Jak se povedla pražská 9. Affiliate konference?

Zase po 6 měsících uspořádalo VivnetWorks ve spolupráci s CJ.com Affiliate konferenci, na kterou jsem vás v tomto týdnu pozval.

Jaké přednášky bych vyzdvihl?

V pozvánce jsem upozorňoval na 2 přednášky – od Milana Pichlíka (affilák) a Ondřeje Bělského (Senior Online-Marketing Specialist at Alza.cz = o tom, jak dělají výkonnostní on-line marketing jsem psal dříve) a měl jsem dobrý čuch na přednášky = rozhodně doporučuji mrknout na videa.

Milan rozebral důležité metriky a přístupy k linkbuildingu a rozebral i důvod, proč by affilák měl pracovat na SEO. Jednoduše, prakticky, s podklady a vlastním minivýzkumem. SEO je dle mě sice blackbox, ale určité vzory a vlivy se v něm dají vypozorovat. Organická návštěvnost tvoří podstatnou část návštěvnosti mých webů, takže sledovat tenhle obor je skoro nutností.

Zajímavou část mých příjmů tvoří recenzní weby (které ale patří mezi nejnáročnější, proto postupně připravuji x krokový návod), takže jsem si nemohl nechat ujít přednášky o vytváření textového obsahu, recenzích a content marketingu v Alza.cz. Ondřej Bělský.

Prediktivní modely zájmů a on-line reklamy?

Hodně zajímavou přednášku (trochu scifi futuristickou, ač technologie už je funkční a hned k použití) měl Vladan Hejnic, který spoluvlastní jak VivnetWorks, tak VivMail a nově figuruje i ve společnosti Colpirio.com. Ta dokáže sbírat až 30 000 dat za sekundu o návštěvnících vašeho webu a díky náročnými prediktivným modelům a algoritmům jim připravovat reklamní obsah/produkty na míru.

Oproti retargetingu však nepracuje se segmentovanými publiky či audiencemi, ale jen a jen s jednotlivými uživateli… Všichni čekali na astronomickou cenu (technologie je využitelná jak pro affiláky, tak samotné e-shopy), která všem nakonec vyrazila dech = v rámci Cj.com/VivnetWorks je technologie zadarmo.

Rozhodně zajímavá technologie, která největší přínos bude mít u větších hráčů s dostatkem návštěvníků a široké produktové nabídce (data o produktech do Colpiria se nahrávají přes CJ xml feed).

Případová studie

Za zmínku stojí případová studia od Petera Hajdučeka z Footshop.cz, který za poslední roky neskutečně vyrostl díky prodeji designových (a řádně luxusně drahých) teniskách a „sneakerskách“. Na letošní rok mají v plánu obrat cca 300 mio a nejspíše ho opravdu překonají... Více takových úspěšných případů, kde affiliate opravdu pomáhá!

Ne všechno zlato se třpytí

Po velmi silném minulém ročníku (který považuju za jeden z nejlepších v přednáškách) bylo těžké udržet vysokou laťku. Bohužel letos mi chyběla energie a drive jednotlivých přednášejících (čest výjimkám):

„Rozvláčné tempo přednášejících ukolébalo sál do nic netušícího polospánku.“

Když už přednášející měl nadšení a skvělou dikci, zabil to spíše vágním a abstraktním obsahem = jen tak klouzal po povrchu a pro výkonnostní affiláky nic nového neměl. Šlo o Petra Andrýska, hlavního „žraloka“ z SocialSharks.cz. Sám uznal, že o affilu moc neví a nejspíše proto neměl co nabídnout – tím nerozporuji jeho běžnou práci v sockách…

Proč nemít více sálů a specializovaný obsah?

U této Affiliate konference si (nejenom já) už roky všímám, že obsah konference je hodně namixovaný pro inzerenty i affiláky – z místa konání je tedy improvizovaný hub, kde se mohou obě strany setkávat… Jenže díky tomu je hodně přednášek méně přínosných pro jednu ze stran, nebo je to „kočkopes, aneb abych se zavděčil všem…“.

Myslím si, že by neuškodilo (po vzoru WordPressáckého Wordcampu) jasně rozdělit obsah pro inzerenty i partnery a mít oddělené sály. Každá strana by si přišla na své a všichni by se mohli posunout v byznysu dál = zachovány by byly coffee breaky, oběd i afteparty, takže by nechyběl prostor pro potkávání „obou táborů“, které bez sebe budou v affilu těžko žít…

Rozhodně díky všem z „Vivu“ za jejich práci – konference patří každý rok mezi skvělá místa pro setkání a nakopnutí #czaffilu dál 🙂

Ohodnoťte článek: post

2 komentářů ke článku “Jak se povedla pražská 9. Affiliate konference?”

  1. Kamil Staš napsal:

    Pěkný článek. Líbi se mi že v něm dávaš i podněty k zlepšení, což je pro organizátory, i přednášející super. Já zas mám jeden podnět či žádost na tebe. Nemohl by jsi zde na blogu nahrát nějaký widget na sdílení článků. Skoro všechny chci sdílet a vždy to musím pracně ručně přepisovat. Nebo retweetovat nějaký účet.

    • Ondřej Martinek napsal:

      Ahoj, díky za tip – kdysi tu sdílecí tlačítka byla, ale v novém designu jsem na ně nějak pozapomněl, stejně jako na „podobné příspěvky“ 🙂 Zkusím to brzy doplnit.

Přidejte komentář

Kliknutím na tlačítko PŘIDAT KOMENTÁŘ udělujete
souhlas se zpracováním osobních údajů.
Pošlete tento článek e-mailem: