Affil jako vstupní brána do kariéry mark. specialisty – ale také i výstupní…

Proč si myslím, že affiliate marketing je nejlepší způsob, jak se naučit různé metody on-line marketingu? Protože jsem touhle cestou sám šel. Začalo to nevinně, zkoušel jsem si podle různých návodů SEO, PPC, e-mailing, … A šlo to. Dřelo to, ale šlo to.

Postupně jsem se zlepšoval, zkoušel nové návody, napadly mě vlastní cesty jak postupovat v každém marketingovém kanálu. A kde jinde jsem si mohl „hrát“, než na vlastních webech. Monetizované byly předtím kontextovou reklamou, dnes v 99 % affiliatem.

Pískovištěm na hraní to začíná…

Takové „pískoviště“ na učení doporučuji každému – za každé zlepšení jste jasně odměňováni:

  • = více návštěvnosti – více prokliků na reklamy,
  • = více konverzní návštěvnosti = více prodejů přes affiliate.

Kam jít dále? Nabízet své služby klientům – analýzy klíčových slov, PPC (Sklik, Adwords, Facebook), SEO – vše se dá i v základních úrovních nabízet. Jak se říká, na každé zboží čeká kupec.

I základně provedené kampaně (od snaživce) jsou lepší, než nesmysly od „penězchtivců“ (kteří umí prodat jen sebe, ale nemají smysl pro e-shop).

Můžete se naučit výkonnostně orientovaný marketing na affilu a poté plynule přejít na klientskou práci. Když vám bude vyhovovat, tak u ní můžete i zůstat. Nebo můžete jít oběma směry = přitom stačilo si na začátku jen nevinně hrát za vlastní peníze na svých webech, zkoušet co se dá a najednou máte funkční podnikání. Je to jedna cesta.

Jaká byla moje cesta k #czaffilu?

Osobně jsem udělal pěkný oblouk – začal jsem na affilu, pokračoval ke klientským zakázkám a teď se vracím čistě k affiliatu. Ale abych měl diverzifikované příjmy, mohu nabízet i partnerské konzultace i aff. manažerské – jak nastavit program, vybrat vhodnou platformu, kde najít partnery, …

Proč může být affiliate i výstupní stanicí pro on-line markeťáky?

Ti mají nejlepší pozici – umí přivádět cílenou návštěvnost (ať už kupovanou, nebo organickou) na cílový web a mají alespoň základy UX a vylepšování konverzního poměru. Znají jen hodinovou odměnu od klienta, nekonečné schůzky s méně chápavými klienty, pozdě splacené faktury, malé finanční ohodnocení…

A tohle u affiliate marketingu odpadá. Jsou odměňováni čistě výkonově = ti, kteří umí, dostanou královsky zaplaceno. Ti, kteří neumí = nemají co dělat v affilu a ani v klientském byznysu. Mají raději dělat u Mekáče za 55 Kč na hodinu.

Každý má svou cestu… Jaká byla vaše? Jak jste se dostali k affiliate marketingu? Vyhovuje vám, nebo byste měnili za „teplé“ místečko on-line mark. konzultanta?

5/5 - (1 hlasů)

4 komentářů ke článku “Affil jako vstupní brána do kariéry mark. specialisty – ale také i výstupní…”

  1. Radek S. napsal:

    U mě byla cesta k affilu trochu v nouzi. Pokud se nepletu, začal jsem do affilu pořádně šlapat až někdy kolem 20-21, kdy mi Adsense zablokoval můj první účet. Adsense a Sklik toho nepovolují dost a pro lidi, kteří tahají různý nekvalitní traffic přes ne úplně košér metody nejsou tyhle metody PPC monetizace úplně vhodná. Ale v affilu tohle nikdo neřeší a i když řeší, dá se to případně nějak redirectnout nebo „pročistit“ přes svůj web. Takže můžu klidně tahat traffic z pofidérních zdrojů, mít duplicitní obsah nebo jinak škodlivý a můžu to monetizovat právě přes affil. Časem jsem nakonec zjistil, že je lepší mít ten traffic víc cílený, stojí to v konečném důsledku imho míň práce a efektivita je lepší. Dneska už sice zase část trafficu nechávám pro Adsense, ale jsou weby, které můžu monetizovat jen přes affil a není to tak špatné 🙂

    • Ondřej Martinek napsal:

      Díky za životní příběh 🙂 Ta cesta od nekvalitního pofidérního trafficu k čistšímu je super – sám ani neumím vodit jinou návštěvnost než cílenou či organickou z vyhledávačů, takže je to pro mě rozšíření obzorů… Ač se takovou cestou nevydám. Ať se daří!

  2. Michal :S. napsal:

    Je super, že každý affil bloger jde svojí cestou – jeden má case study, druhý přináší odlišný pohled na affil, další publikuje svoje příjmy, … Každý si něco najde 😉 díky všem!

Přidejte komentář

Kliknutím na tlačítko PŘIDAT KOMENTÁŘ udělujete
souhlas se zpracováním osobních údajů.
Pošlete tento článek e-mailem: