Přeposílání objednávek
Přeposílání objednávek ja v určitém pohledu provizní spolupráce, ale liší se od klasického affilu v následujícím: neposíláte/nedoporučujete návštěvníka cílovému e-shopu, ale vy takový „stínový“ e-shop vlastníte.
Pro zákazníka je to regulérní e-shop, kde může objednat, ale objednávku expeduje mateřský e-shop, kterému údaje o objednávce předáte formou e-mailu, API či jiným datovým formátem.
Na balíku pro zákazníka je vždy uveden jako odesílatel mateřský e-shop, takže všechny starosti s expedicí, skladem, reklamacemi má na starosti on. Partner (majitel stínového „e-shopu“) dostává jen procentuální provize z objedávek – stejně jako affiliate partner.
Vyšší (a náročnější) formou podobné spolupráce je Dropshipping.
Doplněno pro větší přehlednost Petrem Balounem:
- ve zboží nemáte peníze
- nejste prodávající, nemáte zákonné povinnosti vůči zákazníkovi
- neřešíte reklamace
- nezůstává vám vrácené zboží
- získáte pouze procentní provizi
- zboží se neprodává vaším jménem
- …
= nízká rizika