Pročistěte své e-mailové seznamy ve Smartemailingu a Mailchimpu
O důvodech segmentace e-mailových seznamů se toho napsalo opravdu dost. Nemíním se s nikým přít, že segmentovaný seznam je více konverzní. Ano je – to je fakt.
Dnes vám poradím netypickou segmentaci. Takovou, kterou oceníte, když máte účet řekněme do 2 000 aktivních kontaktů a vy se k této hranici už blížíte. Dnes vás naučím, jak vyfiltrovat kontakty, které nikdy nezareagovaly na vaše reklamní sdělení.
Jak filtrovat kontakty v Smartemaling a Mailchimpu
Používám pro e-mailing (jak pro affiliate, tak pro vlastní e-shop) webové aplikace Smartemailing a Mailchimp – proč zrovna tyto dvě, vám řeknu jindy. Dnes vám krok po kroku ukážu, jak filtrovat seznamy kontaktů.
U obou nástrojů je možnost segmentovat seznamy až do aleluja a na jednotlivé segmenty posílat odlišné e-maily. Nás budou zajímat jen dvě funkce:
- jak vyselektovat e-maily, které nikdy neproklikly odkaz v některé z našich rozesílek (pro Smartemailing),
- jak vyselektovat e-maily, které nikdy neotevřely žádnou z našich rozesílek (pro Mailchimp).
Druhá možnost je pro mě mnohem důležitější, protože ne všechny odesílané kampaně nutně musí vyvolávat nějakou akci (měřitelnou akci, kterou je například proklik).
Jestliže někdo neproklikl například ani po 7 e-mailech, bude nejspíše platit, že:
- Jste neskuteční patlalové a máte nezajímavé e-maily a nikoho nezajímají.
- Kontakty v databázi sice technicky fungují, ale majitelé je dlouhodobě nevyužívají.
S tím prvním problémem vám dnes nepomůžu. S filtrací kontaktů, které vám jen zbytečně zabírají místo v seznamu však ano.
Krok za krokem – Smartemailing verze 1
- Po přihlášení do SE klikněte na možnost Seznamy a zde na Zobrazit seznamy kontaktů.
- V seznamu kontaktů otevřete vybraný seznam přes možnost Zobrazit kontakty.
- Zde je jako hlavní nadpis název vašeho seznamu – vpravo od něj je malá šipka – vyberte možnost Zobrazit vše u pole Segmenty.
- Vyberte možnost Vytvořit segment.
- Vyplňte libovolný název segmentu, zaškrtněte vybraný seznam, Typ filtru ponechte tak, jak je a… další bod
- Dole v Pravidla segmentu vyberte v prvním sloupci Podle kliknutí na odkazy, v druhém nebylo kliknuto a v třetím Libovolný odkaz. Pokud nechcete použít další podmínky pro segmentaci, odmažte zbylé řádky červeným „mínus“ tlačítkem a poté dejte uložit.
- Uložený segment si můžete zobrazit v nabídce z bodu 3. Zde můžete segment i editovat či smazat.
Krok za krokem – Mailchimp
- Po přihlášení klikněte na možnost Lists v bočním panelu.
- Zde vyberte jeden z vašich seznamů, které chcete segmentovat.
- Pod nadpisem View subscribers klikněte na možnost Segments a vyberte New segment.
- Zde vyberte následovně – pro Subscribers match má být položka all, v prvním sloupci Subscriber akctivity, v druhém did not open a v třetím recent campaigns. Pokud nepotřebujete další podmínky pro filtraci, klikněte na tlačítko Preview Segment.
- Zobrazí se vám vyfiltrovaný segment vašich kontaktů, které odpovídají zadaným podmínkám – vpravo můžete daný segment uložit a kdykoliv se k němu vrátit přes nabídku z bodu 2.
Co teď s tím? Jsou segmentované kontakty k něčemu?
Teď je na vás, co s vytvořeným segmentem neaktivních kontaktů uděláte:
- nenávratně je smažete a tím si pročistíte seznam a uvolníte místo pro nové kontakty,
- hromadně je odhlásíte, aby vám nezabíraly místo pro aktivní kontakty,
- zkopírujete si je do textového souboru pro budoucí použití a v SE či MCH je vymažete.
Kontakty, které dlouhodobě nereagují, jsou pro mě „mrtvoly“, které jen zabírají místo. Mažu je. Někdo může být důvěřivější a zkopírované neaktivní maily po čase znovu importovat a vyzkoušet, jestli opravdu, ale opravdu nereagují.
Toť pro dnešek vše – snad vám návod pomohl pročistit váš seznam kontaktů.
Dotaz na vás – využíváte segmentaci kontaktů? Filtrujete „mrtvé“ e-maily jako já, nebo používáte jinou segmentaci?
Díky za tipy – taky ještě používám první generaci SE a neustále se zvyšující počet nereagujících kontaktů mi moc klidu nepřidával:) Moc díky.