XML katalogy

Jako XML katalogy se označují webové stránky, které z podstatné části tvoří obsah natažený z produktového XML feedu od e-shopu. E-shop v tomto datovém formátu předává informace o produktech v sortimentu, jejich url adrese na e-shopu, ceně, variantách, struktuře kategorií, …

Tyto informace se dají automatizovaně zpracovávat na partnerském webu a pro uživatele vytvářet katalogy produktů. Na první pohled vypadají jako běžné e-shopy – mají kategorizované produkty, filtry, ale nelze zde nic objednat. Návštěvník je po prokliku na zpravidla výrazný CTA prvek (s affiliate odkazem) přesměrován na daný produkt v mateřském e-shopu a až zde nakoupí.

Tyto katalogy v základu mohou být penalizované u vyhledáváčů díky duplicitnímu obsahu (většinou stejný obsah, který má e-shop na webu, má i v xml feedu), ale záleží na šikovnosti affiliate partnera jak s tím dokáže pracovat.

Pošlete tento článek e-mailem: