Co vše musí affiliate manažer zvládat? #SUPERHERO

Jaké schopnosti, know-how a zkušenosti musí mít affiliate manažer, aby měl k dispozici alespoň základní šanci na postavení a spravování úspěšného partnerského programu?

Měl by znát affiliate i z partnerské stránky

Hodně aff. manažerů se mnou nebude souhlasit, ale je mi to jedno – jde o klíčovou znalost:

  1. různých technických řešeníAffilbox, Post Affiliate Pro, CJ, HashOffers a bezpočtu vlastních řešení, které i v ČR mají své místo (mnohdy se totiž používají lépe než klasická krabicová řešení),
  2. klíčových problémů – nepočítání konverzí, vhodnost použití # či ? v aff. linku, nemožnost linkovat aff parametry na hledání, nepřenášení cookies mezi zařízeními,
  3. praktického použití mnoha mark. kanálů – SEO, PPC, e-mailing, sociální sítě, RTB, …
  4. různých typů propagace – xml weby, recenze, magazíny, přímá arbitráž, e-mail, osobní doporučení, …
  5. odhadnout, jestli se pro daný segment e-shopu či prodejce služeb hodí affiliate.

Proč je ještě důležitý kontakt s affilem z partnerské strany?

Kdo se bude jako aff. manažer více snažit? Ten, který je rozhořčený z nekomunikace e-shopu či aff. programu, kde je zapojený jako affilák.

Pomalá reakce, nulová znalost oboru, nemožnost nasměrování k nejlepšímu mark. kanálu, nedodání pokročilých podkladů, iframů, xml… To vše odsuzuje aff. program k odrazování nových partnerů a demotivaci těch pokročilých.

Povahou to začíná

Více zde nerozepisuji určité povahové rysy, které se s touto řekněme podporující / správcovskou / marketingovou „pozicí“ pojí:

  1. empatie,
  2. trpělivost se začátečníky,
  3. cit pro čísla,
  4. neustálá chuť se učit,
  5. být viděn či slyšen v affil. komunitě, …

Co vše musí affiliate správce zvládat?

A co vlastně musí z toho všechno aff. manažer vykřesat, když je postavený před situaci, kdy má na zelené louce postavit funkční partnerský program? Funkčním se myslí, že bude na něm vydělávat jak e-shop, tak partner a i manažer bude dostávat pro něj přijatelný bakšiš (ať už fixní, výkonnostní či část z obojího odměňování).

Co je potřeba zvládnout:

  • vytvoření provizního schéma a podmínek (provize, platnost cookies, min. výplata, metody výplaty, obch. podmínky apod.),
  • vybrání vhodného řešení (Affilbox, Post Affiliate Pro, …),
  • příprava úvodních informací pro začínající affiláky,
  • vytipovat si první affiláky, kteří se do programu zapojí,
  • doporučit vylepšení e-shopu z jeho praktických zkušeností pro lepší konverznost,
  • nastavení tech. řešení v začátku ve spolupráci s programátorem,
  • prvotní vykopnutí do #czaffil komunity.

Je to vše? Nebo mi něco vlastně chybí? Vlastně ano… To nejdůležitější nakonec.

Musí vydržet a „jen“ hledat nové partnery, péčovat o ty stávající, hledat nové partnery, péčovat o ty stávající, …

Chybí ještě něco?

Chybí mi něco v mých výčtech znalostí, zkušeností či vlastností správného affiliate manažera?

5/5 - (1 hlasů)

10 komentářů ke článku “Co vše musí affiliate manažer zvládat? #SUPERHERO”

  1. Radek napsal:

    Zrovna teď přes víkend jsem zase přemýšlel, jestli bych neměl zkusit aspoň nějak pracovat pro klienty, ať už formou nějakých konzultací nebo i dlouhodobě a napadlo mě právě i affil. managování. Ale když to tak čtu, tak je to o dost náročnější, než jsem čekal, přece jen z pohledu partnera nejdou vidět všechny tyhle věci. Ještě, že jsi to sepsal, přišlo to „právě včas“ a zas mi to trochu rozhodilo tu mou naivitu 🙂 ještě že SEO/online marketing obecně není zatím tak „exaktní“ 😀

    • Ondřej Martinek napsal:

      Tak tohle jsou zkušenosti po třeba 3 letech – na začátku do toho vlítneš ani nevíš jak a stavíš to dle svého nejlepšího přesvědčení. Z affilácké stránky víš, co tě žere na jakém řešení, na přístupu různých aff. manažerů a snažíš se to dělat lépe.

      Až později zjistíš, že ne všechno je tak správně nastavené, zprocesované, vymyšlené, jak sis to představoval 🙂 Ten výběr řešení, nastavení provizního schéma je později už jen rutina, technické nastavení v podstatě stejné = největší zábava i práce přichází v posledním bodu – hledání nových partnerů a péče o ty stávající.

  2. Trošku jiný pohled na to, co by měl affiliate manažer zvládat a jaké jsou hlavní prvky jeho práce jsem sepsal v článku pro Tyinternety

    http://www.tyinternety.cz/prirucka-marketera/prirucka-marketera-affiliate-manazer-a-pet-piliru-uspechu/

  3. Robert napsal:

    Cau, s tim Post Aff.Pro jsi slapnul trochu vedle:-)

  4. Robert napsal:

    Minimalne tam ma figurovat VIVnetworks.com 🙂

    • Ondřej Martinek napsal:

      V článku jsem řešil technické řešení a tam spadá Affilbox, PAP, HasOffers i CJ (považuji za ho platformu) – VIV je z mého pohledu support nadstavba pro CJ/aff. sít (v širším pohledu).

  5. Robert napsal:

    OK mas pravdu:-)

Přidejte komentář

Kliknutím na tlačítko PŘIDAT KOMENTÁŘ udělujete
souhlas se zpracováním osobních údajů.
Pošlete tento článek e-mailem: