Jak správně popsat produkt, aby se prodal
V dnešních Hospodářských novinách (konkrétně ve speciální příloze Podnikání) vyšel článek Jak správně napsat text, který pomůže prodat vaše zboží (autorkou je Lucie Peláková). Svými radami do něj přispěli TOP copywriter a lektor Jan Ambrož, PR specialistka Miloslava Martínková a svou trošku do mlýna jsem přidal i já.
Od redaktorky HN jsem před článkem dostal následující dotazy:
- Co je nutné vědět a ujasnit si předem? Na co z těchto vstupů podnikatelé nejčastěji zapomínají, co podceňují?
- Máme-li přesný popis produktu a jeho vlastností, ale potřebujeme jej zkrátit pro web nebo leták – jak vybrat podstatné, jaká kritéria k tomu použít?
- U popisu produktu lze zvolit různé styly – jak poznat, který styl se hodí pro daný produkt či službu? Čím se volba stylu řídí?
- Jak dosáhnout přesvědčivosti, čím lze zaujmout čtenáře, aby si sdělení přečetl a věnoval mu pozornost?
- Jaké nejčastější chyby firmy v popisech svých produktů dělají? Čím dokážou zákazníky spolehlivě odradit?
Předpokládám, že stejné otázky dostali i ostatní přispěvovatelé – dvoustránkový finální text (v příloze na straně 22-23) měl osvětlit nejčastější chyby, kterých se prodejci dopouštějí při propagaci svých produktů a služeb.
Pokud nestihnete Hospodářky v trafice, můžete si je přečíst v on-line podobě – leč za lidových 10 kč přes SMS (http://hn.ihned.cz/c1-61822190-jak-spravne-napsat-text-ktery-pomuze-prodat-vase-zbozi)
Co si z článku můžete odnést?
- produkt má uspokojovat potřeby a řešit problémy zákazníků (via JA),
- před psaním najděte důvod, proč si čtenář má přečíst váš text (via JA),
- zamyslete se nad vhodnou cílovou skupinou a marketingovými kanály, přes které danou cílovku oslovíte (via OM),
- pište jednoduše a srozumitelně (via MM),
- vyvarujte se klišé a floskulím (via OM),
- nechte text překontrolovat korektorem (via MM),
- nepřebírejte texty od dodavatelů – tvořte vlastní (via JA).
Děkuji autorce článku (Lucii Pelákové) za možnost přispět svými názory – snad rady všech přispěvovatelů padly na „úrodnou půdu“.
Dnešní Hospodářské noviny doporučuji nejenom copywriterům a content markeťákům, ale i samotným prodejcům – čím více budou o svých produktech (a zákaznicích) přemýšlet, tím lepších výsledků se dočkají…