NÁVOD: Jak jsem vytvořil affiliate katalog MMP (5. díl) Texty jsou srdcem webu

Co by to bylo za obsahový web, kdyby neměl žádný obsah 🙂 a dodávám, co by to bylo za katalog, kdybychom ho nevylepšili dalším obsahem. Právě ten se u katalogů velmi, ale velmi podceňuje, takže se životnost zkrátí klidně na pár měsíců. Přitom stačí trocha práce, pár investic a i jednoduchý katalog může žít roky. Jen musí být chuť a péče.

Stavění affiliate katalogu pokračuje… texty

Tuto část návodu na stavbu affiliate katalogu aka hybridního obsahového webu MiniMaxiPes.cz rozdělím na 2 části:

  • tematické články,
  • popisky kategorií/štítků.

Obě části jsou velmi důležité a neměli byste opomínat ani jednu z nich.

Popisky všeho možného i nemožného

Základem každého katalogu jsou jeho produkty a k těm jak už z dřívějších kapitol mého návodu patří velmi důležité kategorie. Ty jsou zpravidla vstupní stránkou z organické návštěvnosti z vyhledávačů.

Produkty to mohou být, ale s tím se setkáte ve větší míře například u technologických produktů, kde jednotlivé produkty mají konkrétní (a hledané) označení. Takže spíše vám budou chodit lidé na detail produktu (a bude více konvertovat) „lednička Bosh Xyz 214 AAA“, než „miska granulí“.

Druhé klíčové spojení může mít sice větší hledanost, ale konverznost bude diametrálně odlišná.

Vstupní stránky musí být hodnotnější než u konkurence

U katalogů tedy musíme myslet na vyšperkování těchto vstupních stránek a musíme si pohrát s základním „duplicitním“ obsahem, neboli výpisem názvů produktů v dané kategorii. V základu – pokud máte připravenou analýzu klíčových slov a víte, že vaše názvy kategorií jsou lepší než ty, která má inzerent v feedu, nebojte se je přemapovat ve pluginu WPAI.

Tím si pomůžete i v tom ohledu, že konkurenční affiláci budou mít všichni stejné nadpisy a stejné názvy produktů na konkrétní podstránce.

Vy vlastním názvem budete mít unikátní url a nadpis a přidáme k tomu ještě unikátní popisek.

Ruční lidská klasika

Z mé zkušenosti se mi ho u desítek kategorií vyplatilo psát „ručně“ – rozumějte člověkem, kterému zadáte názvy kategorií a příbuzná klíčová spojení. U většího počtu kategorií je vhodnější to smíchat s generovanými popisky.

Ty použijete u méně hledaných kategorií, protože ty hlavní si ruční popsání zaslouží.

Generování popisků

Pro generování popisků používám u největších katalogů placený krutý plugin Affilo popisky. Ten umožňuje míchat/spinovat jednotlivé věty s vloženými proměnými (názvy kategorií/štítků) a tím vytvářet přijetelně unikátní texty – ač ne vždy skvěle čtivé a správné.

Generování tímto způsobem má své nepříjemné a ostré hranice – mixujete jednotlivé věty, takže v určitém % se budou mezi kategoriemi opakovat a nebudou na sebe přirozeně navazovat.

Čistě s touhle technologií byste u vyhledávačů prorazili před pár lety a byli byste za krále, ale v roce 2018 už jsou vyhledávače chytré a texty si „přečtou“ a v rámci mezí rozumí vazbám mezi slovy a větami. Takže weby s předgenerovanými texty půjdou určitě dolů. Ale nebál bych se je použít třeba v poměru 70:30 (originál x mix).

Popisky nezapomeňte mít všude

Popsat je důležité nejenom kategorie, ale i štítky. Vy žádné nemáte? To je ale škoda!

Dobře postavené štíky mi na mnoha WP webech dělají nejlepší SEO službu.

Jen je musíte dobře vybrat – u produktových affilů se mi osvědčilo dávat do štítků třeba značky či parametry/vlastnosti produktů. Ale striktně se toho držte, abyste si podobné taxonomie nemíchali i do hlavních kategorií, protože by vám vznikaly zbytečné duplicity. Jsou sice přeceňované, ale nějaký vliv mají.

Tematické články

A teď to, čím ozvláštníme klasický (a výkonný) affiliate katalog oproti ostatním. Přidáme i klasické („velkoformátové“) články o daném oboru. V případně MiniMaxiPes.cz jsem vsadil na návodné články Jak vybrat xyz, … S těmi mám nejlepší zkušenosti co se týče poměr cena/výkon, protože v rámci SFDC frameworku (doporučuji nastudovat pro lepší stavbu obsahu) zastávají skvělou práci před samotnou konverzí.

Pomáhají čtenářům vybrat konkrétní druhy/značky/typy produktů, které řeší jejich problém a jsou také i vyhledávané.

Ideální průnik toho, čím začít na obsahovém affilovém webu vůbec. Až pak se můžeme rozletět do dalších směrů, které mohou být:

  • přehled značek (skvělé pro SEO i konverznost),
  • slovníček pojmů (jaké pojmy se v oboru používají – doporučuji A-Z řazení),
  • akce/kalendář (co se kde děje – ideální je na to plugin Events Calendar,
  • novinky v oboru,
  • odlehčené články (zde třeba s obrázky roztomilých psíků či různá videa z YT),
  • a další témata.

Jak stavět čtivý text

Zde není asi potřeba zabředávat do technikálií, tak mám pro vás jednoduchý odrážkový seznam mých NEJ pro obsahové články:

  • nadpis musí provokovat a lákat k přečtení
  • klíčová slova používejte s rozmyslem,
  • používej podnadpisy,
  • fotky, videa nikdy neuškodí,
  • prolinkujte ho s dalšími články či kategoriemi/štítky produků,
  • vyplňte OG tagy pro sociální sítě (pro lepší sdílení článků),
  • vždy nezapomeňte na CTA na e-shop či katalog.

A to máme dnes k tématu tvorby konverzních textů pro hybridní katalogy a affiliate weby s produkty celkově.

Přidejte komentář

Kliknutím na tlačítko PŘIDAT KOMENTÁŘ udělujete
souhlas se zpracováním osobních údajů.

Pošlete tento článek e-mailem: