Zaláskovaná konference o copywritingu – COPYCAMP

Letošní copycamp byl pro mě první konferencí, na které speaker mohl (spíše mohla – byla to Pavlína Louženská z Hájedničky) říci:

„Rozsaďte se, abyste se poznali – kluk, holka, kluk, holka, … „

A ono to vážně fungovalo.

Mezi jednotlivými přednáškami se motiv lásky dále prohluboval – nejdříve jsme se s novým partnerem poznávali, hledali jsme společné linky, přišlo i první „rande“, polibek, imaginární stěhování a nakonec i žádost o ruku. Společné znaky s mou „partnerkou“? Hate E-brány, in-line brusle, láska ke knihám, …

Láska zabodovala

Pro ty, kteří nebyli na Copycampu to zní nejspíše praštěně, ale na místě to skvěle fungovalo. Ideální ice-braker pro celou konferenci. Za to klobouk dolů, ač jsem si původně myslel, že hájedničkové holčiny jedou na hippies vlně.

10 přednášejících:

Z tří workshopů jsem stihl nakonec jen jeden (holt kdo se zapomenul ráno registrovat, pak už se moc nevešel) – 20 způsobů, jak zvýšit počet unsubscribe v e-mailingu od Marcela Kupky.

Z přednášek si po pár dnech pamatuji snad jen Copy-průšvihy od Jiřího Sekery, Copy pro sociální sítě od Jana Sudy a Osobní branding Marie Grafové.

Poznámky z notesu:

1)      Fotky na firemních FB, které nesouvisí s hlavním účel dané stránky a mnohdy všechny štvou, jsou nutností – zvyšují engagement fanoušků a ostatní zprávy (klíčové) se zobrazí více uživatelům.

2)      Pro osobní brand je klíčové mít stanovený účel, kdo je příjemce (cílovka) mého brandu, na pořadu dne je dál agenda a až poté řeším vhodné nástroje, kterým budu budovat svůj brand (webblog, twitter, youtube, …).

Sám třeba cítím, že se nechci profilovat jako čistý copywriter, míchám to (nejenom díky blogu) s výkonnostním marketingem a vyhodnocováním marketingových kampaní přes webovou analytiku. Takže jsem copík zaměřený na výkon:).

3)      Nedeismus (něco nejde, protože … dosaďte si hromadu ne/uvěřitelných výmluv) je neřestí mnoha českých copywriterů a textařů.

Pár lidí si stěžovalo na catering – platilo zde, že kdo dřív přišel, ten jedl. Příště možná vypilovat, aby se najedli všichni. Za mě byl výběr i kvalita skvělá – svou přispěl i pořadatelský tým plný copywriterek z H1, které také pekly. A nám moc chutnalo. Finální COPYCAMP dort byl famózní.

Wi-fi zakázána – skvělý nápad, jak donutit sál se více poznávat. Ale moc se nepovedl – kdo v dnešní době nemá v telefonu mobilní internet? Přihlaste se:)

V průběhu celého dne jste mohli ochutnávat 4 výborné čaje od Marka Prokopa a Karla Dacha z Čajtýdne.cz Gabaron, který je v tomhle týdnu k prodeji, rozhodně doporučuji!

Dal mi COPYCAMP něco, co jsem mohl hned aplikovat do praxe?

Spíše ne. Celá konference byla obecnější, motivační, obsahem přednášek jsme jen plynule proplouvali… I přesto byla pro mě prospěšná – kontakty s ostatními copywritery a copywriterkami (kdo by tušil, že podstatnou částí osazenstva divadla Ponec budou mladé a nádherné slečny? Já tedy ne!) i jarní osvěžení v podobě různých pohledů na tvorbu copy a content marketingu. Rozhodně jsem nelitoval.

Zaujaly mě jen 3 přednášky, které jsem zmínil výše. Ocenil bych více případových studií, čísel, něčeho, o co se můžu opřít při tvorbě obsahové strategie či obecně copy. Bohužel nemůžu porovnat s minulými „copywriterskými barcampy“, protože letošek byl pro mě premiérový.

Začínám si myslet, že na podobné akce nejezdím kvůli jejich obsahu – přednáškám, ale kvůli lidem, kteří na ně přijdou. Konference a srazy jsou místa, kde se často kumulují lidé se stejnými zájmy a kontakt s nimi (pouhé tlachání, výměna know how, zážitky na afterparty) mi dává násobně více, než samotná akce… Zde pro mě byli důležití Martin Tomčík, Jiří Rostecký, Petra ČaníkováHonza Kvasnička, Jiří Sekera a Marcel Kupka.

Velké díky rozhodně patří pořadatelskému týmu z H1, který vedly Pavlína Louženská a Jana Moravcová. 3 měsíce práce, vyprodání během 48 hodin a 200 nadšených účastníků  – více v článku I copyláska potřebuje obsahovou strategii.

Rád dorazím na příští Copycamp, který pravděpodobně bude stále pod křídly agentury H1.cz.

Přidejte komentář

Kliknutím na tlačítko PŘIDAT KOMENTÁŘ udělujete
souhlas se zpracováním osobních údajů.

Pošlete tento článek e-mailem: