„Často ego inzerentů neunese, že by měl nějaký jejich affilák mít třeba pozici nad nimi.“ – ROZHOVOR Michal Majgot

Dnešní rozhovor je s matadorem českého affilu, autorem první knížky o partnerském affiliate marketingu, blogerem z Affilak.cz, majitelem Affilaci.cz, bývalým affiliate manažerem několika sítí, … a touto osobou je Michal Majgot aka Maigi.

Proč vlastně Maigi?

Na tom vlastně nemám žádnou zásluhu. Je to zkrátka přezdívka, která vznikla přirozeně snad v každém kolektivu, kde jsem se pohyboval, aniž bych tomu sám zavdal příčinu. Na základní škole jsem nebyl jediný Michal. Bylo tedy praktické to nějak odlišit. Zrovna tuhle zkrácenou verzi tam mělo víc lidí. Třeba spolužákovi s příjmením Saitzkoff jsme tak nějak přirozeně říkali Saiki.

Pak jsem byl na střední, chodil jsem třeba do astronomického kroužku, nebo i v dětství na táboře, zkrátka v každém kolektivu mé okolí časem přirozeně došlo k přezdívce Maigi. Kamarád, se kterým teď znovu spolupracuju, se zase jmenuje Stejskal a nejsem sám, kdo mu přezdívá Stejsky. Lidé si takhle zkrátka zjednodušují život.

I manželka mi často říká Maigi. Nikdy jsem nikoho neopravoval, nebo mu nepodsouval, jak mi má říkat. Samotného mě překvapilo, že v různých kolektivech došli bez podsouvání k tomu samému. Jen na blogu uvádím, že mi tak lidi říkají. Aby si to čtenáři spojili, pokud na to narazí.

Jak jsi v rámci affilu začínal? Existuje ještě tvůj první affiliate web?

Moje začátky byly docela tvrdé. Nevím, jak chceš mít dlouhý ten rozhovor.

V roce 2008 jsem měl ošklivou autonehodu. Najel jsem na z části vyfrézovaný povrch v 70 km/h, protože cedule označující práce na silnici byly spadlé a zasněžené. Jak jsem do toho vlítnul jen pravýma kolama a ne souměrně, odhodilo mě to do protisměru do protijedoucího auta. Málem jsem zemřel a lidé v protijedoucím autě málem taky.

Pokud jde o mě, naštěstí mám pouze titanem vyztuženou celou pravou ruku od zápěstí po rameno a nějakou dobu jsem byl na vozíčku kvůli noze. Taky jsem měl nějakou chvíli problémy s pamětí. Cestující v protijedoucím autě dopadli o něco hůř, ale všichni to přežili.

Z nehody jsem se léčil asi rok a protože jsem musel splácet závazky, musel jsem taky vymyslet, jak budu vydělávat aniž bych opustil postel. Tak jsem narazil na fórum webtrh, objevil AdSense a začal vyrábět první weby.

Myslím, že první, nebo jeden z prvních webů byl můj blog, ale tehdy ještě neměl ani doménu. Byl to freehosting na subdoméně na maigi.ic.cz. Až o několik měsíců později jsem si začal kupovat domény a maigi.cz byla jedna z prvních. Asi se to dá považovat za první affil web, protože jsem si na něm zkoušel všechno možné. Blog mám dodnes, jen na doméně affilak.cz, protože jsem sloučil dva projekty dohromady. Doména maigi je na ní přesměrovaná.

Jinak na ic freehostingu jsem měl všechno možné. Pokoušel jsem se tam dokonce stavět nějakou farmu 100 webů kvůli pronájmu odkazů na nich. První nebo jedna z prvních konverzí v affilu pak byla tuším z Vivantisu. Už si nejsem jistý. Tenhle týden mě mimochodem vyloučili z affil programu za dlouhodobou neaktivitu. Smutný e-mail.

Vyloženě affiliate weby pak byly asi nějaké půjčkové, těch jsem měl hodně. Stavěl jsem hlavně bez finančních investic. Co šlo, jsem si vyrobil nebo sehnal zadarmo. Nezačínal jsem totiž z nuly, ale s docela solidním dluhem.

V partnerské propagaci pracuješ více napříč tématy, nebo soustřeďuješ úsilí a čas do například 1 niky, kterou chceš plně penetrovat?

Strašně rád bych se obecně v životě pořádně věnoval jen jedinému tématu, jedinému projektu, nebo jediné firmě, ale mám problém, udržet se focusovaný. Takže ostatním to určitě doporučuju, ale sám to nezvládám.

Dává ti smysl se se svým affil webem osobně spojit, více o něm mluvit, psát o něm a tedy i ukazovat své know-how, jako pozitivní krok? Spousta affiláků se tohoto řekněme „coming-outu“ bojí, aby je někdo zbytečně neokopíroval.

Obavy jsou sice oprávněné, byl jsem okopírovaný mockrát, ale výhody jasně převyšují. Ať už prodáváte, nebo zastupujete cokoliv, postavte se za to. Zákazníci, čtenáři, nebo třeba novináři, ti všichni mají rádi příběhy. Nová kolekce nějaké značky není příběh. Ušetříte mraky peněz v marketingu, když se přestanete schovávat. Je to i obecným trendem, Google vám za to taky dá body.

Za druhé je to taky trochu morální kompas. Na anonymním webu můžete lidem prodávat cokoliv, o čem sami pochybujete, ale jakmile se pod to máte podepsat a dát fotku, rozmyslíte si, co to bude. Nebo alespoň někdo to tak má. Samozřejmě vídáme influencery, kteří se postaví za kdejaký nesmysl. Je ale dobře, že to zůstane navždy spojené s jejich jménem.

Jaký je tvůj názor na v poslední době negativní trend snižování cookies, provizí, … Čím to je, že se to teď tak projevilo? Více edukovanějších klientů? Úspory před domnělou krizí?

Nevím, jestli je toho v poslední době víc, nebo jsou ty negativní zprávy jen víc vidět. Každopádně tomu nepřispívá obecná neznalost inzerentů a vlastně i nedostatek míst a situací, kde by se to měli naučit.

Některé věci jim nezazlívám. Třeba přínos je někdy těžké reálně změřit s ohledem na atribuční modelaci, která by dokázala zahrnout i offline. Inzerent tak může vypnout kanál, který mu vydělává a nevědět o tom.

Některé věci mě naopak rozčilují. Třeba naivní myšlenka, že affiliate partneři se se svou aktivitou vrátí, jakmile inzerent vrátí snížené provizní podmínky na původní čísla. Nevrátí.

Také mě štve, že inzerenti často nepovažují své affiláky za své obchodní partnery. Považují je za konkurenty a pak to podle toho i vypadá. Zakazují jim dělat totéž, co v marketingu dělají sami, za stejnou cenu, nebo se stejnými materiály.

Nedochází jim, že jestli prostor nevykryjí spolu se svými partnery, tak ho vykryjí spolu se svými konkurenty a to je vždy horší varianta. Často ego inzerentů neunese, že by měl nějaký jejich affilák mít třeba pozici nad nimi. Přitom by měli mít naopak radost z toho, že schopnější marketéři, než jsou sami, jsou na jejich straně a ne na straně konkurence.

Tohle zbytečné bojování mezi inzerenty a jejich vlastními affiláky vede k jejich odchodu.

Často inzerenty vzdělávám v restrikcích. Vysvětluju, co jim ten dobře myšlený zákaz může způsobit, a že je mnohdy lepší raději affiliate partnerům uvolnit ruce. Je to ale boj s větrnými mlýny. Tahle specifická znalost dopadů je vzácná. Vysvětlíte to jednomu, přijde další, kdo si to neuvědomuje.

Jako první affiláci pak mizí ti, kteří do propagace hodně investují. Ti začnou prodělávat a to si nikdo nemůže dovolit moc dlouho. Smutným faktem ale je, že část affiliate partnerů zůstane i po drastickém snížení provizních podmínek. Třeba nějaký magazín nemá se svým umístěným odkazem žádnou další práci nebo finanční náklad.

Peníze jsou peníze. Také stále propaguji inzerenta, u kterého mi klesly příjmy o 90%, protože jsem pořád v zisku. Jsem si ale jistý, že o spoustu affiláků tím inzerent přišel.

V neposlední řadě je třeba si uvědomit, že inzerent se ne vždy musí chovat ekonomicky ku svému prospěchu a také, že ne vždy to je špatně. Existují i různá politická rozhodnutí, která na první pohled postrádají smysl a přesto jsou běžná.


Podařil se ti v poslední době nějaký husarský kousek? Nějaká nová marketingová metoda? Nová spolupráce či zajímavý monetizační model, který není čistě affiliate?

