NÁVOD: Jak jsem vytvořil affiliate katalog MMP (6. díl) Správné CTA vám vydělají peníze

Dnes tu pro vás (alespoň aktuálně) mám poslední díl mého návodu jak jsem stavěl hybridní affiliate katalog/blog MiniMaxiPes.cz. V dřívějších dílech jsme probrali výběr vhodné domény i hosting, jaký systém pro web jsem vybral, jaké doplňkové pluginy ho oživily, samotný xml feed, jeho import, výběr vhodné domény i hosting a posledně i texty.

Prošli jsme si v podstatě celý životní cyklus stavby takového webu a vím, že mnozí šli stejnou cestou dle mého návodu a už se jim daří.

Stačí prostě začít (přestože polovinu či většinu věcí neumíte) a vše doděláte za běhu, naučíte se co potřebujete a třeba najdete i trochu jinou cestu než jsem vám ukázal já.

Jak zlepšit propagační prvky na affiliate webu

Každopádně dnes vám chci poradit ohledně možná na první pohled drobnosti, ale ta vám dokáže vydělat více peněz na stávajícím webu. Jsou to propagační affiliate prvky – zde do nich počítám bannery a CTA prvky (jak „e-shopová“ tlačítka Do obchodu/Nakoupit, tak i grafické prvky v rámci článků).

Pokud těmto částem webu budete věnovat dostatečnou pozornost, dokážete citelně navýšit svůj konverzní poměr prokliku od vás, na e-shop (berme to z pohledu webové analytiky jako mikrokonverzi – makrokonverze je samotná objednávka zboží u inzerenta).

Tlačítka jsou základem průchozího affiliate webu

Základem je velikost a kontrast

Na velikosti záleží, to přeci každý ví – u CTA prvků to také platí. Jednoduše musí být vidět a musí mít i kolem prostor, aby dobře vynikly. Takže tyto akční klikací prvky musí mít:

  • výraznou barvu,
  • dostatečnou velikost,
  • dostatek prostoru kolem sebe,
  • text, který vyzývá k akci.

1) Kontrastní barva

Zde doporučovat zelenou či červenou barvu na CTA prvcích nebudu – není to dogma, vždy záleží na barevnosti celé stránky. Cílem je totiž mít kontrastní barvu ke zbytku webu, která hlavně bude všude použitá stejně. Takže nemíchejte na CTA prkvy více barev, použijte jen jednu a uživatel nebude zmatený. Na MiniMaxiPes.cz jsem použil výraznou zelenou barvu, protože krásně vynikne.

2) Velikost CTA

S výrazností úzce souvisí i velikost daného prvku – pokud klikáte jen na samotný text, jste omezeni jeho délkou (výška je zpravidla statická). Ale pokud text obalíte grafickým prvkem, třeba tlačítkem, hnedka máte větší prostor pro klik a také získáte větší pozornost uživatele. Myslete na to při návrhu designu jednotlivých prvků.

3) Dostatek prostoru kolem

Proč musí mít prvek kolem sebe volný prostor? Nesmí ho totiž nic jiného viditelně přehlušit – třeba sdílecí sociální tlačítka (a to neřeším situaci, že málokdo sdílí produkty na e-shopu – proč taky?), fotografie produktu, bannery v sidebaru, … Je toho hodně co můžete pokazit – v základu to by měla mít vyřešené vaše šablona webu.

Ale vždy si dokážete v rámci kaskádových stylů (css) upravit vzdálenosti či barevnost jednotlivých prvků, aby CTA mělo vždy přednost ve viditelnosti.

4) Text tlačítka

Poslední věc, která ovlivňuje proklikovost je stejně jako u PPC inzerátů… text. Můžete si testovat různé varianty, ale potřebujete na to mít dostatečnou návštěvnost, abyste měli referenční vzorek (třeba 1000 návštěvníků).

Osobně testuji třeba:

  • Nakupte
  • Přejděte do obchodu
  • Do obchodu
  • Do e-shopu
  • Více informací
  • Více infa
  • Další informace

Na každý web se hodí něco jiného, takže zde je to o testování a určitém citu. Vždy vám ale doporučuji, abyste použili sloveso (pokud ho váš text obsahuje) v aktivním tvaru a ne infinitivu. Infinitiv (třeba „Přejít do obchodu“) působí pasivně a nevyzývá tolik k akci jako „Přejděte do obchodu“.

Tajný TIP: u CTA prvků na většině mých katalogů používám u textu i návodný znak pro kliknutí – zpravidla to je šipka (») coby html znak. Tím uživateli naznačíte, že klikem na to tlačítko přejdete dál. Vždy volím šipku, která směřuje vpravo, protože jak čteme text zleva doprava, je přirozené, že pokračujeme dál vždy doprava.

I bannery se dají využít

Ale ne ty klasické, které většinou dostanete od inzerenta, kde je umístěné velké logo inzerenta, vedle toho mrňavý obrázek produktu a moožná neaktuální cena. Takový je vám nahouby. Vy potřebujete upozadnit logo inzerenta – má smysl ho mít jen v případě, že inzerent je u dané cílové skupiny známý a může tedy napomoci k prokliku díky vybudované důvěře. A musíte na něm mít (znovu) výrazný CTA prvek v podobě například tlačítka či jiné výzvy k akci.

Nebo na to můžete jít oklikout a použijete sice statický grafický prvek (dal by se považovat za banner/reklamní plachtu), kterým sice jen doplníte informace o daném e-shopu který propagujete, ale přidáte k němu ještě affiliate odkaz.

V tomto stylu pracuji hlavně s prodejními benefity daného eshopu = pokud je má uvedené viditelně na webu, je dobré použít i jeho grafický styl, aby uživatel se s ním mohl ztotožnit už vás.

Jak jsem ho použil já

Na MMP jsem takový atypický banner použil vždy v sidebaru – na hlavní stránce, kategoriích, štítcích i na detailu produktu. Záměrně jsem zde nepřidal CTA prvek či výzvu k akci, protože bych měl viditelný prostor webu přecpaný těmito prvky a ztrácely by smysl. Takže je zde jen trackovaný partnerský odkaz – dle statistik na tuto reklamní plochu i přes její nenápadnost klikají lidé a od nasazení jsem mohl i vidět lepší konverzní poměr. Takže má smysl se věnovat i takové drobnosti jako prázdnému sidebaru.

A to je finito!

A to je pro tento stavební affiliate návod vše – tedy pro aktuální dobu, pokud mě napadne ještě další díl, případně výrazné rozšíření těch stávajících, dal bych vám vědět, abyste se zase něco přiučili a mohli si vydělat ještě více peněz!

5/5 - (4 hlasů)

2 komentářů ke článku “NÁVOD: Jak jsem vytvořil affiliate katalog MMP (6. díl) Správné CTA vám vydělají peníze”

  1. Libor napsal:

    Ahoj,
    ukážeš někdy v budoucnu i výdělky tvýho katalogu „MaxiPsaFíka?“ Zajímalo by mě, kolik zkušený afillák z jednoho projektu dokáže vyždímat.
    Díky

    • Ondřej Martinek napsal:

      Ahoj,

      někdy v budoucnu ano – pro testovací účely tohoto návodu je v druhé kampani, takže ho mohu vyhodnotit i bez přepisování cookies ostatním.

Přidejte komentář

Kliknutím na tlačítko PŘIDAT KOMENTÁŘ udělujete
souhlas se zpracováním osobních údajů.
Pošlete tento článek e-mailem: