Jak zlepšit výtěžnost affil webů? Inspirujme se od e-shopů…
Taková otázka jistě trápí mnoho affiliate partnerů, ale položme si ruku na srdce – kdo se k tomu opravdu dostane? Dost affiláků co znám, tak raději jdou do šíře a dělají další a další weby a nepilují ten jeden jediný, aby byl top. Každý přístup má něco do sebe, ale osobně jdu jinou cestou.
Raději vytěžím celou tematickou vertikálu jedním větším webem (třeba díky oblíbeným autority sites), než budovat desítky menších, které se i hůře prodávají v případě nutnosti.
Chcete ale ze svého webu vytěžit co nejvíce?
Dost metod zlepšování výkonnosti přebírají afffiláci u e-shopářů – například remarketing, A/B testování, webová analytika – před půl rokem jsem k tomu přidal i live chat. A rozhodně si nemyslete, že tím myslím erotický chat 🙂
K čemu je takové „popovídání“ s návštěvníky dobré?
1) Najdete chyby v navigaci webu – vy to třeba nevidíte, ale postup návštěvníkovi až ke kýžené konverzi nemusí být tak jasný, jak jste si ho naplánovali a vysnili.
2) Zjistíte, jaké problémy návštěvníka pálí – rovnou ho můžete odkázat na již hotový obsah (/faq/blog/magazín), nebo na jeho základě vytvoříte nový.
Jaký live chat vybrat? Existuje jich více – Zopim, Olar, LiveAgent, Livechatoo… Ale já jsem použil český Smartsupp.
Proč zrovna tohle řešení
:
- jednoduché rozhraní,
- čeština,
- více operátorů,
- zpětné statistiky a zálohy „hovorů“,
- automatické zprávy,
- tracking uživatelů v GA pomocí event trackingu.
Konkrétně mám 2 nejnižší placený tarif (standard) – potřebuji především automatické zprávy a napojení na Google Analytics.
Nasazení je jednoduché – CTRL C + CTRL V do kódu stránky (do hlavičky podobně jako Google Analytics). A to je vše.
Co umí kromě samotného chatu
:
- ukáže vám referrer (URL z jaké návštěvník přišel),
- jaké stránky si prohlížel,
- kolikrát u vás byl,
- kolikrát s vámi chatoval,
- ukládá i záznam o pohybu jeho myši na vašem webu,
- jak dlouho je online…
3x výdělek za 1 investici
A vězte, že vám vydělá hned 3x = napřímo, v budování důvěry a obsahu:
- Návštěvníkovi můžete hned doporučit vhodný produkt/službu a peníze máte „rovnou“ doma.
- Ne všichni návštěvníci chtějí hned kupovat, někteří se jen zeptají na vlastnosti, možnosti, návody… Na cokoliv, co se týká dané tématiky či celého oboru. Pokud jim odpovíte kvalitně a erudovaně (když budete o produktu vědět houby s jitrnicemi, tak to často poznají), stoupnete u nich v očích. A příště se třeba zeptají na konkrétní produkt, který byste jim doporučili, nebo kde ho koupit. A zde vyděláte naprodruhé.
- Třetí možnost je spojením dvou předešlých – pokud budujete obsahový web, tak pro vás bude live chat fantastickým zdrojem obsahu. Vězměte obsah vašeho chatu, inspirujte se jím a máte hned příspěvek/článek do svého magazínu, blogu, FAQu (častých kladených otázek), poradny… Velice pravděpodobně problém, který řešil váš návštěvník, nebude unikátní.
Jistě se v takové situaci objeví více lidí – a budou hledat odpověď. A proč byste nepoužili už tu, kterou jste jednou napsali? Šetřete svůj čas a využívejte chytré řešení:)
Synergie jsou skvělé – už jsem o nich psal dříve a stále si za nimi stojím. Klíčem k radosti z práce není pracovat více za více peněz, ale méně (neboli chytře) za stejné peníze, nebo spíše ještě větší.
Dík za tip – jen v tom vidím poměrně velkou časovou investici – sedět u toho myslím.
Nemáš zač 🙂 Neděláš přeci jen to, že sedíš u PC a čekáš, než ti někdo napíše na live chat. Mám to puštěné normálně při práci (u které nepotřebuji extra soustředění) a když někdo napíše, tak mu odpovím a jedu dál. Čas mi to nebere tak velký, jak bys čekal. Hlavně mají dobré připomínky – dost upozorňují na nefunkční odkazy, prapodivnou navigaci (mně přišla normální, než mě na ni upozornilo asi 7 lidí) a jiné kiksy. A jsou perfektním zdrojem pro slovníčky, FAQ apod.