Na pár doménách koupených za reg-fee a přesměrovaných na affiliate odkaz se mi povedlo udělat ROI, že bys žasnul.

Pak to taky není tak dávno, co mi dával Google mé články na homepage prohlížeče uživatelům v Android telefonech. Dlouho jsem nemohl přijít na příčinu velké návštěvnost, až někoho z mých sledujících napadlo, se těch lidí prostě zeptat skrz vyskakující chat okénko.

Co bys udělal, kdybys dnes o všechno přišel, všechny weby, marketingové kanály a přesto bys chtěl dál v affilu působit jako partner. Jak bys postupoval? Jak vybíral směr, technické řešení, obsah, …?

Vybral bych si nějaké široké téma, které mě bude bavit, a které má komerční potenciál v affliate marketingu. Pak bych si koupil hezkou doménu, hosting, nainstaloval bych WordPress a dal bych si za cíl postavit nejobsáhlejší a nejpraktičtější web o daném tématu.

Takový, kterému nejbližší konkurence nebude sahat po paty, i kdyby mě to mělo stát deset let práce. Začal bych ho plnit obsahem. Zaplatil bych si SmartEmailing a další obsah bych nabídl ke stažení pro odběratele newsletteru. Dnes to kvůli GDPR nesmí být podmíněno, ale dá se to šikovně vymyslet.

S obsahem bych se pak začal chlubit na sociálních sítích, kde bych si i platil reklamy. Monetizace pak může dobře fungovat třeba právě přes emaily. Hlavně bych se ale snažil si s těmi zájemci o stejný obor vybudovat osobní vztah.

Jaké vidíš nové trendy v affilu? Nějaké obsahové, marketingové či technologické?

Nejvíc jsem se vždy pohyboval v lead-gen oblasti a tam vidím nový směr v platbě za akvizici nového uživatele u různých nových startupů, inovativních služeb a sdílené ekonomice.

Každá nová inovativní firma, o kterých tak rádi čteme, potřebuje po získání investic rychle nabírat velké množství uživatelů, což nemusí být hned zákazníci. To je dobrá příležitost pro affiláky. Už to dávno nemusí být pořád stejné a tradiční půjčky a pojištění. Může to být třeba registrace do appky, přes kterou si objednáte rozvoz jídla.

Jako asi každého tě napadají nápady na nové webové projekty, spolupráce… a pravděpodobně si je dáváš do „šuplíčku“ – můžeš se s mými čtenáři podělit o některý?

Bohužel mě neustále napadají nové projekty, díky kterým bych se ještě víc defocusoval. Snažím se s tím bojovat tak, že vymýšlím, jak je zakomponovat jako podstránky do stávajících projektů. Proto většinu z nich nakonec nějak implementovaně zrealizuju.

Napadá mě ale jeden projekt, o kterém vím, že by byl pecka a já ho rozhodně nezrealizuju, protože o tom vím starou bačkoru. Nikdy to ani nebyl můj záměr, jen mi to přijde dobrý.

Jak jsem nedávno na blogu psal o affiliate knowledge base, byl by praktický nápad na tom postavit přehledný rozcestník informací o mateřství nebo třeba o svatbě. To jsou události, které člověk zažije vzácně a musí si hledat neskutečné množství informací různě po fórech a prohrabávat se často neaktuálními články. Pak už ty informace moc nevyužije.

Pokud vás tohle téma baví a tím hledáním jste si prošli, sepište všechno do přehledné databáze. Kategorizujte knowledge base podle fází, kterými si třeba novopečená maminka projde. Dají se koupit už hotové články typu co si zabalit do porodnice, jakou výbavičku pořídit před narozením, to všechno jsou důležité informace, které nikde přehledně a komplexně nejsou.

Většinou se objevují v magazínech a na blozích, kde časem zapadnou a nikdy se neaktualizují. Navíc je tohle téma plné affiliate příležitostí. Nesnažte se tlačit jeden názor nebo jeden produkt. Rád bych to viděl pojaté jako encyklopedii různých možností, znalostí a zkušeností.

Samozřejmě by to také mělo být plné externích odkazů na zdroje, doktory, eshopy, služby a další poradenství. Z půlky těch nabídek se dá získat provize a přitom to zároveň může velmi dobře sloužit lidem, když to postavíte objektivně.


Vím, že máš SAAS Bankonaut.cz – jak se mu daří?

Je to hrozně maličký, používá to řádově stovky lidí. Stavíme to dost pomalu a lowcostově. Hlavně to taky časově není ani pro jednoho primární projekt. Chtěli jsme to změnit a jednali jsme s investorem. Vyvíjelo se to dobře. Investor chtěl ještě podklady, které jsme dali dohromady.

Nakonec to ale nevyšlo z naší strany. Rozmysleli jsme si to. Proto teď postupujeme pomaleji, než bychom asi mohli. Někdy je to demotivační, jindy ale vnímám, že to lidem vážně pomáhá a požívají to. To mě vždy nakopne.

Aktuálně vymýšlíme a stavíme chytrou affiliate monetizaci. Kdo ví, jednou možná díky tomu nepůjde o SaaS appku, ale inovativní affiliate projekt. Záleží, jak dobře se to ujme.

Vidíš jako přínosné mít SAAS aplikaci společně s obsahovým magazínem/blog?

Samozřejmě. Nevím teď, jestli myslíš články na Bankonautovi, nebo můj osobní blog. V obou případech to ale funguje a přináší nové registrace.

Jak u něj hodnotíš zapojení affiliate marketingu v rámci marketingového mixu?

Myslím, že v našem mini marketingu se ani nedá mluvit o marketingovém mixu. Jen mi přišlo v mém postavení blbý ten affiliate program k Bankonautovi nemít. Taky se mě na něj čtenáři ptali.

Liší se nějak affil propagace na SAAS appku, než e-commerce či lead-gen?

SaaS appky mají často spočítanou lifetime value uživatele. V zahraničí je naprosto normální, že za akvizici nového uživatel dostanete okamžitě provizi ve výši průměrného výdělku, který z něj bude provozovatel dostávat třeba celé roky. To je v e-commerce i lead-genu vzácné. Kdy naposledy jsi dostal třeba od e-shopu provizi nad 100 % z prvního nákupu?


Zajímá mě tvůj konec v affiliate síti Ehub.cz. Skončil bys i bez nabídky od jednoho z mobilních operátorů (aneb nedalo se to odmítnout)?

Vůbec bych nekončil, nebyl tam žádný důvod, nic negativního. Kluky mám rád, jsme v kontaktu, fandím jim, vím, že to dělají nejlíp na trhu a kudy chodím, tam je doporučuju. Těším se na novinky, které vím, že chystají, těším se, že je i nadále budu propagovat ve svém newsletteru.

Co se ti v Ehubu podařilo za 9 měsíců posunout?

Povedlo se mi třeba u jedné kampaně velmi přesně odhadnout, jaký formát propagace potřebuje a byla to trefa. Povedlo se mi inzerenta přesvědčit a otočit v plánech svých restrikcích, jak jsem o nich mluvil.

Povedlo se mi vyjednat skvělou spolupráci, která zatím není venku, ale věřím, že to je už jen formalita. Těším se, že se také připojím k propagaci.

Proč zrovna Vodafone.cz? Je to přeci jenom dost daleko od affilu…

Je to vlastně až neuvěřitelně blízko. Ale postupně.

Dostal jsem SMS od kamaráda a bývalého kolegy z PPF s obecnou otázkou, jestli by mě zajímala pracovní nabídka. Reagoval jsem, že obecně odpovědět neumím, že potřebuju znát všechny neznámé v rovnici.

Já jsem otevřený čemukoliv. Konec konců, většině skokových navýšení mých příjmů předcházelo rozhodnutí, ze kterého jsem měl strach. Proto už raději nic neodsuzuji předem.

Poslal mi odkaz, protože ta pozice byla normálně vystavená na webu. Její popis mě pobavil, protože přesně popisoval mé zkušenosti. Okamžitě mi bylo jasné, že hledají přesně člověka, jako jsem já. Člověka z podnikatelského prostředí se zkušenostmi z výkonnostního marketingu.

Hodně jsem o tom přemýšlel.

Když se podívám na své dosavadní sbírání zkušeností, střídaly se u mě období velkých vlastních podnikatelských výdělků se zajímavými řekněme zaměstnaneckými pozicemi, i když jsem byl kontraktor na fakturu. To nebyl žádný plán, ale vždy se to v danou chvíli tak seběhlo. Třeba do PPF jsem původně šel s plánem menší konzultace. Nikdy jsem ale zpětně nelitoval.

Spousta lidí si myslí, že kdyby mohla, skončí v práci a dělá raději na sebe bez šéfa. Já měl opakovaně to štěstí a zjistil jsem, že v tom není zas takový rozdíl. Lidé vidí svobodu a samá pozitiva. V podnikání zejména typem one man show ale moc svobody není a jak se říká, jestli makáte sám pro sebe, máte za šéfa tyrana.

Navíc i těm nejbohatším podnikatelům se tyhle role střídají. Sbírání zkušeností nebývá lineární. Každá změna mě posunula dopředu. A je jedno, jestli to byla práce na svém, nebo pro někoho na větším projektu, než bych v tu chvíli dokázal postavit sám.

Dá se říct, že mé vlastní projekty mi pomohly v práci pro někoho úplně stejně, jako mi zkušenosti z větších projektů pomohly budovat mé vlastní.

Takže když jsem dostal tuhle nabídku, v tu chvíli jsem zvážil úplně všechno.

Pochopitelně jsem zvážil klasické parametry a nebudu tu lhát, že peníze a jejich stabilita nehrály svou roli. Jistě. Ale nejde mi o teplou židli, nesnažím se budovat kariéru, nejsem moc typický zaměstnanec.

Vidím sám sebe jako affiláka, marketéra a člověka, který se v tom snaží vzdělávat ostatní a pomáhá jim vydělávat online.

Dostat na starost web vodafone.cz je rozhodně něco, co mě zajímá. Je lákavé na něm zužitkovat své zkušenosti a je lákavé na něm naopak nové zkušenosti získat. Jak často se online podnikatel provozující vlastní weby může hrabat v něčem tak velkém? A funguje to už teď. Už po pár týdnech nahlížím na své weby úplně jinak a chci je předělat.

Není to jen o silném webu a drahých nástrojích. Většina affiláků si postaví web za dva dny, hodí tam odkaz a čekají na zázrak. Ti lepší makají třeba v pěti, web stavěli měsíc, řeší atribuci a platí si kampaně. Samozřejmě se snažíš učit od těch nejlepších.

Ve Vodafonu je to ale o ligu jinde. Najednou máš každodenní přístup k desítkám velmi chytrých lidí, kteří se do hloubky zabývají analytikou, promyšlenými kampaněmi, segmentací atp. u jediného webu. Chytré lidi nezmiňuju náhodou. I holky jsou tam techničtější, než kdokoliv z affiliate srazu 🙂

Trochu jsem přeskočil, ale zkrátka to nakonec nebylo tak těžké rozhodování. Věděl jsem, že je můžu posunout, že oni můžou posunout mě, a že se mi to celkově hodí. Taky hrál důležitou roli brand. Je spousta firem z telco, affilu, bankovnictví a dalších, od kterých bych stejnou nabídku odmítnul.

Nebude mít Vodafone.cz nový affiliate program? 🙂

Nemůžu sice mluvit o tom, na čem děláme a co chystáme. Můžu ale říct, že s touhle myšlenkou jsem tam taky nastupoval, pochopitelně mě to napadlo. Pořád tomu věřím. Uvidíme.


Jaké je tvoje ideální pracovní místo? Kancelář s pracovní stanicí (PC, monitory, ext. klávesnice, myš, …) nebo jen na cestách třeba v kavárně s samostatným notebookem?

Vlastně jsem na to ještě nepřišel. Kromě coworkingu mám zkušenost snad s jakoukoliv variantou. Zjistil jsem ale, že když po nějaké době změním prostředí, přijdou okamžitě nové nápady a nový, čerstvý pohled.

Jaké jsou tvoje pracovní návyky? Pracuješ typicky „zaměstnanecky“ 8-16, nebo máš nějaké pracovní bloky v průběhu celého dne? Jak si udržuješ soustředěnost?

Pracuju, nebo myslím na práci bohužel od doby, kdy ráno otevřu oči, do doby, kdy je večer zavřu. Neumím moc vypnout. I při venčení našeho pejska vymýšlím strategie.

Když dělám něco nepracovního (sleduju filmy, seriály), tak si třeba trochu odpočinu, ale cítím se hrozně provinile s ohledem na dlouhý seznam nevyřešených pracovních restů. Spíš dělám to, že u práce prokrastinuju tím, že dělám jiné pracovní úkoly, než bych dělat měl.

Pokaždé mám totiž náladu na jiný typ činnosti a to často nekoresponduje s prioritizací úkolů. Pokud jde o mé soukromé podnikání, naučil jsem se s tím nebojovat. Pořád je lepší udělat nějaký úkol, než se snažit nutit do jiného a nakonec ho neudělat.

K té soustředěnosti, snažím se postupovat podle svého denního seznamu v Things. Vyberu si úkol buď podle prioritizace nebo podle nálady a dám si ho do jiného seznamu, nebo naopak vyhodím všechny ostatní jinam.

Chci mít na očích jen tu jednu jedinou věc. Kdykoliv ztratím přehled a zapomenu, co jsem to vlastně chtěl dělat, nebo co jsem řešil, otevřu si Things a vidím tam tu jedinou věc.

Jaké desktopové či webové aplikace či nástroje používáš pro svoji práci na svých affiliate webech?

Things, Spark, Safari, Slack, Photoshop, FileZilla, Atom, Apple poznámky, Notion, placené Google apps, Mindly, WordPress, SmartEmailing, Trello, Bootstrap, SimpleShop, pak i dost web služeb jako UOL, Unsplash, PicJumbo, WBTCB, Fiverr, ThemeForest, SmartSupp, Dropbox, BitLy, Copywritting.cz, remove.bg a určitě jsem na spoustu zapomněl.


Kolik si myslíš, že dokáže affiliate manažer zvládnout programů v 1 člověku?

Záleží na tom, jak jsou velké a úspěšné, ale řekl bych, že 10 relativně dobře až 15 s obtížemi. Kvantitativní soutěžení v počtu programů některých sítí je dost kontraproduktivní nešvar.

Tvoje týdenní rutina co se týče affiliate správy – jak vypadá? Máš nějaký ucelený koncept?

Týdenní ne, spíš v nějakém horizontu životního cyklu programu. Na začátku před, při a těsně po spuštění nového programu jsou to jiné činnosti, než v průběhu.

Na začátku si vytipuješ konkrétní affiláky, kteří tě napadnou v souvislosti s novým programem. Pak projedeš SERP a snažíš se oslovit weby, na které se program hodí. To je něco, co se v největší míře děje na začátku.

V průběhu je to spíš o práci se stávajícími affiláky, o kontrole, o vymýšlení zlepšení. Nárazově může jít o řešení technické komplikace, řešení prohřešku affiláka, řešení snah o nové restrikce ze strany inzerenta, nebo naopak o vymýšlení zakomponování jeho nové formy podpory. Jiné činnosti jsou i na konci, kdy třeba nějaký program končí.

Když spravuješ třeba těch 10 programů, jejich fáze se prolínají, takže tvůj týden se odvíjí od toho, který program je v jaké fázi a jakou nárazovou specialitu zrovna řešíš. Týdenní pravidelnost v tom moc nevidím.

Proč si myslíš, že je v ČR tak málo affiliate manažerů?

Protože v ČR málo lidí tuší o existenci takové pracovní pozice. Osobně jsem jedné firmě sehnal dobrého affiliate managera, kterému jsem tuhle práci měsíce předtím teprve z vlastní iniciativy vysvětlil. Věřím, že lidi by měli o tu práci zájem, kdyby byla běžně známá jako třeba zpěvák.

Dá se taková situace nějak změnit? Lepší edukací on-line markeťáků? Nebo něčím jiným stimulovat tento trh?

Firmám doporučuji shánět své affiliate managery mezi svými affiláky. Své affiláky ať shánějí mezi svými zákazníky.


Co bys dnes poradil začínajícím affiliate partnerům?

Ať se nebojí investovat a prodělat první peníze.

Dnes můžete spustit Facebook reklamu za pár stokorun často přímo na vygenerovaný affiliate odkaz. Celé to stojí asi 10 minut práce od nápadu stát se affilákem. Klidně můžete trefit tu správnou kombinaci a hned vydělávat, nebo netrefit a něco se okamžitě naučit.

Affiláci často začínají tím, co je zdarma a to může v horším případě trvat i celé měsíce. Staví obrovské a náročné projekty na téma, kde nemají ověřený způsob výdělku. Držte se zásad MVP. Rychle na trh a rychle opouštět, co nefunguje.

Až objevíte, co funguje, můžete to rozvíjet až do megalomanských projektů. Nedělejte to naopak.

Přidejte komentář

Kliknutím na tlačítko PŘIDAT KOMENTÁŘ udělujete
souhlas se zpracováním osobních údajů.

Pošlete tento článek e-mailem: