Zaláskovaná konference o copywritingu – COPYCAMP

Letošní copycamp byl pro mě první konferencí, na které speaker mohl (spíše mohla – byla to Pavlína Louženská z Hájedničky) říci:

„Rozsaďte se, abyste se poznali – kluk, holka, kluk, holka, … „

A ono to vážně fungovalo.

Mezi jednotlivými přednáškami se motiv lásky dále prohluboval – nejdříve jsme se s novým partnerem poznávali, hledali jsme společné linky, přišlo i první „rande“, polibek, imaginární stěhování a nakonec i žádost o ruku. Společné znaky s mou „partnerkou“? Hate E-brány, in-line brusle, láska ke knihám, …

Láska zabodovala

Pro ty, kteří nebyli na Copycampu to zní nejspíše praštěně, ale na místě to skvěle fungovalo. Ideální ice-braker pro celou konferenci. Za to klobouk dolů, ač jsem si původně myslel, že hájedničkové holčiny jedou na hippies vlně.

10 přednášejících:

Z tří workshopů jsem stihl nakonec jen jeden (holt kdo se zapomenul ráno registrovat, pak už se moc nevešel) – 20 způsobů, jak zvýšit počet unsubscribe v e-mailingu od Marcela Kupky.

Z přednášek si po pár dnech pamatuji snad jen Copy-průšvihy od Jiřího Sekery, Copy pro sociální sítě od Jana Sudy a Osobní branding Marie Grafové.

Poznámky z notesu:

1)      Fotky na firemních FB, které nesouvisí s hlavním účel dané stránky a mnohdy všechny štvou, jsou nutností – zvyšují engagement fanoušků a ostatní zprávy (klíčové) se zobrazí více uživatelům.

2)      Pro osobní brand je klíčové mít stanovený účel, kdo je příjemce (cílovka) mého brandu, na pořadu dne je dál agenda a až poté řeším vhodné nástroje, kterým budu budovat svůj brand (webblog, twitter, youtube, …).

Sám třeba cítím, že se nechci profilovat jako čistý copywriter, míchám to (nejenom díky blogu) s výkonnostním marketingem a vyhodnocováním marketingových kampaní přes webovou analytiku. Takže jsem copík zaměřený na výkon:).

3)      Nedeismus (něco nejde, protože … dosaďte si hromadu ne/uvěřitelných výmluv) je neřestí mnoha českých copywriterů a textařů.

Pár lidí si stěžovalo na catering – platilo zde, že kdo dřív přišel, ten jedl. Příště možná vypilovat, aby se najedli všichni. Za mě byl výběr i kvalita skvělá – svou přispěl i pořadatelský tým plný copywriterek z H1, které také pekly. A nám moc chutnalo. Finální COPYCAMP dort byl famózní.

Wi-fi zakázána – skvělý nápad, jak donutit sál se více poznávat. Ale moc se nepovedl – kdo v dnešní době nemá v telefonu mobilní internet? Přihlaste se:)

V průběhu celého dne jste mohli ochutnávat 4 výborné čaje od Marka Prokopa a Karla Dacha z Čajtýdne.cz Gabaron, který je v tomhle týdnu k prodeji, rozhodně doporučuji!

Dal mi COPYCAMP něco, co jsem mohl hned aplikovat do praxe?

Spíše ne. Celá konference byla obecnější, motivační, obsahem přednášek jsme jen plynule proplouvali… I přesto byla pro mě prospěšná – kontakty s ostatními copywritery a copywriterkami (kdo by tušil, že podstatnou částí osazenstva divadla Ponec budou mladé a nádherné slečny? Já tedy ne!) i jarní osvěžení v podobě různých pohledů na tvorbu copy a content marketingu. Rozhodně jsem nelitoval.

Zaujaly mě jen 3 přednášky, které jsem zmínil výše. Ocenil bych více případových studií, čísel, něčeho, o co se můžu opřít při tvorbě obsahové strategie či obecně copy. Bohužel nemůžu porovnat s minulými „copywriterskými barcampy“, protože letošek byl pro mě premiérový.

Začínám si myslet, že na podobné akce nejezdím kvůli jejich obsahu – přednáškám, ale kvůli lidem, kteří na ně přijdou. Konference a srazy jsou místa, kde se často kumulují lidé se stejnými zájmy a kontakt s nimi (pouhé tlachání, výměna know how, zážitky na afterparty) mi dává násobně více, než samotná akce… Zde pro mě byli důležití Martin Tomčík, Jiří Rostecký, Petra ČaníkováHonza Kvasnička, Jiří Sekera a Marcel Kupka.

Velké díky rozhodně patří pořadatelskému týmu z H1, který vedly Pavlína Louženská a Jana Moravcová. 3 měsíce práce, vyprodání během 48 hodin a 200 nadšených účastníků  – více v článku I copyláska potřebuje obsahovou strategii.

Rád dorazím na příští Copycamp, který pravděpodobně bude stále pod křídly agentury H1.cz.

5/5 - (1 hlasů)

Přidejte komentář

Kliknutím na tlačítko PŘIDAT KOMENTÁŘ udělujete
souhlas se zpracováním osobních údajů.
Pošlete tento článek e-mailem: