRO. Ta nemá žádné omezení na počet kampaní.

Statistiky a analýzy

Partnerům i inzerentovi nabízí AB dostatečné statistiky pro vyhodnocení jednotlivých marketingových kanálů a kreativ. Partneři si mohou jednotlivé partnerské odkazy rozšířit o tzv. kanály.

Ve standardní verzi může být pro 1 odkaz jen 1 kanál (značí se &a_cha=), v případě PRO verze může řetězit vícero kanálů pro ještě přesnější definování zdroje či reklamního prvku.

Sekce statistiky se částečně liší pro inzerenty i partnery.

Inzerentské statistiky

Inzerenti mají navíc přehled výkonu affilu napříč jednotlivými měsíci s porovnáním:

  1. aktivity partnerů,
  2. konverzního poměru,
  3. průměrné objednávky,
  4. průměrné provize,
  5. kvality konverzí,
  6. provize na návštěvu,
  7. provize partnerů
  8. a počtu konverzí.

Část těchto dat mají partneři také k dispozici, ale jen vždy vůči vlastní propagaci a nemají je tak přehledně seřazené do jednotného grafu jako inzerenti.

Administrace základního Affilboxu – přehled běžných partnerských statistik

Informovanost partnerů

Partneři mají základní informace k dispozici na hlavní nástěnce, která je přístupná i bez registrace. Dále také v detailu kampaně, i skrze vnitřní CMS systém, který umožňuje tvořit jednotlivá články v rámci samotného AB. Ty můžete linkovat z bočnímu panelu společně s tematickou ikonkou a mít tak pro partnery komplexní informační servis.

Z mé zkušenosti používám do bočního panelu odkazy například na:

  • možnosti výplat,
  • návody na jednotlivé reklamní kanály,
  • odkaz a dokumentace k xml feedům,
  • rozcestník s všemi reklamními bannery,
  • různé návody, tipy a rady z praxe.

Tyto sekce mohou a nemusí být nutně přístupné bez registrace, takže si ty klíčové informace „zamknete“ pro partnery, kteří se pro ně musí registrovat.

Co vše tam může být, si můžete projít třeba na Affil.Econea.cz (nejvíce toho je po registraci partnera, ale i tak to postačí pro přehled).

Napojení na inzerenty/platformy

Affilbox nabízí solidní množství můstků, pluginů a přímých napojení jak do marketingových nástrojů inzerenta (zpravidla e-mailingu, livechatu, …), tak do technologických platforem a řešení, na kterých běží citelná část e-shopů a prodejních webů.

Nejznámější platformy s napojením na AB:

Shoptet, Fastcentrik, Webnode, Shopify, WordPress, OptimizePress, MioWeb, PrestaShop, Magento, Opencart, Eshoprychle, Atomer, ExitShop, Simplia, WooCommerce, UpGates, Byznysweb, Active24, …

Výčet hlavních přímých napojení na technoligická řešení e-shopů a mark. nástrojů

Nástoje s jednoduchým napojením:

Smartemailing, Mailchimp, FAPI, Anabix, Reservanto…

A samozřejmě napojit Affilbox lze na jakékoliv technické řešení, protože mimo tyto můstky/doplňky existuje standardní nasazení formou trackovacího a konverzního kódu. Trackovací kód se nasazuje na všech podstránky webu inzerenta a konverzní na děkovací stránku. Do konverzního se dynamicky jen propíší data z objednávky a je hotovo.

Cena / ceník

Affilbox nabízí 2 licence, které jsou obě placené 1x ročně. Jsou to:

  • Základní – 8 458 Kč/rok
  • PRO – 24 100 Kč.

Jednotlivé varianty se liší v poštu kampaní (max 5 pro standard, neomezeně pro PRO) a také technologickými možnostmi. PRO verze navíc umí:

  1. rozdílné provize dle kategorie zboží u inzerenta (zlepšuje PNO/ROI affilu jako kanálu),
  2. odkazování bez affiliate parametru (výrazný přínos pro SEO),
  3. automatický jazyk dle lokality partnera.

První 2 funkce jsou z mého pohledu aff. manažera extrémně užitečné a vždy se z mé zkušenosti zaplatily. Efektivnější rozdělení provizí je velký posun a k tomu čisté affiliate odkazy = solidní nakopnutí odkazového profilu propagovaného e-shopu.

Stabilnost / hostování

Affilbox je plně hostovaný software (označuje se jako SAAS) – tedy celý běží na serverech provozovatele AB. Zákazník tedy nemusí mít vlastní placený server, nahrávat aktualizace, udržovat stabilní připojení = o to vše se stará majitel AB.

Z mé zkušenosti (cca 10 let v affilu) si nepamatuji na žádné výpadky, které by postihly stabilitu či spolehlivost AB. Zde je tedy bezpředmětná spolehlivost a stabilnost. Nemám výtek.

Celkové hodnocení

Affilbox.cz je dospělá affiliate platforma, která nabízí dostatek možností pro partnery i inzerenty pro ideální výkonnostní spolupráci. Je to ale jen nástroj/aplikace, kterou musíte umět pořádně využít.

V aktuální podobě vidím jako mínus jeho grafické zpracování/design, ale během léta 2019 se bude finišovat velký redesign. Takže tato výtka pravděpodobně po jeho plošném nasazení padne.

I přes starší design mohu s klidným svědomím vám Affilbox doporučit pro vaše podnikání.

Klady

  • jednoduchá a intuitivní administrace
  • více možností odkazování
  • reporty a statistiky
  • stabilnost a spolehlivost
  • plně přeložená administrace do několika jazyků

Zápory

  • zatím chybí responzivní verze
  • nemá mobilní aplikaci
  • jen roční platba

Přidejte komentář

Kliknutím na tlačítko PŘIDAT KOMENTÁŘ udělujete
souhlas se zpracováním osobních údajů.

Pošlete tento článek e-mailem: